Hurtig løsning til forsyning til micro-USB stik

Hej

Jeg har mistet min oplader til min TomTom navigator. Jeg har nu kun en USB til Micro-USB (hedder det ?), som jeg oplader den med, fra min PC. Men jeg har brug for at kunne lade den uden PC.

Er der nogen der har en hurtig løsning til hvordan jeg fikser den, hvis ikke jeg lige har mulighed for at købe en ny lader? Jeg har også en lader til en Nintendo DS, men det er et lidt større stik der sidder i den.

Jeg har elektronik kundskaber, en loddekolbe, diverse kabler, stik og en bunke 230V til DC adapterer liggende. Kan jeg fuske noget sammen? Kan man pille et micro USB kabel fra hinanden, og sætte en 5V forsyning på et sted? Eller ?

På forhånd tak Kåre

Reply to
Kåre

"Kåre" skrev i en meddelelse news:4ad75520$0$36577$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jeg fandt lige en Sony Ericsson mobil lader,4,9V DC 150mA. Den bør da kunne bruges, hvis bare jeg ved hvilke ben den skal sidde på?

Kåre

Reply to
Kåre

Hej K=F8b et USB lader til cigar t=E6nder stikket til bilen og dit problem er l=F8st. =20 Mvh mpc

Reply to
MPC

Her er den:

MPC

Hvor i landet? Hvis i nærheden af Århus, så har jeg da en håndfuld 230volt USB-adaptorer til at ligge, de er ganske fine til det.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Alverdens stik:

Bemærk at der er 5 ben i mini og micro ubs stikkene, hvor ben 4 tit er forbundet med minus med en modstand på fx 8K2, 18K eller deromkring. På noget udstyr bestemmer det om enheden er en disk enhed eller andet (fx på Garmin)

Ben 4 diskuteres også på pinouts.ru

Christen

Reply to
Christen Fihl

"Kåre" skrev i en meddelelse news:4ad75520$0$36577$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Her er forbindelserne i USB stikket:

Men jeg skynder mig at fralægge mig ethvert ansvar for alt, incl. rigtigheden af oplysningerne ;-)

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Her er den:

--------------------- Desværre, så giver det jo en afhængighed af en BIL :o) Jeg glemte vist at nævne at det ikke er en mulighed. Det skal være noget til 230V. Eller noget med en ekstra batteripakke man har med, og som kan bruges til at oplade GPS'en med.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Reply to
Kåre

Hvis det bare er en 230V til 5V forsyning, med USB stik, ja så kan den bestemt bruges. Hvor i Århus? Tidsmæssigt har jeg nok lidt svært ved at nå det i denne omgang.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Det er det.

Egå.

Ok.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Det virker noget besværligt når man kan få ladere med usb udgang og så sætte et hvilket som helst usb kabel i. Se f.eks. nedenstående

/Steen Holm Pedersen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Reply to
Steen Holm Pedersen

Det er lige sådan noget jeg skal bruge. Problemet er at jeg i den givne situation ikke kan nå at komme i en forretning. Derfor søgte jeg en fuskerløsning jeg kunne strikke sammen herhjemme.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Købte en for en måneds tid siden på et marked i Rom. 5 EU.

Da jeg kom hjem var der tilbud fra en af elektronikkæderne til 150 DKR.

finn

Reply to
jos

:) Af præcist samme årsag har mit sat tv-kort fået klippet sit engelske strømstik af og sat et dansk på de 2 ledninger der skulle have strøm ;-)

--
/Steen Holm Pedersen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Reply to
Steen Holm Pedersen

Er lige kommet hjem fra netop Rom... Jeg købte dog en i lufthavnen i Kastrup.....til 200,-...... til gengæld fik jeg ikke brug for den.....

Kåre

Reply to
Kåre