Gammel tysk telefon er mystisk

Hej

Jeg har fundet en gammel armygrøn tysk telefon, som ser ud som om at den har stået på et hospital/militærsted.

Den har intet stik, men dog 3 ledninger, som man godt kan få en klar tone med. Imidlertid ryger den direkte ind på Alarmcentralen her i DK !!

Nogen der ved om den slet ikke kan bruges til at ringe almindeligt fra ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Jesper Haaber Gylling expressed precisely :

Kunne man forestille sig at den er lavet til at ringe et nødnummer op så snart røret løftes ?

Henrik Stidsen

Men hvis telefonen er så gammel som det fremgår af emnet, vil den jo ringe op til 000 (det forige alarmnummer vi havde, for en 10 år siden vil jeg gætte på). Så vidt jeg ved bliver det ikke viderestillet til 112 mere?

Reply to
Casper Bang

ER der ikke noget med at tyskland har haft 112 i flere år end os(Han sagde den var tysk) Daniel

"Casper Bang" skrev i en meddelelse news:42efd9fe$0$151$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Daniel Michel Buch - OZ8AES

Hvis det er en tysk telefon har de haft 112 i mange år, Det er her fra nummeret stammer.

Ove

Reply to
Onsa

Undersøg dens typenummer på bunden og slå op på google - led efter nummeret og "impulswahl", du vil formodentlig finde ud af at den udelukkende kan finde ud af at "klikke" sig frem til nummeret. Tonevalg som det har været normalt i Danmark er først blevet indført over hele Tyskland indenfor de sidste par år. Før 2001 var der stadig nogle steder hvor man ikke havde tonevalg.

/Thomas

--
When you say "I wrote a program that crashed Windows", people just
stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for

Hvis det er en gammel militærtelefon med håndsving, kan den absolut ikke bruges på det nuværende telefonnet. Ved at dreje håndsvinget sendes impulser - endten med 16 Hz eller 32 Hz, nok 16 Hz, og det giver forbindelse til en manuelt betjent telefoncentral. For at have selvvalg skal den have drejeskive, men det er næppe sandsynligt ved armytelefoner - også kaldet felttelefoner.

De 3 ledninger er for tilslutning til telefonledninger til føromtalte telefoncentral. Har du 2 af sådanne felttelefoner, kan du forbinde dem direkte til hinanden med almindeliug telefonkabel og bruge dem som hustelefon. De 3 forbindelser er sikkert mærket med L1 og L2, Den 3 kan være til ringefunktionen.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge
Reply to
Karsten H. Jensen

"Casper Bang" skrev

Det afhænger af ens udbyder. F.eks. er der også udbydere som omstiller 911 til 112...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:42f6052f$0$67257$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Taler vi om mobiltelefoner, så sender de slet ikke nummeret "112" men en speciel kode for "alarmopkald", så er det i mobilcentralen, der stilles videre.

Det er også derfor, det er muligt at ringe 112 uden sim-kort eller at taste pin-kode, og en pinkode kan ikke starte med 112.

Leif

Reply to
Leif Neland

Selvfølgelig kan den det.

--
Michael
http://gratishotel.dk

Michael Kjærsgård skrev:

Hvis jeg trykker 112 som pinkode så skriver min mobil opkald til alarmcentral.

--
Lars
Reply to

Men du kan formentlig godt lave en pinkode der hedder f.eks. 1120 ?

--
Michael
http://gratishotel.dk
-registrer dit gratis webhotel i dag
Reply to
Michael Kjærsgård

Jo da - pinkoder er som regel 4 cifre så det kan telefonen fint finde ud af.

Det tætteste på "problemer" jeg har set er at Sony Ericssons telefoner ikke laver stjerner men skriver tallet hvis din pinkode starter med et eller flere tal fra de tre alarmnumre den kender - 112, 911 og 08.

Henrik Stidsen

Michael Kjærsgård skrev:

Ja, det kan jeg godt. Den er bare lidt farlig hvis man kommer til at trykke på ok lidt for tidligt :o)

--
Lars
Reply to