Hvordan programmere man en PIC16F876 IC

Hej. Jeg skal igang med at lave projekt som jeg har fundet på en fransk hjemmeside.

Det er et FM radiosender projekt, hvor der skal bygges almindelig FM transmitter (87,5 - 108,0 MHz), en stereo encoder, og en RDS encoder.

Til RDS encoderen skal der bruges nogle forskellige IC'ere og en af dem er en PIC16F876 IC Så mit spørgsmål er, hvordan skal man programmere den?

På hjemmesiden hvor jeg har fundet projektet var der tilhørende .hex filer som skal programmeres ind i chippen, men hvordan skal det gøre?

Håber i kan hjælpe

Og ja, jeg ved udemærket godt at det er både ulovligt og strafbart at kunne sende på FM bånder uden sendetilladelse og uden P&T Godkendt udstyr, så det behøver i ikke minde mig om..

Med Venlig Hilsen Michael Pedersen

Reply to
Michael Pedersen

vil du poste linket?? lyder spændende... :-)

--
mvh
Rasmus