Gratis C-compiler til AVR ??? findes det

Hej

Findes der en gratis C-compiler til AVR (ATmega16 i det her tilfælde). Den skal bruges til små hjemmefusker projekter, og altså ikke til kommercielt brug. Det er der vist nogle firmaer der tilgodeser... Er stødt på CodeVision som ser godt ud. Og der er vist også noget der hedder AVRStudio ???

Et intergreret IDE er selvfølgelig at foretrække, men mindre kan gøre det. Der skal bare ikke være begrænsning på kode størrelse og lignende.

Forslag?

Hvis der ikke findes noget gratis, findes der så noget billigt?

pft Kåre

Reply to
Kåre

gcc-avr compileren er gratis, og køre under Linux, og er portet til windoze, til os som er tvunget til at bruge det :(

VH Lars Molnit

Reply to
Moller

CodeVision kan hentes i en prøveudgave, hvor der er begrænsning på hvor meget kode du kan skrive. Som Molnit også skriver findes der AVR-gcc. AVRStudio er en IDE - så længe du bruger assembler. Med en lille smule arbejde kan AVRStudio og AVR-gcc bringes til at arbejde sammen, så du også kan skrive C i AVRstudio. Ligeledes kan du bruge AVRstudio til at debugge din kode med.

Codevision er ikke så dyr af en kompiler at være. Glem IAR og deslige her snakker vi kkr.

Du kan finde en masse info om avr-gcc og andre avr utilities på

Skulle du få lyst til at kaste dig over assembler er der lidt at kigge på her:

Når du kigger på info om AVRstudio vil du opdage at der er to versioner:

4.07 og 3.51 Der er generel uenighed om hvilken en der er bedst/værst Min anbefaling er 4.07

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Benytter selv CodeVision fra HPinfotech og jeg er rigtig godt tilfreds. Invisterede i Light udgaven efter at have arbejdet med den gratis version et stykke tid.

God service fra den danske forhandler og hvis du så har STK500 er du rigtig godt kørende

MVH MA. Jørgensen

Reply to
Morten Jørgensen

"Morten Jørgensen" skrev i en meddelelse news:3f5609bf$0$24692$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

et

rigtig

STK500???

Er det ikke noget med at light udgaven ikke supporterer MEGA AVR'er?

Kåre

Reply to
Kåre

Jeg har hentet prøveudgaven, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvor meget kode der kan laves. Ved du det?

Kåre

Reply to
Kåre

snip!