BeoMaster 4500 delvis defekt

Hej,

jeg har en BeoMaster 4500 som er delvis defekt. Det drejer sig om at IR modtageren eller noget efterfølgende er dødt... problemet opstod i forbindelse med at det gamle fjernsyn brændte af - de to var forbundet via audioudgangen på fjernsynet. Da det sagde bang kom der også en ret grim lyd i radioens højttalere... Efterfølgende har man kun kunnet bruge fjernbetjeningen hvis den har været holdt helt op mod IR modtageren i radioen.

B&O butikken i Silkeborg har haft kigget på den, men de siger der ikke er noget fejl?!?!? Jeg har prøvet med en anden fjernbetjening, og at bruge den nuværende fjernbetjening sammen med noget andet udstyr - og det virker...

Derfor må det være radioen - jeg er bare ikke i besiddelse af servicemanual eller noget som helst så et bud på problemet og en kopi af en servicemanual er meget velkomment!

På forhånd tak.

--
mvh
Rasmus

"Rasmus M. Jensen" skrev i meddelelsen news:4b51d909$0$277$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jeg har haft en lignende oplevelse med en Beocenter 9000 med mcl-link, hvor det var elektrisk støj fra strømforsyningen i en netværks-switch der generede ir-modtageren. Jeg kunne forestille mig at ir-delen ligner hinanden på de 2 modeller, de er vel fra ca. samme tid.

Eftersom værkstedet siger den ikke fejler noget, kunne det tyde på noget i dine omgivelser der støjer, enten ir el. elektrisk støj.

Prøv at slukke alt elektronik pånær Beomasteren og se om det ændrer noget.

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

hmm... tak for dit svar... men jeg tror ikke på den der... det gamle billedrørs tv er udskiftet til en flad panasonic... ellers er setuppet præcis som før... eftersom der kom en ret ubehagelig lyd i højttalerene så er jeg sikker på at der er noget der er brændt af inde i radioen...

--
mvh
Rasmus

Du skriver at B&o værkstedet ingen fejl kunne finde, dvs. apparatet virker hos dem, og selv om du ikke tror på mit forslag, er det da nemt at prøve.

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

"Rasmus M. Jensen" skriver:

Plasma har det med at forstyrre nogle fjernbetjeninger.....

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Mit Beocenter 9000 har stærk nedsat følsomhed når mit panasonic plasma tv er tændt, men det optræder jo kun når tvet er tændt.

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

Prøv alligevel lige at tage strømmen helt fra Panasonic'en.

Der er et par elektrolytter i Beomaster 4500's strømforsyning som med tiden bliver dårlig det kan muligvis påvirke IR følsomheden. At fejlen opstår ifbm. tv fejlen kan være en tilfældighed.

I øvrigt, så check lige om glaspladen hænger ordentligt fast (gælder også for andre ældre B&0 produkter) . Den er klistret fast med "skum" tape som får samme sygdom som "skum" ophæng i bashøjttalere

mvh JBH

Reply to
JBH

ja, men det her er en 32" LCD... og symptomet var der jo også i tiden mellem de gamle og nye fjernsyn... jeg skal gerne prøve for at stille jer alle tilfredse herinde... :o)

--
mvh
Rasmus

Og forresten, mht. reparation, så er her et godt bud på en i området som sikkert kan hjælpe.

mvh JBH

Reply to
JBH

det hjælp som jeg forventede ikke en dyt...

ja - det _kan_ være en tilfældighed, men det mener jeg nu ikke det er i det her tilfælde...

den ser udmiddelbart ud til at sidde som den skal...

er der nogen der rent faktisk har servicemanualen til 4500'eren??

--
mvh
Rasmus

Ja. men jeg har ikke en fungerende scanner. Måske jeg kan tage et digibillede. mail mig lige (privat) en e-mail adresse, hvis den du har her ikke dur.

mvh JBH

Reply to
JBH

JBH skriver:

Mimnder den ikke meget om den i 5500?

Diagrammet til den er at finde på tsinding.dk.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Neej, der er ret stor forskel på f.eks udgangsforstærkerne. Strømforsyningerne ligeså.

Diagrammessigt er Beomaster 3500/4500 ens. Beomaster 5500/6500/7000 er også ret identiske.

Okay, der er da godt nok sket ting og sager på den side siden jeg sidst var forbi ;-)

mvh JBH

Reply to
JBH

hvis du vil lade mig låne den så skal jeg nok scanne den ind og vedlægge en lille erkendtlighed når jeg returnerer den... :o)

--
mvh
Rasmus

Kan købes ret billigt på f.eks ebay:

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

Jeg har den som pdf'er.

Jeg sender den gerne til dig, men den fylder 4,2Mb. Er din mailadresse, en du kan modtage store filer på?

Ellers vil jeg opdele med med TotalCommander, så kan du selv samle den igen.

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Leif skriver:

Jeg kan godt modtage på moppe(at)post6.tele.dk.

Er der en grund til at du ikke har smidt den på tsinding.dk?

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Har tidligere uploaded til hans ftp, men uden at filerne er blevet tilgængelige herefter.

Jeg indrømmer dog, det er lang tid siden jeg sidst har været på siden...

Jeg har en (købt) dvd med ~2GB maualer, jeg *deler ud af*.

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Hej Leif,

send den venligst til rasmus snabel a elvis punktum dk der kan jeg modtage op til 20 Mb så ingen problem...

hvis du skulle finde på at smide de der 2 GB et sted - måske fileshare, så må du meget gerne sige til... :o)

på forhånd mange tak.

--
mvh
Rasmus

du meget gerne sige

Den skulle så være hos dig nu. Ellers siger du bare til Mvh, Leif

Reply to
Leif