50-ohm højttaler

Hej

I forbindelse med opsætning af et port telefon system opdagede jeg at højttaleren var røget ved døren. Problemet er at det er en 50-Ohm's højttaler og de er åbenbart meget svære at få fat i, har prøvet diverse steder uden held. Så var det jeg tænkte om man på nogle måder kunne få en "normal 8-Ohm's højttaler til at passe? Kunne man fx. sætte en modstand før højtaleren så den kunne "erstatte" den manglende modstand? Håber nogle af jer elektronik "hajer" har en god løsning.

Med venligh hilsen og tak for hjælpen.

Benny

Reply to
Benny

Benny skrev :

før

Ja du kan sætte en 42 ohm (måske 39 ohm) modstand i serie med højttaleren. Lyden bliver dæmpet en hel del af formodstanden. Men er det ikke en højttaler med en diameter på et par cm? De plejer da nok at være højohms og til at få fat i. Prøv at finde en Walkman hovedtelefon og kik på højttalerne dér.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03 - i snit 52 besøg om dagen)
Reply to
Michael Lund Sørensen

Hej igen

Tak for informationen, det var da ærgeligt da det er det eneste som er i vejen med port telefon systemet, er der eventuelt nogle her i nyhedsgruppen som har en god idé til hvor man evt. kan skaffe en højttaler 50mm i diameter, 50 Ohm og 2-2,5 watt?

Med venlig hilsen Benny

en

af

højttaleren.

nok

hovedtelefon og

Reply to
Benny

Hej Benny

nyhedsgruppen

Visaton har nogle på 50 mm.

Type nr. er K 50 WP 50 OHM

Visaton har en del forhandlere i danmark.

Jeg har en del 25 ohms HT i den størrelse,sådan en er næsten gratis til afhentning i Rødovre VH Lars Arup "Benny" skrev i en meddelelse news:bj51lv$5h2$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

nyhedsgruppen

diverse

modstand