veæ napravljen razvijaè

Gdje ima za kupiti veæ razvijaè za foto postupak u koncentraciji 7% tj 7 grama NaOH na litru vode? Previ¹e sam ploèica uni¹tio radeæi sam razvijaè i vi¹e mi je dosta da svaku ploèicu moram raditi 2x jer zeznem prilikom ubacivanja NaOH jer nemam ultra-preciznu vagu s kojim bi vagao bijelo. Savjeti? Ima li tog u apotekama? Poslao sam mail onima u badrovu pa æu vidjet oæe ¹ta odgovoriti

Reply to
Ivan

pusti to sa vagom... to je granicna koncentracija, ako slucajno stavis malo vise ode lak i sa neosvijetljenog dijela... stavi slabiju koncentraciju, od oka, ako je preslaba malo dodaj... i najbolje je da na neki nacin grijes tu tekucinu jer temperatura ubrzava reakciju...

Reply to
Ivan

Cudno ! jerbo ja ama bas svaki put nalijem od oka :) ! i nikad nisam fulao.

Reply to
Mad I.D.

Razvijac se radi tako da napravis 100% koncentraciju i onda je rijedis po zelji. Otopis u manju kolicinu vode onoliko hidroksida koliko se moze otopiti. Cilj je da se sipa sve dok se hidroksid prestane otapati i samo se gomila na dnu u svom krutom obliku. To ti je 100%. Uzmes spricom iz te otopine 7 ml i uzmes 93 ml vode i to ti je 7% otopina koncentrirane NaOH. Uvijek je lakse mjeriti volumen nego masu.

Mada ako se dobro sjecam ja sam radio sa 1% i bilo je sasvim dovoljno.

pozdrav

Reply to
Pino

A da mozda ne preeksponiras fotosloj kod osvjetljavanja pa ti sa vodovi sprze???? (predugo osvjetljavanje) Da li si s time malo eksperimentirao?

Reply to
Zok

Ja ti uzmem onaj razvijaè u maloj vreèici u chipoteci, oko 1L vode blago zagrijane iz bojlera, naspen razvijaè i pustim 3-4 min, malo promi¹am...kao juhu :-) I nakon toga sve ide bez problema!

Reply to
mtech

Davno je bilo kad sam ja nocio cijelu vrecicu NaOH u apoteku na vaganje.

Kad je zena shvatila sto je to i za sto ce mi izvagala mi je 15-tak paketica u alu folijice. Uvijek mi je ispadalo OK

Reply to
burke

stvar opce nije tak kriticna

radio odokativnio i super je ispalo mozes i mjeriti (preko volumena) gustoca ti je 2.1 g/cm^3 (ali racunaj kao da je manja jer ima =B9upljine medju zrncima)

da se ne razbacujes sa razvijacem uzmi za mjeru 1 =E8ep od plasti=E8ne boce (~5cm^3), naspi ga punog razvijaca i stavi u otprilike 6 dl vode i to bi trebalo biti OK

svi govore da treba grijati vodu (valjda ono da bude mlaka, ja radim na sobnoj temp...)

ovo ti je otprilike, moras probati pa vidi ako je prejako dodas vise vode, ako je preslabo stavi manje vode i to je to...

jednom sam stavio puno previse razvijaca i plocica je bila gotova za

30-ak sekundi a nije popapalo vodove... tak da ne mislim da je tolko kriticno...
Reply to
Spikey