Tranze sa ebay

Eh, zajeb, ba¹ gledam datasheet i LM5107 mo¾e do 100V pa je ogranièen na manje snage osim ako se ne koristi u mostu, ali onda su potrebna 2 ¹to opet komplicira dizajn.

Reply to
Mrak

Premala impedancija zvuènika,kratki spoj na izlazu, strujne ¹pice uzrokovane hard switchingom, standardno. Opet, ka¾em, kao diyer èovjek mo¾e i preskoèiti neke stvari. Na linearnim pojaèalima ionako skoro nikog ne vidi¹ da radi za¹tite u samogradnji. Opet, UVP je jako koristan jer pojaèalo lijepo starta nakon ¹to zavr¹e sve prijelazne pojave.

Kao ¹to zna¹, s obzirom da je dead-time jedan od glavnih uzroka izoblièenja u klasi D, idealno bi bilo da je nula. U realnosti s obzirom da mosfeti nisu savr¹eni potrebno je imati mali dead time, pa je dobra kontrola nad njim po¾eljna. Stanje "0" PWM signala u ovom sluèaju ne znaèi dead-time nego voðenje donjeg mosfeta i sami PWM signal na ulazu ne opisuje stanje u kojem su oba mosfeta uga¹ena kako ne bi do¹lo do kratkog spoja izmeðu railova napajanja i uni¹tenja tranzistora pri izmjenama stanja PWM-a na izlazu pojaèala. Zato ga dodajemo u kontrolu gatea ili kao otpornik i diodu u paraleli ili kao kontrolu unutar samog chipa kojom se upravlja jednim vanjskim otpornikom, ili oboje.

Reply to
Mrak

da, ok jesano mi je to.. ali zar nema svaki mosfet driver (skoro svaki) ugradjenu zastitu da su oba mosfeta ukljucena, tj samim time neki minimalni dead time ? nego, znam da "intersil" ima dobre drivere.. trebalo bi pogledat sto on nudi od half bridge drivera... npr intersil proizvodi mosfet driver i hald bridge mosfet (svaki je u poebnom kucistu) za RF klasu C (mozda cak i D) mozda su mu vremena punjenja gatea i kasnjenja manja, samim time switcha do kojih 50Mhz bez velikih gubitaka

nego da li u kojim slucajevima mosfet dioda smanjuje brzinu rada mosfeta... na "klasicnom mosfetu" koji ima rise i fall time negdje oko 20nS) dioda ima

150-200nS , u kojim slucajevima kod switchanja ta dioda dolazi do izrazaja?

Reply to
grizli

Redovito imaju turn-off time veæi od turn-on time-a, ali to je redovito mala vrijednost pa bi trebalo dodati ne¹to dead timea, pogotovo ako se koriste mosfeti koji nemaju ba¹ mali Qg. Ajde, sreæom zadnjih godina je tehnologija napredovala, pa sad ima dobar izbor kvalitetnih mosfeta za D-klasu.

Da, dobri su im driveri, jedino su ogranièeni naponima napajanja od 60-100V, pa za veæe snage treba gledati dalje. Koliko znam IRF je zapravo i kupio neku njihovu tehnologiju tako da npr. intersil vi¹e ne proizvodi mosftete, nego to radi irf po njegovoj "recepturi". Nisam vidio te proizvode za RF, ima¹ neki link, ba¹ gledam na intersilovoj stranici i ne mogu naæi ?

Eh, i ja bih volio da netko upuæeniji to objasni jer mi je znanje o tome malo. Znam da je problem u situaciji kada je duty cycle visok a dead time malen pa body dioda ima vrlo malo vremena za odvoðenje zaostalog naboja kako bi mogla blokirati reverzni napon da se ne bi pojavi kratkotrajan shoot-through, a time vi¹e emitiranog elektromagnetskog smeæa i vi¹e toplinskih gubitaka kod paljenja drugog tranzistora u grani, ali kako mosfet uspijeva bez problema switchati u vremenu puno manjem od trr nemam pojma.

Reply to
Mrak

zapravo to je klasa E... i nema high side mosfeta.. tako da izgleda da nema koristi u D klasi , da li je teoretski moguce napraviti audio D kklasu koja ima mosfete samo s gateom na sourcu (flyback).. pretpostavljam da nije...

i da posto pisem napament nije intersil nego ixys... ali imaju jako brze rf mosfete ... npr DE275X2 500V 16A , , ... ovaj mosfet je za E/F rf klasa.. Td on off je od 2-5nS !!!!! (oni irf mosfeti su od 20-30nS) dioda je i dalje

150-200nS dakle ovaj mosfet radi na 50mhz i vise, ali u tom nacinu rada definitivno ta dioda ne utjece naradi , prespostavljam dato jer ta dioda ustavri nikad ne vodi ovjek je S negativniji od D, ali kod D klase pitanje mojeglasi ( a ti imas D klasu pa izmjeri ) da li tocka izmedju serije dva mosfeta gdje se spaja izlazni L filtar uvjek stoji na potencijulu vecem od zemlje ?

ako imaju 500V 16A tako b rzi mosfet onda valjda imaju i 100-200V ali malo vise ampera...i manji otpor vodjenja

inace driver koji ide uz taj mosfet je 20A 3nS ali nije half bridge..

sto se tice body diode.. mislim da bi to jednostavno mogao izmjeriti na osciloskopu .. stavi pravokutni signal nekog drivera na gate (sto brzi triver tipa UCC 9A) i promatraj izlaz kasnjenja i sl...

Reply to
grizli

za vece snage D klase 500V 48A 5nS

ali naboj gatea je velikih 200nC ...

ovdje je popis svih

Reply to
grizli

Ne izgleda mi ne¹to bolje od IRF-ovih proizvoda. Ako usporedim npr. sa IRFB4019 koji je isto dupli mosfet sliène struje draina, ovaj IXYS ima puno veæi RDS-on, veæi kapacitet gatea, veæi trr i Qrr. Ali ba¹ gledam tablicu na IXYS-ovoj stranici, ima zanimljivih kandidata, recimo za manje snage do 200-ak W bi IXTU12N06T bio odlièan. Za ne¹to veæe recimo IXTP44N10T. Ovih 2-5ns je mjereno sa puno manjim Rg, trebalo bi gledati Qg i Ciss.

U mom sluèaju koji je full-bridge, mjereno instrumentom, ta toèka je uvijek pola napona napajanja, a to je 30-ak V DC, nemam amp pri ruci pa da izmjerim toèno. Na skopu bi se vjerojatno vidjelo kako putuje od +V do mase s obzirom da koristi single supply. U sluèaju half-bridge pojaèala i split supply-a bi ta toèka tom logikom putovala od +V do -V. Zato i je problem ganjati gornji mosfet kada mu se source vozi na izlaznom signalu :).

Rds_on je ionako manje va¾an od Qg kojeg bih stavio na prvo mjesto. Najgore je ¹to je to kompromis jer ako ga oni naprave da ima manji Rds-on, odnosno na veæem komadu poluvodièa, tada æe i kapacitet biti veæi ¹to je opet lo¹e.

Impesivno. Na vi¹e MHz ili GHz niti ne bi mogao bez tolike struje ganjati mosfete.

Eh, da imam skop, veæ bih ja znao rje¹enje :). Moram si nabaviti neki pa da se mogu malo igrati s D-klasama jer ovako ne bi imalo smisla kad ne bih znao kakav je switching, signali na gateovima i sl. kada bih slo¾io neki amp :(. A ba¹ me zanimaju te D-klase jer imaju puno potencijala. Pravo je èudo da je i ova jedna proradila otprve sa relativno malim dead-timeom na shemi slo¾enoj od nule.

Reply to
Mrak

rdson bas i nije bitan ako su veci naponi napajanja sto se ukupne efikasnosti tice ... ali igra ulogu kad je imp zv manja.. ali ovaj irfb ima stvarno dobre karakteristike.. i sigurno ne kosta 400 kuna kao ovaj ixysov...

. U sluèaju half-bridge pojaèala i split supply-a bi

kako god bilo ta dioda nikad nije provodno polariziranam, a pretpostavljam samim time ne tjece na vrijeme switchanja .. u slucaju da S dodje nan egativniji potencijal od D onda bi itjecalo ?!

hehe cudno kak ti sve proradilo bez skopa :D

na kraju krajeva trebalo bi malo to razraditi i kombinirati UCD i sigm delta pwm zajedno ..

Reply to
grizli

Evo ba¹ gledam, 11kn kod Farnella, veæ dolazim u napast da slo¾im nekaj :)

Ako se ne varam, kada se ugasi npr. gornji mosfet, akumulirana energija u izlaznom filtru i dalje tjera struju i tada ona teèe kroz propusno polariziranu diodu donjeg mosfeta koji samo ¹to se ne upali. I obratno kada donji vodi.

Dosta sam to prouèavao prije i jako pazio na layout ploèice i parazitne induktivitete :). Ali neke stvari se mogu i s univerzalcem. Recimo kako se smanjuje dead time, tako lagano u jednom trenutku poèinje preklapanje oba tranzistora pa raste i struja mirovanja sklopa pa zna¹ da si tu negdje. Ali recimo ako ima¹ probleme poput neoèekivanih rikavanja tranzistora nakon ¹to sklop radi neko vrijeme, bez skopa nezna¹ di su ¹pice i mo¾e¹ se j... :(

Ja sam nabrijan na taj UcD, vi¹e me ne hebe ni¹t drugo :)

Reply to
Mrak

mozda.... bacit cu u multisim pa da vidim ....

pwm zajedno ..

i kaj to tak dobro zvuci ? se cuje razlika izmedju tog kaj si slozio D klasu i neke AB klase koju imas mozes li cuti ?

Reply to
grizli

Ma, sviða mi se èisto zbog jednostavnosti i principa rada. A na ovom svojem te¹ko da bih i mogao sku¾iti neku drastiènu razliku u podruèju na kojem radi a to je 20-40Hz.

Reply to
Mrak

probaj puni frekv opseg

Reply to
grizli

Kako ovo moje èudo zbog mosta ima balansirane ulaze mogao sam ga spojiti jedino na aktivni filter koji mi slu¾i za sub jer je to jedini adekvatan izvor signala. A nije mi se dalo raditi dodatni sklop samo da ga testiram u fullrangeu kad ga tamo nisam niti planirao koristiti.

Reply to
Mrak