Diagram over stroboskop med LED til tændingsindstilling?

Hvem har liige et diagram parat over et simpelt stroboskop til t=E6ndingsindstilling med en LED? Alts=E5 motorens t=E6ndimpuls trigger en LED.

bilr

Reply to
bilr

bilr skrev:

Sp=F8rgsm=E5let er om det er bedst (nemmest) med induktiv eller kapacitiv f=F8ler. M=E5ske kan man klare sig med kapacitiv (ledning rullet rundt om t=E6ndledningen) der s=E5 aktiverer en FET/ MOSFET? Nogen erfaringer?

bilr

Reply to
bilr

Spørgsmålet er om det er bedst (nemmest) med induktiv eller kapacitiv føler. Måske kan man klare sig med kapacitiv (ledning rullet rundt om tændledningen) der så aktiverer en FET/ MOSFET? Nogen erfaringer?

bilr

Jeg har en gang lavet en omdr tæller lavet med én 4011 kreds. En ledning omkring en tændledning, 2 gates som forstærker og 2 som monostabil og så et analog instrument på udgangen. Diagrammet kom fra Elektor. Virker fint.

Mvh Morten

Reply to
mk (5220 Odense SØ)

mk (5220 Odense S=D8) skrev:

Tak for tippet. Jeg har selv tidligere lavet en stroboskoplampe til t=E6ndingsindstilling, men det var med et blitzr=F8r, en 12-600V konverter, de 600V over i en lyt, og en thyristor til at aktivere blitzr=F8rets t=E6ndspole. Ogs=E5 trigget via en ledning omkring en t=E6ndledning. Men nu ville jeg gerne lave en moderne version med en LED.=20 S=E5 jeg t=E6nkte m=E5ske nogen lige har en f=E6rdig l=F8sning?

bilr

Reply to
bilr