Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Hej NG

Jeg har en server til at stå, som kun er forbundet med strøm og netkabel. Når så jeg genstarter maskinen siger den at jeg skal trykke F1 fordi den ikke kan finde noget tastatur. Men eftersom den bare står og kører noget server, er det træls jeg skal have sat et tastatur til hver gang jeg genstarter den. Så derfor... er der nogle der ved hvordan man kan snyde den til at tro der sidder et tastatur i, kan man kortslutte jord og + i stikket så den tror der er sat noget til?

Håber der er nogle der kender en løsning.

Reply to
Ebbe Larsen

Ebbe Larsen skrev:

Normal kan man i BIOS sætte op, at den ikke skal stoppe ved keyboard fejl. Kig efter en parameter, der hedder "Halt on" og sæt den til "No errors"

/KJ

KJ

Inde i BIOS'en kan du indstille om den skal opfatte Keyboard error som en fejl og dermed stoppe og vente på brugerindput. Kommer måske lidt an på hvilken BIOS du har, men prøv..... du skal ind i en af de første menuer, måske der hvor du også stiller dato og harddiske - igen lidt afhængig af hvilken bios du har.

Peter

Reply to
Peter Andersen

"Ebbe Larsen" skrev i en meddelelse news:43e62b66$0$120$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

der

Hvis ikke du kan slå den funktion fra i BIOS, kan du lave en "keyboardemulator" ved at skrælle et gammelt keyboard, selve printpladen fylder sjældent ret meget og kan nemt gemmes i noget gaffatape, bag computeren ;-)

mvh JBH.

Reply to
JBH

"KJ" skrev i en meddelelse news:43e62bb4$0$67258$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Har kigget og det lader ikke til at kunne lade sig gøre på denne type BIOS, derfor ville jeg gerne have et "falsk" keyboard.

Reply to
Ebbe Larsen

"Peter Andersen" skrev i en meddelelse news:43e62cf3$0$2085$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Den løsning har jeg også kigget efter men det kan vist ikke lade sig gøre i denne BIOS.

Reply to
Ebbe Larsen

"JBH" skrev i en meddelelse news:43e632c4$0$2463$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Det lader åbenbart til at være den eneste løsning, så det må jeg jo igang med. Tak

Reply to
Ebbe Larsen

"Ebbe Larsen" skrev :

En server, hvor man ikke kan disable tastaturet ?? Der er sgutte en server.......

Kunen du ikke ryste ud med hvad det er du leger med ?

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ?  Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
Reply to
jan

Ebbe Larsen skriver:

Nej, der findes en keyboardemulatorløsning.

Den koster bare længere tid og flere kroner at leve end et gammelt keyboard.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Find en lille microprocessor pic avr eller hvad du nu helst vil lege med og lav en tasteturemulator selv. Programmet kan nemt findes med google.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Okay så er det ikke en server, men den skal bare køre noget filserver og måske noget ftp.

Det er en gammel scumpac workstation som kører noget gentoo, og så gidder jeg ikke sætte tastatur til hver gang den skal genstartes(telnet'er jo kun til den).

Reply to
Ebbe Larsen

"Ebbe Larsen" skrev :

ok - det siger jo alt ;)

find et gammel kvastatur

--
[...]

Fadt indmaden fra et kvastatur, og smed det sammen med noget gaffa, det lader til at virke nu.

Reply to
Ebbe Larsen

"Ebbe Larsen" skrev :

Du er sgu' hurtig ;)