akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Se, nu er jeg jo på et low low budget. Så falder jeg lige over 400ml akrylfugemasse, af den slags man bruger til huse osv. til meget billige penge.

Så tænker jeg lige med det samme, om ikke det var ok til at sikre komponenter mod vibrationer med. Det er jo noget gummiagtigt når det er tørt, og hvis det lykkedes mig at brænde en komponent af så kan jeg stadigt pille det op igen, modsat hvis jeg støber det ind i feks epoxy.

Dårlig ide?

Har tænkt på en industrisilikone istedet....

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Jeg ved ikke om det er en decideret dårlig ide, men jeg kender en metode der sikkert er billigere og aldeles gennemprøvet. Brug smeltelim. Jeg har arbejdet i flere elektronikfirmaer, der bruger det. Og det har den fordel, at man faktisk kan få skidet af igen, bare ved brug af varm luft, eller sågar en loddekolbe. Smeltelimen er desuden også meget gummiagtig. Man kan købe dem i en hver trælasthandel, og alle mulige andre steder.

Mvh.

stadigt

Reply to
René Kirstein

Og smeltelim har den fordel, at den ikke når at tørre ind inden man får brugt det hele! ;-)

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Hej Lars

Men det brænder som bare f..... hvis man får det på fingrene. Silikone, eddikesyrefri virker også fint. Den der acrylmasse kunne jeg godt have mistænkt for at suge fugt, så den vil jeg ikke bruge.

Og så lærer man at holde pølserne væk fra det stads mens det stadig er varmt! Har selv været der :-(

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Ok. Smeltelimen har jeg jo liggende, men ikke lige tænkt på at det var sagen. Takker!!

Måske jeg skulle overveje at rydde lidt op....måske der dukker noget spændende op :-)

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Hej Henrik

Vær opmærksom på at der findes mange typer smeltelim, både hvad angår farve, hårhed og klæbeevne.

Lad for guds skyld være med det, at rydde op er at smide det ud man mangler imorgen :)

Hej Lars

Men det er så fint at glatte det med fingrene og få det trykket omkring komponenterne på den måde, og det går også hvis man bare sørger for at fingren er våd, her er svampen fra loddekolben en glimrende hjælper.

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:blkpjd$1m9n$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Hvis du rydder op, så behøver du måske ikke at købe flere 'hyldevarer' ;-)

mvh Uffe Bærentsen

Reply to
Uffe Bærentsen

Good point!!

:-)

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Hej Lars,

Hmmm, alt det jeg har liggende er da "tørret ind" og helt stift ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren

Du er sgu nok også selv helt indtørret og stiv, undtagen hvor der er behov for det :)

Hej Max,

Det må du nok tage op med min kæreste :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, det er meget sprødt ved -10 grader, og splintrer ved mekanisk påvirkning. Muligvis anvendeligt til indendørs brug, hvis det ikke bliver for varmt. Anbefaler silikonegummi af den rigtige slags, der ikke afgiver syre