amerikansk stik <> europæisk stik omformer?!?!

HEJ!

Jeg har lige købt en elektronikdims i USA. Da jeg skal til at oplade den opdager jeg at den er beregnet til de amerikanske stikkontakter - hvor vi har 2 "runde stænger" på vores stik, har amerikanerne 2 "flade stænger". Så jeg er lidt på herrens mark. der MÅ findes en slags omformer som kan lave det amerikanske stik om til et europæisk?!

På opladerstikket står der "input: 100-240Vac-0.3A 50/60Hz. Er det samme strøm som vi bruger her i Danmark`? (jeg aner INTET om dette). Jeg leder bare efter en dims så jeg kan oplade via dansk stikkontakt!

nogen der kan hjælpe?!

Mvh Anders

Reply to
Andrew

Er det en stikprop.. eller sidder stikket direkte på laderen ? Hvis det er en stikprop kan du roligt skifte den ud med en normal dansk. Hvis ikke skal du ha fat i en "omformer".. som vel ikke kan koste mange basseører :)

Mvh René

Reply to
René Andersen

Hej Anders,

Surprise, surprise ;)

Vi bruger 230V/50Hz, 'kanerne bruger 115V/60Hz, opladeren kan bruges til begge dele.

Hvis det skal være billigt - slib de flade ben smalle nok til at gå i en dansk kontakt, en vinkelsliber er hurtig, en metalfil er lettere at styre.

Er du ikke til den slags metoder kan du få en såkaldt rejse-adapter hos enhver velassorteret isenkræmmer (det er normalt et sæt med flere stik- adaptere).

--
Venlig hilsen,
Søren