Za viène servisiranju CRT monitora...

Imam slijedeæi problem koji se javlja veæ dulje vrijeme... CRT monitor, radi dobro, a onda se slika odjednom malo suzi i s lijeva i desna postane konkavna. Dakle ne?to u sustavu koji daje signal ploèicama za horizontalni otklon. Problem se otklanja kad mlatnem monitor rukom, najbolje odozgo. S vremenom se su?ava sve vi?e i treba sve jaèe lupati.

Veæ sam jednom prije pitao i rekli su da je najvjerojatnije neko lemno mjesto popustilo ako se problem rje?ava lupanjem. Buduæi da sam ferovac pa bi bilo primjereno da poku?am ne?to popraviti i sam, danas sam konaèno skinuo poklopac monitora (naravno dok je i?tekan) i provjerio ?ice oko katodne cijevi ali sve se odoka èini dobro spojeno.

Da li netko iskusan mo?da zna ?to bi mogao biti problem? Ne ustruèavajte se upotrebe tehnièkih pojmova ako imate kakav savjet! Thx... :)

Reply to
Aux1

Sve sto se popravlja lupanjem je hladni lem. Dakle prelotaj sve u svezi horinzontalnog otklona.

Eto vec si mogao biti gotov :-)

Reply to
Kresimir Pecnik

Ferovac bi trebao skidati poklopac monitora i dok je ustekan! -) Prelemi plocu.

Reply to
Piko

Dakle nesto u sustavu koji daje signal ploèicama za horizontalni

Mislim da CRT monitori nemaju plocice za otklon nego zavojnice :-)

Reply to
Hector

Dana 10.12.2007. 20:01, Piko lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

dok je istekan monitor, da se ne bi zadimio i monitor i ferovac... :)

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

moram priznati da sam se par puta vec susreo s "ferovcima vicnim servisiranju" u svojoj struci (obicno sam naljetao na nadobudne koji su sve znali, na kraju su otisli iz firmi u kojima sam radio pognute glave i totalno osramoceni :)

nazalost morao sam to napisati samim time sto si ovdje naveo kako si ferovac (sto odaje dojam uzdizanja), nemoram ni reci koliko ostavljas dojam tehnicke nepismenosti s izjavom "otklonske plocice", "popustanja lemnog mjesta".

nakon ovog navedenog cu se spustiti na zemlju i pomoci ti kao kolegi elektronicaru (nadam se da kad zavrsis svoj faks neces biti jso uzviseniji i prepotentniji vec ces nesto nauciti, spustiti se na zamlju i jednako pomagati kolegama u struci kao sto i ti sam ovdje od nas ocekujes pomoc)

za pocetak, ako se radi o nekom kvaru koji se uklanja udarcem radi se o "hladnom lemu", vjerojatno negdje na stampi u samom monitoru, s obzirom da se slika suzava predpostavljam da je problem u horizontalnom djelu ili "getribi" monitora

takav kvar neces naci pregledavanjem konektora i zica, vec na nacin da monitor raskopas i prelemis plocu na gore navedenim djelovima

s obzirom da ipak ostavljas dojam pocetnika predlazem da posao ostavis nekome malo strucnijem, ako nadjes nekog kolegu ili kumpica koji zna sta radi budi uz njega da se malo oslobodis u cijeloj prici i tome slijedeci puta pristupis s manje nervoze :)

nemoram ni napomenuti koliko stete mozes napraviti ako sam krenes raditi s neadekvatnim alatom:

1.ako budes radio s nekim krampom od lemilice mozes dokraja rasturiti stampu te popravak uciniti nemogucim nekom strucnijem
  1. mozes negdje poslusati neke kontakte koji su blizi te samim time nesto skuriti, osim sto ce se serviser napatiti da nadje kvar, duplo toliko vremena ce izgubiti dok nadje uzrok kvara.......
  2. ako takav monitor dodje nekom serviseru u ruke ili u neki servis kad vidi sta je radjeno i ako uspije oktloniti kvar ogulit ce te do gornje granice isplativosti popravka monitora (barem bi sam tako napravio) zbog velike stete i puno posla koji si mi napravio s nestrucnim popravkom, a prema staroj svaka skola kosta novaca i ti bi onda platio tu skolu

ako ti je stalo do monitora, ako se radi o nekom vrijednijem monitoru vece dijagonale ostavi ga nekom strucnijem, a ti se prvo nauci servisirati na bezvrijednim 14", 15" monitorim a koje je netko bacio ili planira baciti ako se nespije popraviti, danasnje generacije barem imaju tu prednost u odnosu na prije 20-ak godina kad se nista nije isplatilo baciti, pa ako si nesot skurio morao si stranci kupiti drugi uredjaj :D

LP

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Skini poklopac, ustekaj ga, gledaj ispod tiskane plocice i treskaj monitor i tamo gdje najvise iskri, tam je vjerojatno lem popustil. Imao sam slican problem.

Reply to
Ceki

Mislio si napisati: Ferovac bi trebao u¹tekavati monitor i bez poklopca? Èesto je te¹ko, pa i nemoguæe, naæi kvar na iskljuèenom ureðaju...

Reply to
Vaso

Klikaj ako te zanima post iznad:

ROFL :D

--
Nabijem zeca u sig-u na *****.
Reply to

Nemoj tako. Covjek se trudi. I ponizno je pitao, probaj mu jos jednom procitati post.

Reply to
Svemirko

pa na kraju sam mu i pomogao, nisam li???

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Jest, moram priznati bio si dosta realan i detaljan oko kvara. Ali da sam ja na njegovom mjestu mene bi tvoj post demoralizirao, dao bi da mi to napravi netko ko zna i ostao bi neuki "ferovac". No to je moj problem.

Ustvari istina je negdje na sredini, svi smo ucili od nekog majstora gledajuci mu preko ramena i poslije sami pokusavajuci napravit nesto :)

Reply to
Svemirko

Neki i bez majstora... Koliko sam komponenti poslao u silicijski raj... :)

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ

nisi im valjda pustio dim??? :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

:)

Da. Postoji i skuplji nacini ucenja :) Doduse, tako se bolje nauci, ali kosta nofci i vremena, hehehe

Reply to
Svemirko