50 hz brum !

Jeg håber dette er den rette gruppe.

Jeg har til radiobrug brug for at interwieve via telefon en mikser og har skilt en gammel telefon ad.

Fra en AUX-udgang på mikseren har jeg et fint signal. Telefonens HT-udgang har jeg koblet til en indgang på mikseren, og der er masser af signal, og selve lydkvaliteten er ok. Problemet er, at der på denne er brum (tilsyneladende 50 hz) Hvordan filtrerer jeg denne brum væk. Et filter måske, men hvilke komponenter og hvordan forbindes disse.

Er der et teknisk geni der kan hjælpe ?

--
Støt Noget Stort

http://www.tungogsmuk.dk
Kong Kurt

Kong Kurt skriver:

Du har enten en ground loop, eller problemer med en forsyning.

Enten skal du have et højpasfilter, ellers skal du finde ud af, hvor brummet kommer fra.

"Kong Kurt" skrev i news: snipped-for-privacy@4ax.com

Hvis det skal virke rigtigt og uden brum så skal du nok droppe telefonen. Jeg har nogle tegninger fra nogle gamle opgaver som sikkert kan hjælpe dig på vej i den rigtige retning. Hvis du er interesseret må du skrive direkte til mig " tegninger må ikke smides på nettet."

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Dem vil jeg meget gerne kigge på.

Fjern *no-pet* fra flg.

thiemer*no-pet*@2tykke.dk

på forhånd tak

--
Støt Noget Stort

http://www.tungogsmuk.dk
Kong Kurt

Brug en skilletrafo, det er den eneste måde du kan få det til at virke på (læs: Det var den eneste måde jeg fik det til at virke på i sin tid da jeg lavede sådan en dims)

Det burde være ok med en 600-600 Ohms type beregnet til audiosignaler.

/Niels

Reply to
Niels

Jeg har en del gamle telefon transformatore små lille søde nogle.. kender ikke impedans/omsætning på dem, mendu kan få smidt 2 gratis i nakken hvis du er interasseret...

Kasper

Reply to
Repzak

Må jeg få én også? Jeg betaler gerne fragten :-)

--
M.V.H
Christian Iversen