izrada sklopa

Pozdrav grupi. Trebao bih jedan sklop, molio bih da mi napisete koliko bi otprilike to kostalo... Naime, imam Vaillantov kotao, koji izmedju ostalog, grije vodu u spremniku. S vremena na vrijeme se dogadja da kada je u tom modu grijanja tople vode, elektronika koja upravlja kotlom, zacvika. Dakle, kada sve radi normalno, kotao za cca max 5 minuta zagrije spremnik tople vode. Kada ovako zacvika, plamenik ostane ugasen, ali pumpa koja tjera vodu od kotla prema spremniku, ostane upaljena. I ako ne resetiram, tj ne iskopcam iz napajanja i ponovo ukopcam kotao, u takvom modu ostaje beskonacno dugo... Ideja je ta da se napravi sklop koji bi "pratio" napon na toj pumpi. Ako nema napona, sklop ne radi nista. Kada se pojavi napon na pumpi, sklop "stopa" koliko dugo ima napona na toj pumpi, tj koliko dugo pumpa radi. Ako prodje cca vise od 10 minuta, sklop preko releja ugasi i upali glavno napajanje kotla. Znaci, taj sklop bi trebao biti kao oni uklopni sati, tako da je glavni utikac kotla ukopcan u struju preko tog sklopa. I znaci ako ona pumpa ima napajanje preko 10 minuta, taj sklop ugasi glavno napajanje na cca 1 minutu, i nakon toga ponovo upali napajanje, i idemo dalje. S time bi "resetirao" kotao, koji nakon takvog reseta dalje radi normalno. Znaci, koliko bi kostao takav sklop? Prvo cu probati jos s promjenom parametara na upravljackoj elektronici kotla rijesiti problem, ali ako ne uspijem, ovo mi je zadnje rjesenje... Zahvaljujem svima unaprijed,

--
Marin Braliæ
Reply to

Zaboravih napisati, moze odgovor i na snipped-for-privacy@hi.t-com.Makni.hr

--
Marin Bralic
Reply to

On 2.2.2013. 13:09, Marin Braliæ wrote: /cut/

Mogao bi se slo¾iti preko nabijanja i izbijanja kondenzatora èiji napon nadgleda komparator, a koji okida jedan relej preko tranzistora. Napajanje sklopa bi se moglo rije¹iti bez transformatora jer je struja do 50 mA. Napajanje bojlera bilo bi spojeno na NC (radni) kontakt releja, tako da relej ne radi osim kada gasi bojler.

Sam sklop bi ko¹tao do 50 kn, no treba naæi nekoga tko ima volje pozabaviti se s time i slo¾iti ga. :)

U svakom sluèaju, trebalo bi vidjeti za¹to se pumpa sama ne gasi, a ovo gore nek bude zadnja opcija.

Ma da, to mi je zadnja opcija, samo eto, nije vise puno opcija prije te zadnje ostalo .-) Bio je i serviser iz Vaillanta, i cak vodja tehnicke sluzbe iz predstavnistva Vaillant iz Zg, medjutim, nema bas rezultata. Problem je u tome sto se to dogadja samo ponekad. Nekad zacvika jednom u tjedan dana, pa je mirno jedno vrijeme, pa opet... To je zadnje zezalo jos u 9 mjesecu prosle godine, kada nije bilo upaljeno grijanje radijatorsko. I tada se dogadjalo cca jednom u tjedan-dva. Nakon sto sam krenuo sa zimskom sezonom, eto bilo je mirno do prekjucer, znaci skoro pa 4-5 mjeseci. Ali eto prekjucer me opet podsjetilo da je tu .-) Tako da vjerojatno kad dodje proljece i ugasim grijanje, opet ce se cesce ponavljati... Cini mi se da je to neki bug u elektronici kotla... Jer ne javi nikakvu gresku, nego samo ostane u pogonu grijanja tople vode, ali je plamenik ugasen, pumpa radi, a temperatura samog kotla je izjednacena temperaturi tople vode, a ona je ispod zadane razine. Dakle, nema sanse da ugrije toplu vodu na zadanu temperaturu ako mu je temp kotla na istoj toj temp... On bi u tom trenutku trebao upaliti plamenik i dogrijati, ali to ne radi... Kada ga resetiram, normalno pali plamenik, dogrije vodu do kraja, i ugasi se... Tako da mi se vise neda zezati s tim, ovime bi sve rijesio... Ima netko volje da nacrta shemu, pa ja sam sastavim sklop? Prije 10tak godina sam radio po shemama sklopove, nije bilo problema :-) Ali trebam shemu, nemam znanja da napravim nesto iz glave :-( Bilo bi super ako bii se moglo napraviti da kada taj sklop okine, da onda recimo neka ledica ostane svijetliti pa da znam da je okinuo, da znam da je kotao zacvikao. Jer inace necu znati koliko cesto se to dogadja... Samo, kako onda tu ledicu resetirati, gasenjem cijelog sklopa iz uticnice? Ali u svakom slucaju, i bez te ledice, samo cisti sklop koji bi to resetirao, bi mi bio od velike pomoci... Koliko sada pratim po netu, to je u biti neka vrsta dvokanalnog vremenskog timera?

--
Marin Braliæ
"-Rio-"  wrote in message news:kelcuh$l5o$1@news1.carnet.hr...

[...]

Nisam siguran da je to bas dobra ideja, tj da nece doci do ostecenja kotla zbog precestog isklapanja. Inace, to je najjednostavnije napraviti vremenskim relayem shcrack ZR5B0025 podesenim na ER funkciju, na ciji S ulaz dovedes fazu pumpe a fazu kotla spojic preko NC kontakta. Jeftiniji ali kompliciraniji nacin je timer sa CD4060 i par RC elementa.

Pozdrav ekipi. Marin; najprije mo¾e malo tehnièkih podataka:

  1. koji bojler ?
  2. koji kotao ?
  3. da li je ugraðivana dodatna elektronika ?
Reply to
bob4

Zahvaljujem puno!

Gledao sam malo uputstva tog zr5b0025, i cini mi se da je to upravo to sto mi treba. Dakle, ako sam dobro shvatio, faza na A1, nula na A2. Faza sa pumpe na B1. Faza na ulaz releja, 15. Faza kotla na 16. I to je to? Koliko "struje" ce taj sklop uzeti s tog izlaza elektronike koji ide inace na pumpu? To ne moze smetati elektronici kotla? Zasto mislite da bi to iskapcanje moglo smetati? Mislim, jasno mi je da elektronika bas nije projektirana da ju se silom iskljucuje iz uticnice, ali ako nestane struje, to je ista situacija... Koliko realno je opasno da pri tom iskapcanju ode elektronika? Zahvaljujem jos jednom.

--
Marin Braliæ
"megamusic"  wrote in message news:kem65f$3j5$1@ls237.t-com.hr...

"Marin Braliæ"  wrote in message

[...]

Heh, ovako znaci. kotao i cijela oprema su kupljeni novi prosle godine u 6 mj. Taj problem se javio od prvog dana. Pojavljuje se sporadicno. Radi se o "perjanici" od vaillanta, plinski kondenzacijski kotao Vaillant ecoVIT Exclusive VKK INT 476/4. Uparen je s Vaillantovim spremnikom tople vode posebno projektiranim za taj kotao, Vaillant ActoStor VIH K300. To je laminarni spremnik tople vode, nema klasicnu spiralu u sebi, nego znaci prva pumpa doprema vodu iz kotla u taj medjuspremnik, druga pumpa, taktna, doprema vodu iz spremnika tople vode u isti taj medjuspremnik, i tu dolazi do prijenosa topline s "prve vode" na "drugu vodu". Na kotao je stavljena automatika VRC ne znam sada tocno broj, ova najnovija. Uglavnom, podeseno je da grije vodu na 45 stupnjeva. Kada padne temp vode na 40, kotao pali plamenik, grije vodu u kotlu na 60 stupnjeva, pale se prva i druga pumpa, i grije se voda u spremniku. Kada se zagrije na 43 stupnja, gasi se plamenik, i radi te neke aqua kondenz funkcije, ustede energije bla bla, do 45 stupnjeva se voda dogrije energijom toplotnom koja je u tom medjuspremniku zaostala.. Elektronika ima tri senzora toplotna. Jedan je senzor vode u kotlu. Drugi je senzor tople vode u spremniku. Treci je senzor vode u tom medjuspremniku gdje dolazi do prijenosa topline s prvog na drugi medij. Koliko su mi objasnili ljudi iz vaillanta, kada je elektronika u pogonu grijanja tople vode, elektronika prati senzorom kolika je temp u spremniku vode, i kolika je temperatura u samom medjuspremniku. Ako je razlika te dvije temperature vise od 25 stupnjeva, tada elektronika gasi plamenik, jer joj je razlika od tih 25 stupnjeva dosta da zagrijava vodu. I to kada zacvika, dodje upravo do toga. Dostigne se tih 25 stupnjeva razlike, plamenik se ugasi mada nije jos topla voda zagrijana na 45, i elektronika tu ostane zacvikana. plamenik je ugasen, pumpe rade, ali temp vode je nekih 43 stupnja. Posto plamenik ne radi, a pumpe rade, ubrzo se sve temperature izjednace na tih 43. Dakle, kada ja primjetim da je zacvikao, doceka me slijedece: Na displayu pise, Pogon PTV, Start. Plamenik ugasen. Temp kotla je 43. Temp vode je 43. Pumpa 1 radi. Za pumpu 2 nisam siguran, vjerojatno radi i ona. Naravno, kada je u tom pogonu pripreme potrosne tople vode, grijanje radijatorsko ne radi. Dakle, ako tako zacvika, nema grijanaj u kuci. I to je to. Ako ga ne izresetiram, on ostaje tako u nedogled. Ako ga izresetiram, upali plamenik, dogrije jos ta 2 stupnja vodu, i izlazi normalno van iz tog programa grijanja PTV.

--
Marin Braliæ
"bob4"  wrote in message

[...]

cekcekcek... to je pod garancijom. Nemas sta tu cackat elektronikom nego im dosadjuj da se pojave i srede to, njihova je duznost, makar kampirali kraj njega dok se ne dogodi :P

Reply to
chuspy

Heh, bilo bi prelijepo kad bi bilo tako jednostavno... Na zalost, ovo je drugi po redu problem s tim kotlom. Kotao je od trenutka postavljanja imao dva problema, ovaj, i prvi, veci, koji sada necu opisivati da ne izgnjavim grupu. Uglavnom, nakon 2-3 mjeseca zezanja s kotlom od strane samog servisera, pa voditelja tehnicke sluzbe iz vaillant predstavnistva, problem se i dalje ponavljao pa su na kraju zamijenili kotao novim. Drugi dan se javio isti problem. Tada su shvatili da nije problem kotao kao takav, vec da kotao ima problem (propust) koji se ocituje u nekim situacijama,...Da skratim pricu, ljudi iz vaillanta su se trudili, medjutim, ovo je bila situacija kada im je tvornica trebala dati podrsku, informacije, a oni ih nisu dobili. Vaillant njemacka se totalno neprofesionalno ponio, ne mogu vjerovati jos dan danas da se vaillantu dogadjaju takve stvari. Uglavnom, taj problem prvi su (SMO) rijesili ugradivsi jednu klapnu na sam kotao, koja je po svemu sudeci, trebala biti ugradjena u samoj tvornici, ali tvornica to ne ugradjuje, pa se problem javlja u nekim situacijama... Skraceno, potrosio sam enormno puno i svog vremena, i svojih zivaca na rjesavanje tog prvog problema. Bojim se da ovaj drugi problem je ista stvar. Propust tvornice. Ovaj put ne mehanicki, vec bug u softwareu. I bojim se da na to ljudi iz Vaillant hrvatska ne mogu utjecati, ne mogu ispravljati bugove u firmwareu, a s druge strane, bojim se da iz vaillanta njemacka ce odgovor biti kao i kod prvog problema, tj nece biti odgovora. Tako da vise nemam zivaca za zajebanciju, nego gledam kako "prebrikati" problem. Naravno da ako se odlucim za ovo "rjesenje" cu traziti da to naprave ovi iz Vaillanta da ne gubim garanciju... Ne pada mi na pamet to raditi na svoju ruku... Ponavljam, ljudi iz vaillant zagreba su bili korektni cijelo vrijeme, na kraju su i produzili jamstvo na kotao, trudili se,... Ali vaillant kao firma, njemacka, je trebao rijesiti ovaj problem, i dati tehnicku podrsku podruznici zagreb...

--
Marin Braliæ
"chuspy"  wrote in message

> [...]
> im
> dosadjuj da se pojave i srede to, njihova je duznost, makar kampirali kraj
Reply to
Marin Braliæ

Ha, pa to im i je posao, koji ocigledno nisu zavrsili kako spada - ti i dalje imas neispravnu, potencijalno vrlo opasnu stvar u kuci.

Na tvom mjestu ja bih trazio novi boiler.

Reply to
Krki

Po ovome kaj si napisao,ja se nebi s tim zaj... nego bi trazio povrat novca. Ako bi komplicirali obratio bi se "Potro¹aè" Dru¹tvo za za¹titu potro¹aèa Hrvatske, 10 000 Zagreb, Ljudevita Posavskog 48 Tel./fax: 01/48 35 888; 01/48 35 889 snipped-for-privacy@zg.t-com.hr:

"Marin Braliæ" je napisao u poruci interesnoj grupi:kenkma$47d$ snipped-for-privacy@ls237.t-com.hr...

__________ ESET Endpoint Antivirus informacija, verzija baze podataka virusnih potpisa 7966 (20130203) __________

poruka je provjerena programom ESET Endpoint Antivirus.

Pille

Heh, velim, ovo vec i je drugi kotao. Prvi su zamijenili. Medjutim, i prvi i drugi problem su se odmah nastavili i na novom, tom drugom kotlu. Prvi problem smo rijesili ugradnjom te klapne, a drugi eto jos treba rijesiti. Inace kotao radi super :-) Zakljucak dakle, novi kotao nece rijesiti problem.

--
Marin Braliæ
"Krki"  wrote in message
> [...]
> dalje imas neispravnu, potencijalno vrlo opasnu stvar u kuci.
>
> Na tvom mjestu ja bih trazio novi boiler.

Oni mi i jesu nudili u 9-10 mjesecu prosle godine povrat novca. Medjutim, to je bilo vrijeme kada se vec trebalo paliti grijanje, pred zimu, i nisam imao bas vremena u to vrijeme pronalaziti drugog proizvodjaca, drugi tip kotla, izvodjaca radova,... Nije samo tako opet to sve vadit van, i kotlovnicu prakticki ponovno iz pocetka rjesavati... To nije bojler, vec kotao, malo veci uredjaj :-) Ostala je i opcija da i kasnije vrate novce ako ce biti problema,... Medjutim, evo moram biti posten i iskreno reci, kao sto sam vec rekao, prvi problem je rijesen, a ovaj drugi bi ova solucija mislim isto tako rijesila, i dalje bi valjda bilo ok. Velim, zadovoljan sam s kotlom inace. Ako izuzmemo taj problem, kotao radi super... :-) Cuo sam se danas ponovo s vaillant zagreb, pitao sam ih da li na samoj elektronici postoje mozda dva pina koja kada se spoje resetiraju uredjaj, ali vele da ne postoji. Mislio sam onda preko onog releja da bi se taj reset napravio, a ne da bas iskljucujem iz napajanja uredjaj. Elektronika ima 4 gumba, i jedan od njih je reset. Naravno da bi se dalo s tog gumba uzeti te kontakte i tako resetirati, ali za to bi vec trebalo otvarati elektroniku, sto mi je too much... Dajte probajte, znam da je tesko, ali realno reci, u kojoj mjeri elektronici smeta ako se iskljucuje iz napajanja?

-- Marin Braliæ "Pille" wrote in message news:510f6840$ snipped-for-privacy@news.novi-net.net...

Reply to
Marin Braliæ

ne smeta joj. Problem su prelazne pojave kod veæih i velikih potro¹aèa sa izra¾enim induktivnim/kapacitivnim svojstvima, koje mogu stvoriti velike promjene u napajanju pa usput "spaliti" ne¹to osjetljivo. A to spaljivanje se desi zbog proizvoðaèevog ¹krtarenja.

Paljenje i ga¹enje toga kotla ne bi smio biti nikakav problem, pa da to uèini¹ i 20 puta dnevno i uzastopno.

Ja bi na tvome mjestu vratio kotao i zahvalio se na suradnji, a usput svaka ti èast kad veæ ima¹ volje toliko odtrpiti.

Reply to
miha

Hvala ti puno na odgovoru. Ma sad kad se sjetim, svaki put kad je serviser dolazio, prvo sto je bilo, vadjenje utikaca iz uticnice... Nije gasio kotao na onom njegovom prekidacu, mada je i to ista stvar... Tako da se nadam da ce biti ok, da nece smetati... A gle, velim, toliko zivaca mi je popilo to sve skupa..., tako da vise stvarno nemam zivaca sve skupa jos jednom prolaziti s novim kotlovima novih proizvodjaca... Sada kada ok radi, jos kada ga dovedem u red s tim automatom sto mi je megamusic predlozio, mislim da ce biti ok. Svjestan sam da se radi o plinskom trosilu, da uredjaj, tj cijela serija ocito ima bugove, ali sada kada se rijesilo 80% problema, radje cu rijesiti jos tih 20%, nego sve ispocetka... Kad bih krenuo ovdje pisati o prvom problemu, mislim da bi grupa dobila bijelu kosu zajedno sa mnom :-) Nisu ni njemacki inzenjeri vise sto su nekad bili :-)

--
Marin Braliæ
"miha"  wrote in message

> [...]
>

> Ja bi na tvome mjestu vratio kotao i zahvalio se na suradnji, a usput
> svaka ti èast kad veæ ima¹ volje toliko odtrpiti.

Upravo tako, jedino jos treba relej podesiti na pravi mod rada i podesiti vremenske konstante. Struja kroz kontrolni ulaz je minorna, svakako manja od struje koju vuce pumpa i nece utjecati na elektroniku.

Elektronika je najvise opterecena upravo pri ukapcanju (punjenje kondezatora), i cinjenica je da to ima utjecaja na vijek trajanja a sad koliko to neznam. Opet ovisi koliko cesto seto desava, ako je to rijetko onda nema problema.