48 volt DC til 96 volt DC

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig Jeg har noget udstyr der kræver 96 volt, 5 A og det har en omformer til 230 volt Men jeg vil gerne sætte den over på ups anlæget som kører 48 volt. Jeg har en 48 volt 20 A udgang til rådighed. Er der nogle af jer der kænder en løsning jeg kan bruge ?

MVH Per

Reply to
per christensen

Du skriver ikke om det er jævn eller vekselspænding, så derfor kan vi ikke svare

Lidt nærmere beskrivelse vil hjæple. Er de 96V prævist, eller er det 80 til 110 ?

Hej Bo

Det er DC det drejer sig om. Havde det bare været AC så havde det ikke været så svært. Udstyret skal have et sted mellem 90 og 120 volt Den strømforsyning som følger med giver 100 volt DC.

MVH Per

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:464ca3f6$0$4159$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Reply to
per christensen

Så køber Du en DC/DC converter, med 48V ind og 48V ud. Rimeligt standard. 48V til 96 er ikke standard, der hvor jeg handler

og hvad skulle det hjælpe ham?? jeg vil foreslå en boost-konverter - altså Switch mode konverter...

--
mvh
Rasmus

per christensen skriver:

Ring til scanpocon

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Der har du et principdiagram til en spændingsdobler.

Allan

Reply to
AW

Man sætter udgangen af 48 v converteren i serie med de 48 volt, der er i forvejen. Det er da ikke så svært.

Jeg vil gerne møde den kapacitive spændingsdobler, der kan levere 5Amp...

Ja det lyder meget godt. Hvor kan man købe en 48volt dc til 48 volt dc henne ? og kan den klare 5 ampere ?

MVH Per

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:464d6f80$0$4164$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Reply to
per christensen

Prøv hos nogen der handler med telefoniudstyr til professionæl andvendelse. 48 Volt er (var) jo ret udbredt i den branche i alle strømstyrker.

/Hans

Reply to
Hans Kjærgaard

Fordelen ved en 48/48 i serie med den 48, du har o forvejen er, at DC/DC converteren kun skal levere den halve effekt, nemlig ca 250watt (samlet ca 500watt, er det rigtigt ????)

Jeg har ikke et varenummer, men farnell.dk eller rs-components.dk burde kunne det.

Bo Bjerre wrote: .... ....

undskyld, jeg svarede ikke den oprindelige spørger.