Pravilno lemljenje

Dobio sam nekoliko oprecnih savjeta kako pravilno lemiti tako da bih volio cuti vase misljenje.

1) Lemnu povrsinu zagrijati toliko jako da mogu maknuti lemilicu i onda topiti lem na njoj bez ikakvog kontakta lemilice sa lemom ili povrsinom.

2) Isto kao gore, zagrijati lemnu povrsinu, otopiti lem zicu na njoj no sa razlikom da cijelo vrijeme drzim lemilicu i dalje pritisnutu na povrsinu koju lemim.

3) Zagrijati lemnu povrsinu, maknuti lemilicu, staviti lem zicu na zagrijanu povrsinu i onda ju pritisnuti odozgora sa lemilicom da se lakse otopi.

Hvala

Reply to
Miroslav Matic

Trebas jaku (oko 500W) lemilicu, onda na preklopljeni spoj limova kistom namazes malo gasene solne kiseline na mjesto pritisnes lemilicu a uz nju lem da se topi. kako se lem topi i razlijeva pomalo selis dalje i dodajes novi lem...i zacas imas zalemljeni oluk ;>

Ili si mozda mislio kako lemiti mosfete, diode i sl ? :)

Reply to
hinterberger

Da lemim limove sumnjam da bi pitao na newsima:). Da pitam za lemiti elemente, zice itd.

Reply to
Miroslav Matic

Pa na ovoj grupi se cesce raspravlja o lemljenju oluka nego o el. elementima :)

Reply to
Stingray

Krivo, zagrijava se vise nego je potrebno a i tesko izvedivo bez poprilicno mocne lemilice

Pravilno

Krivo

Boris

Reply to
Boris Vuletic

"Miroslav Matic"

Ovo se koristi za lemljene velikih spojeva preko kojih idu velike struje i koji se ne nalaze na ploèicama

Ovo je promjena u sluèaju da lemilica nije dovoljno jaka za spojeve kao one gore.

Ovo je veæ blesavo za elektroniku ali se ipak koristi kod ogromnih spojeva. Ja mislim da tebe muèi lemljenje elektronièkih komponenti, a za to je najprimjereniji sluèaj dva, ali na taj naèin da nema velikih poveznica sa sluèajem 1. Visoka temperatura ubija i o¹teæuje elektronièke komponente, odljepljuje bakrene vodove sa ploèica, pali i uni¹tava tinol (lem) odnosno uglavnom nije dobra. Elektronièke komponete se leme sa minimalnom temperaturom potrebnom da se lemno mjesto zagrije lem brzo rastopi i lijepo razlije po lemnom mjestu. Razlijevanje tinola mora biti brzo, ako to nije sluèaj lemno mjesto je previ¹e prljavo i masno te to treba sanirati ili je temperatura preniska odnosno lemilo prljavo ili o¹teæenog i lo¹eg vrha. Dobro lemno mjesto je sjajno i ne sadr¾i prevelike i kuglaste kolièine tinola. Za kvalitetno lemno mjesto treba koristiti obzirom na vrstu posla odgovarajuæe lemilice sa kvalitetnim vrhovima koje redovito èisti¹ tijekom lemljenja. Lo¹ vrh pali lem a slabo zagrijava lemno mjesto. Nije na odmet imati posudicu sa kalfonijem (odma¹æivaè). Vrh lemilice ne smije zauzimati vi¹e od 50% povr¹ine lemnog mjesta, u protivnom je prevelik i poèetniku æe stvarati probleme. Ja osobno preporuèam Weller i kupi¹ si lemilo obzirom na to ¹to ti najvi¹e treba. Lemnu stanicu ili ne¹to od cca 25W za 220 ¹to pokriva veliku veæinu osnovnih potreba za lemljenjem.

Reply to
miha

volio

sa

Slazem se, skoro istovremeno 'spojiti' lemno mjesto, vrh lemila i tinola. Rastopljeni tinol se razlije i brze ugrije mjesto, lemljenje manjih povrsina obavis za 1-2 s....

Reply to
Vaso

On Sat, 7 Oct 2006 18:21:44 +0200, Miroslav Matic wrote: /cut

Malo mi je blesavno da ti netko daje savjete kako lemit. Najbolje sto mozes napravit je malo trenirat. Kroz iskustvo ces najbolje skuzit, a ne treba ti ga puno. Nakon par sati si profic :)

I nemoj pretjerivat s lemom, vise nije bolje.

Reply to
Mad I.D.

Lemis tako da dovedes sto manje topline kako ne bi skurio elemente.

Ja malo lema stavim na vrh lemilice i onda predjem preko nogica elementa. Onda ostale kontakte pokusam lemiti indirektno preko otopljenog lema koji se nalazi na vrhu. Dodirnem spojno mjesto i onda samo prislonim element koji se odmah nakelji zato sto vec ima malo skrutnutog lema na sebi. Odmah maknem vrh lemilice.

Reply to
mah

se

se

Krivo, na svako lemno mjesto je po¾eljno 'nabaciti' i malo novog tinola, èisto radi æi¹æenja mjesta lema....

Reply to
Vaso

Pravi recept za dobijanje hladnih lemova.

Reply to
CMOP

:) Mozda nisam dobro opisao postupak ali ja zaista nikad nisam imao problema s hladnim lemovima. Osim kenjaze daj si malo truda pa napisi covjeku kako se lemi.

Reply to
mah

Nisam bas precizno napisao, znaci ja stavim malo lema na nogice i kontakte i onda otapajuci lem na kontaktu samo prilijepim nogicu. Neznam jel po PS-u ali mi tako najbolje ide.

Reply to
mah

Mo¾e dati zadovoljavajuæe rezultate ako tako pripremi¹ lemne povr¹ine neposredno prije lemljenja. Kako imamo samo dvije ruke, èesto je to jedini naèin....

Reply to
Vaso

elektronika se lemi tako da se istovremeno lemilom dodirne stampa i nozica elementa te kad se zagrije dovoljno doda tinol zica koja u sebi ima malo paste, sve mora biti izvedeno brzo i lemilom odgovarajuce snage. Zalemljeni spoj mora biti sjajan a ne matiran.

Reply to
Drago

I ako ima nozica malenih tranzistora, dioda,... pozeljno je da se sa njih odvede toplota, da ne izgori element. Koriste se uglavnom pincete. Lemilo treba biti dovoljne snage da se proces/lemljenje obavi brzo. Pitati iskusnije za kvalitetnu tinol zicu, to je veoma vazno!

Reply to
CMOP

Ovo s odvoðenjem topline. Skurio sam tako jedan èip pa me sad zanima ¹to sam trebao napraviti. Lemilica ima pode¹avanje temperature ali problem je u tome da ako je temp premala onda je lemilo dosta dugo prislonjeno na no¾icu, a ako je visoka onda ili u brzini ne napravim dobar spoj ili predugo dr¾im lemilo pa skurim element. Koja je to fora s pincetom (obiènom?) i kako bi je uopæe mogao zahaklati na no¾icu od 5 mm koja je jedna u redu od dva reda?

Hvala

Reply to
Mario

Za kriticne elemente, probaj pokositrit najprije nozice na cipu, uz odvodnju topline pincetom, a onda pokositris i plocicu (jelte, bakar), tako da ti rupa ostane prohodna ( -> pumpica, svrdlo...) Time uvelike smanjujes vrijeme spajanja, jer su materijali vec povrsinski legirani. Kada to uguras na mjesto, baci komadic kalafonija gore (ili tinol zice), i samo na tren prisloni jace ugrijanu lemilicu, na sam spoj gdje bi se trebao spojiti kositar. Ako radis s cistim kalafonijem, podrazumjeva se da je na vrhu lemilice malo rastopljenog kositra, ali ne previse.

Imas pincete koje kada stisces se otvaraju, a kada ih ne diras onda drze... to je mnogo jednostavnije s njima raditi, jer imas ruku slobodnu. Isto ti dobro dodje podesiva mala stolna stega, za drzanje plocice u nekom specificnom polozaju.

--
 You are about to do something potentially harmful
 To continue type in the phrase 'Yes, I understand this may be bad'