antenne stik

På min antenne har jeg et stik som jeg mener hedder et PL stik. På radioen er der et stik som jeg ikke umiddelbart kender navnet på, men jeg har uploaded billeder af begge stik her:

og
Hvad hedder radioens stik? og hvor kan jeg få en adapter?

Rune

Reply to
Rune Riis-Larsen

Den, der sidder i radioen ligner mistænkeligt en N-connector. Muligvis får du mere dækkende og hurtigere svar i news.dk.fritid.hamradio

tak skal du have... spørgsmålet er x-postet til den nævnte gruppe, og det er en n-connector kan jeg forstå. Spørgsmålet er om der mon findes et adapter stik?

Rune

"Bo Bjerre" skrev i meddelelsen news:48c6b3ca$0$5962$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

Reply to
Rune Riis-Larsen

Rune Riis-Larsen wrote: || På min antenne har jeg et stik som jeg mener hedder et PL stik. || På radioen er der et stik som jeg ikke umiddelbart kender navnet på, || men jeg har uploaded billeder af begge stik her: ||

og

Det er en N-connector

Og dette er, som du selv siger, et PL-stik, eller rettere PL-259. ( det kaldes osse et UHF-stik, selvom det er aldeles uegnet til UHF )

Det kan jeg ikke lige finde. har ledt hos BM-radio. Det skal hedde PL-hun til N-han. De fleste forretninger med kommunikationsudstyr har dem.

Mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Spørgsmålet var ikke x-postet i de tre grupper men postet som separate indlæg. Du x-poster ved at lave ét indlæg, som samtidig postes til flere grupper.

--
Per H. Nielsen
Per H. Nielsen

Se her: