LPT til USB

Jeg har lige købt en Router D-Link 704P og på den Router er der printerudgang men desværre kun til hvad der svarer til LPT1. På den printer vi har er der kun mulighed for USB stik. Findes der nogen konverterkabler eller konverterstik så man kan bruge sådan en (USB-)printer til en LPT port alligevel ?

Jeg har været lidt rundt at søge på nettet men har desværre kun fundet kabler som kan lave det modsatte af det jeg efter lyser.

Er det noget man eventuelt kan flikke noget sammen selv og i den forbindelse tænker jeg på om signalspændinger og understøttelse kan forenes ?

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Kim Larsen skriver:

Nej, ikke så vidt jeg ved. De fleste USB printere kræver massiv CPU kraft af computeren de er sluttet til. Denne kan din router ikke levere, derfor er den med parallelport og ikek USB.

Med andre ord - glem det...

Hej,

"Klaus D. Mikkelsen" wrote in news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den:

Eller brug en let bedaget pc (dog med USB) som printserver i stedet.

--
Regards,
Soeren

Så vælger man bare en der kan, hvis det er vigtigt, ok den er også trådløs:

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Nej, routerens egenskaber er vigtigere end at den kan bruges som printserver, så det har ingen interesse. I øvrigt ønsker jeg ikke trådløse routere ved mindre at det er strengt nødvendigt.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

"Soeren" skrev i en meddelelse news:Xns96D8BB1FE7913o8oLOOKatHOMEo8o@212.242.40.162...

Så kunne vi bare lade computeren den sidder på køre konstant og det var ikke meningen (vi har ikke brug for strømrøver). Skulle det endelig være kunne vi bare købe en printserver eller printer som kan køre via en LPT-port.

Alt det kan jeg godt selv regne ud.

Spørgsmålet gik ud på om man kunne løse problemet via konverter og det kan man altså åbenbart ikke.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Det var også for at banke Klaus i hovedet, der som altid, når han igen udtaler sig om et emne han ikke ender til, siger "drop det"..

/Hauge

Reply to
Hauge

Hauge skriver:

Så find du en parallel til usb converter der duer til en printer !

Det "ender jeg jo ikke noget til" i følge dine udtalelser !

Men routere findes med USB, men du skrev jo bare glem det, istedet for at råde til en anden router.

Eller i følge dig: "ikek USB."

/Hauge

Reply to
Hauge

Hauge skriver:

Ja, netop

Var det en anden router Kim Larsen efterspurgte, eller var det et kredsløb der kunne konvertere fra parallel til USB ?

Men "kloge Hauge" kunne jo fortælle, hvilken router han så skulle købe - var han interesseret i det ?

Derefter påstod du så at jeg ikke kender noget til emnet, som så vidt jeg ved er "LPT til USB". Mener du det, eller kan du finde en parallel til USB konverter ???

Du kavlede om router og computerkraft, og der findes endda billige routere med kraft nok til at trække en USB-printer. Men _alle_ dine svar er så simple, at folk for det meste skal spørge igen om hvad du mener.. Er du meget glad for at læse dine egne indlæg, for eet eller andet må der sku være galt?

FUT: mudder /Hauge

Reply to
Hauge

Hauge skriver:

Og ? Skriver du i dk.edd hierakiet lige nu, eller dk.teknik.elektronik ?

Vrøvl.

Din fatteevne ?

Her, snup en

Så svar dog pr. e-mail !

Eller fis over i dk.snak.mudderkastning

"drop det"..

Hvorfor forholder du dig ikke blot til det oprindelige spørgsmål :

[...]

printer=20

er=20

LPT port=20

fundet=20

delse=20

?

Hej Kim

Hvis din driver kan h=E5ndtere det, s=E5 k=F8b en USB til ethernet konver= ter=20 og s=E6t din printer p=E5 netv=E6rket.

Dette er hvad lige kunne finde:

The D- Link DP-301U is a compact print server that connects to your=20 Ethernet or Fast Ethernet network. With its high-speed USB port, the=20 DP-301U allows those on your network to access and share a USB printer=20 no matter where they reside on the network:

Hvis du synes =E6sken er for lille, s=E5 se p=E5 denne lidt st=F8rre =E6s= ke:

-

Jeg tror n=E6ppe din driver kan h=E5ndtere en tur over en parallelport...=

mvh/Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

Tjaeh, hvorfor gør du så ikke selv det lige nu? Dumhed?

Uhaja det var vel nok en suveren ide, men det vil Klaus jo ikke, han ignorerer det jo hver gang alligevel, så mon ikke det var til ham du skulle sige det?!:

Fordi jeg gav et forslag til en mulighed for at løse problemet, istedet for et "nej" som Klaus _altid_ giver som svar, uden nogen form for begrundelse.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hauge skriver:

Sludder, find nu den dims der kan bruges eller indrøm at du har taget fejl.....

Efter hvad de andre siger her i gruppen, så må du _ikke_ forslå det du gør, det er forbudt, du skal bare svare "nej" til spørgsmålet.

/Hauge

Reply to
Hauge

Jeg har ikke udtalt mig om dimsen findes, men at dine svar er intetsigende. Du havde travlt med at routeren ikke kunne klare en printer, da det kræver "uhada mange kræfter", ok lige netop den router kan ikke, men andre billige routere kan sagtens. Men du svarede bare "glem det".. Som du plejer, når du ikke kender til en løsning.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej Kim

Hvis din driver kan håndtere det, så køb en USB til ethernet konverter og sæt din printer på netværket.

Dette er hvad lige kunne finde:

The D- Link DP-301U is a compact print server that connects to your Ethernet or Fast Ethernet network. With its high-speed USB port, the DP-301U allows those on your network to access and share a USB printer no matter where they reside on the network:

Hvis du synes æsken er for lille, så se på denne lidt større æske:

Jeg tror næppe din driver kan håndtere en tur over en parallelport...

Det er bare en lidt dyr løsning og ikke lige netop det jeg var ude efter, så ved mindre der er en smart løsning som det jeg efterlyser dropper jeg at sætte printeren på det interne net.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

hva med at tilslutte printeren over ethernet til PC'erne. Der findes jo usb/ethernet interface