Den bevægelige del af en kontakt.

Hvad hedder den bevægelige, strømførende del af en kontakt? Og på engelsk?

Jeg var i den tro, at det hed en viper på engelsk, men så fik jeg svaret: It's damn near impossible to get a rattler to do tricks.

:-)

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Viper er den normale betegning for for "slæberen" i et potentiometer.

Beroende på den mekaniske udformning af relæet kan den hedde en "plunger"

Den 31-10-2013 20:39, Leif Neland skrev:

Electrical contacts?

--
Niels Peter

Den 31-10-2013 20:39, Leif Neland skrev:

Mon ikke et w i stedet for v, ændrer en hel del. Altså: wiper.

--
Uffe
Reply to

Uffe Bærentsen:

Oh. I am the viper. I have come to vipe your vindows.

:-)