Kan jeg bruge denne USA-adapter i DK?

Jeg har netop købt et digitalkamera i USA. Den adapter der fulgte med er naturligvis beregnet på USA-strøm, men jeg er i tvivl om den også kan bruges i Danmark. På adapteren står følgende: Input AC 100-240V,

50-60 Hz, 60VA(100V)-75VA(240V). Output DC 9.5V-2.7A. Indikerer dette ikke, at strømforsyningen blot kan anvendes med 220V~50Hz og stadig levere det rigtige output? Specifikt drejer det dig om en Canon CA-560 Compact power adaptor til Canon Powershot G5. Beklager hvis spørgsmålet er dumt :-)

Mvh Morten

Reply to
Morten Bagger

Hej Morten

Der findes ikke dumme spørgsmål. Din adaptor kan fint anvendes til en dansk stikkontakt, dog skal netstikket skiftes.

Ps: På min Canon adaptor købt i DK står det samme.