Forlænge CAT-5 kabel

Hej.

Findes der en måde hvor på man kan subj. Her tænker jeg lidt på de samme muligheder man har med samlemuffer til andre kabler. Det skal ikke være et samlestik til færdige kabler, da det drejer sig om to "løse ender" jeg vil have "splejset" sammen.

Findes der evt. en samlemuffe hvor man klemmer de to ender sammen?

Mvh

Jesper.

Reply to
Jesper Hansen

Kender ikke lige nogen, men den nemme løsning var måske at sætte to stik på og så bruge det nævnte grimme samlestik - det virker og det er ganske billigt.

Reply to
Preben

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, men det er bare tre stik, så hvis der nu fandtes..... osv.

Du har sikkert ret, det er nok det nemmeste på din måde!

Mvh

Jesper.

Reply to
Jesper Hansen

"Jesper Hansen" skrev i en meddelelse news:444ce0c7$0$27575$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Lodde de enkelte ledninger og så på med noget krympeflex. På den måde kan du stadig snor parrene og dermed sikre dig at der ikke er for meget pakketab...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Ok - jeg troede bare der var en eller anden dims man kunne bruge. men dette er selvfølgelig også en mulighed.

Mvh

Jesper

Reply to
Jesper Hansen

kan du

pakketab...

Huffameg, men alle dingsbumser er faktisk dårligere en det man gjør selv. Cat 5 er et 100 Mhz system som med sin begrensede rekkevidde ikke har store problemer med en skjøt. Det blir mye værre i Cat 7.

Med hilsen Arne Offenberg, Som mener at cat 6 er bra nok til lyd.

Reply to
Arne Offenberg