TFT Skærm fra gl bærbar

Hej,

jeg har en gammel 13.1" skærm liggende fra en bærbar som gik i stykker - og vil nu gerne bruge den. Jeg har ikke ret meget kendskab til elektronik, men jeg har fundet ud af at jeg _skal_ bruge en controller af en art for at kunne sætte et standard VGA stik til den. Er der nogen derude der kan hjælpe mig videre, evt. med links, priser eller erfaringer?

Tak på forhånd.

Mvh

Jesper

Reply to
Jesper

Jeg har også en gammel TFT fra en bærbar liggende, jeg undersøgte markedet for færdige VGA->TFT (lvds) konvertere og kom frem til at det var billigere at købe en ny 15" TFT skærm med vga indgang - en konverter koster sjvh. omkring 300 USD.

.. jeg har dog ikke undersøgt mulighederne for at bygge noget selv - så det vil jeg da gerne høre lidt om ;-)

--
-jens
Reply to

Det er vel ikke tilfældigvis en tft skærm fra en IBM thinkpad. Da er jeg nemlig interesseret i at købe denne.

mvh Robin Aalborg

"Jesper" skrev i en meddelelse news:40263b8d$0$176$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

og

men

hjælpe

Reply to
Robin og Karina

og

men

hjælpe

og søg tilbage i denne gruppe og du vil finde en del indlæg om ideen. Jeg kan, _ud fra hukommelsen_, godt give dig et kort resume af samtlig indlæg: "Du kan ikke bygge noget selv, det er for svært. Du kan købe en controller hvis du er heldig og finde en der passer til netop din skærm, men den er dyr!. Det er billigere at købe en billig TFT-skærm og anvende den!"

MVH Thomas

Reply to
Thomas Eg Jørgensen