Hjælp til montering af potmeterfjernstyring

Hej alle

Monteringsdiagram kan ses her:

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til montering af denne potmeterfjernstyring. Den er tilsluttet en 240V motor på loftet som driver vores emhætte. Ned fra loftet kommer der 2 ledninger fra motoren, men hvilke klemmer skal de sættes i? Sætter jeg den kun i afbryderen (4 og 5) kan man naturligvis tænde og slukke, men ikke varierer sugehastigheden. Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationsmuligheder. Det skal måske lige nævnes at alle 5 klemmer er tomme, altså ingen ledninger i. Skal man selv montere en ledning mellem nogle af klemmerne også?

Jeg har ikke megen forstand på elektronik/el i det hele taget, så håber en venlig sjæl kan hjælpe.

Mvh

Frederik Hansen

Reply to
Frederik Hansen

Den Mon, 14 Feb 2005 09:32:01 +0100. skrev Frederik Hansen:

Motor til 1 og 5 lus mellem 2 og 4

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

"Christian Treldal" skrev i en meddelelse

Det virkede. Rigtigt mange tak.

Mvh

Frederik

Reply to