folija/film za foto postupak??

pozdrav grupi

zanima me dali je moguce nekako postici vecu "crninu" povrsine na foliji (koju zelim da mi se "sacuva" fotolak tj. kasnije bakar) koju stavljam na fotoosjetljivi lak, zadnje 2 godine sam koristio folije za laserski printer ( jer imam laserski printer) i mogao sam bez problema dobiti vodove 0.5mm, ali vece povrsine bi bile redovito "prosvjetljne",

dali postoji neki trik da se to dodatno zacrni, dali bi moglo se isprintati na papir pa malo nekaj kemijati ili tako nesto, svi savjeti dobro dosli

hvala unaprijed

Reply to
zemaljko

isprintaj u dva primjerka pa stavis jedan preko drugog ili isprintaj dva puta na istu foliju ali ovo zna biti problematicno radi pomaka kod uvlacenja folije posebno ako su mali razmaci izmedju linija

Reply to
frabrne

Postoji.

Takvu foliju stavi u kutiju za folije (A4, debljine cca 1-1,5cm). Poklopac kutije premazi nitrorazrijedivacem (pomocu neke blazinice ili sl.) i zatvori kutiju (poklopac stavi na mjesto). Folija mora gledati prema gore, tj. prema poklopcu premazanom nitrorazrijedivacem. Pare razrijedivaca ce "razliti" toner i tako se postize dodatno zacrnjenje.

No, buduci da ima sve vise i vise firmi koje se bave "printanjem na film", preporucam upravo tu varijantu. Jednostavno posaljes mail, odseces do doticne firme, platis cca 10-20kn i imas pravi film.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

a cuo sam da postoji neka fora s pauspapirom i da se namoci ili tak nesto, dali netko zna sto o tome

Reply to
zemaljko

Poklopac

zatvori

prema

zacrnjenje.

film",

Mo¾e se moèiti, mislim da se zove SOLVENT sprej, ali nije potrebno. Toner se na paus papir bolje primi tako da manje propu¹ta svjetlost, a papir je jo¹ uvjek dovoljno proziran da propusti dovoljno svjetlosti. A ako ¾eli¹ sprejati ili moèiti uljem tad ti nije potreban paus. To radi¹ s obiènim papirom. Taj sam trik koristio za ploèice iz SAMa: Fotokopira¹ (po potrebi umanjeno ili uveæano), zalije¹ uljem, osu¹i¹ i pod svjetlo. Naravno predlo¾ak nije savr¹en ali s malo vje¾banja dobije se solidna ploèica. Ipak najbolji i najjasniji otisak ostaje ispod folije. Ako ima¹ problem s rupicama i s ¹irinom voda dobro je smanjiti jaèinu svjetla i uni¹titi bilo kakvu refleksiju svjetla. I deblje oslojena ploèica poma¾e. Za vodove 0.3 mm i tanje jo¹ ti je najveæi problem pra¹ina, ali to je veæ druga prièa ;)

Reply to
Alen