Bose® Acoustimass® 15 fra USA

Hej

Jeg har overvejet at anskaffe mig et bose acoustimass 15 system fra USA

Jeg har tjekket priserne i Danmark, og som i kan se er der en del penge at spare.

Nu er det jo at USA modellen kører på 110-120 V og trækker 400 W, men jeg har fundet en transformer hos brinck 110220 V 500W til 500kr. Så mit spørgemål er om der skulle være nogen problmer i det rent elmæssigt, f.eks at frekvensen nu bliver 50 Hz istedet for 60 Hz, ville selv ikke mene at det skulle gøre noget.

Mvh

Carsten

Reply to
Carsten

Pas på når du sammenligner priser! prisen er ca. 7000,- i US. Dertil kommer mindst 500,- i forsendelse Så snupper toldvæsenet den, og du skal betale 4% i told af pris+ fragt:

300,- (Det er ikke her det gør ondt) Samtidig snupper skattefar 25% i moms af hele beløbet INCL. FRAGT: 1950,-

Dvs. du ender med at betale: 9750,- Derefter køber du en trafo til 500,- og så er du på den forkerte side af

10k :-( Men så har du også et anlæg der skal ikke er godkendt i EU (USA bruger ikke CE mærkning), men det har self. ikke nogen praktisk betydning. Bortset fra, at hvis det er en amerikansk model (110V) kan du ikke indlevere den til garanti-rep i DK (Medmindre forhandler/distributør er MEGET venlige). Gensalgsværdien er stærkt begrænset (Folk vil generelt ikke betale ret meget for et system hvor der skal stå en ekstra trafo ved siden af.

Du kan selvf. også håbe på at den ikke bliver snuppet i tolden, men min erfaring er, at der kun er ca. 20% chance for at den slipper igennem (Jeg er muligvis mere uheldig end gennemsnittet).

Jeg har selv købt i både USA og Kina tidligere, og jeg gør det nok igen. Men du skal passe meget på med hvordan priserne reelt skal sammenlignes!

I dit tilfælde ville jeg se om jeg ikke kunne finde en dansk forhandler, der kunne snakkes ned i 12-13k, så skal du heller ikke vente flere uger på pakken, og du kan returnere sættet hvis du ikke kan lide det.

Bare min mening Kåre

Reply to
Kåre

Hej Jeg havde nu tænkt mig selv at tage det med hjem pakket forsvarligt ned i forskellige tasker, rejser en del i udlandet og har mulighed for at medbrige en del overvægt. Havde også overvejet om man ikke kunne købe subben i dk, og tage sat med hjem istedet. Men jeg kan godt se du har ret i mange af dine argumeneter, kan bare ikke fatte hvorfor det samme produkt skal koste 100% mere i EU end i USA..

Mvh

Carsten

"Kåre" skrev i en meddelelse news:435cbc1e$0$156$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

at

jeg

elmæssigt,

mene

Reply to
Carsten

Carsten skriver:

Har du lyttet til Bose systemerne ?

I Danmark kan du få mere vellydende sat/sub sæt, til prisen af, hvad du skal give "derovre"...

Klaus

 Click to see the full signature
Reply to
Klaus D. Mikkelsen
1000 $ Hvad vil du anbefale istedet ? Det som jeg godt kan lide ved bose er at det ikke fylder så meget.

Carsten

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

medbrige

Reply to
Carsten

Carsten skriver:

6500 kr ?

Lidt billigere:

Lidt dyere:

"Designsystem" som BOSE:

Så skide være med lyden ?

Klaus

 Click to see the full signature
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

Så skide være med lyden ? Hehehe, nej selvfølgelig ikke syntes selv at bose lyd er ok. Men tak for links, jeg vil smutte forbi og tjekke dem ud.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Carsten

Carsten skriver:

Okay

Ja, de har jo også nogle tilhængere :-)

Velbekom. Når du nu kommer i tvivl igen, så prøv news:dk.teknik.lyd.....