Tranze sa ebay

nije li ovo slicno ? tj pogledaj sliku 3

to je to po jacalo o kojem sam gore pricao

Reply to
grizli

O njima se nema ¹to raspravljati, èak neki eminentni audiofili odbijaju da se podvrgnu testu, i to oni koji èuju ogromne razlike kad se strane kabela zamjene.....èemu odbijati test koji bi se sastojao u tome da ja mjenjam, a on slu¹a....ako tvrdi da to èuje....

Reply to
mtech

Takvi su mi najgori, kladim se da bi pola njih palo na testu prepoznavanja CD i mp3na192. :-)

Reply to
drstoka

Nije. IRF-ovi reference designi uzimaju za povratnu vezu PWM signal prije filtera i koriste sigma-delta modulaciju, dok UcD uzima audio signal iza filtera i koristi fazni pomak kao uvjet osciliranja. Zato IRF ima frekvencijski odziv ovisan o impedanciji zvuènika i lo¹ije karakteristike jer pojaèalo nema nikakve kontrole nad izlaznim filtrom koji je izrazito nelinearan. THD mu nakon par kHz ode u nebesa. Ne ka¾em da i to ne zvuèi dobro, ali UcD mi se èini kao topologija sa vi¹e potencijala i kao ne¹to puno prirodnije. UcD ima recimo THD neovisan o frekvenciji kao ¹to je sluèaj kod A-klase Evo primjera diskretne izvedbe:

Da nema filtera na izlazu, netko bi se zaletio i gledajuæi shemu zakljuèio da se radi o nekoj AB-klasi :) Btw, zadnja verzija IRF-ovog reference designa D-klase je iraudamp8, ovo sa IR2011 je srednji vijek. No iraudamp8 koristi fetove i integrirac koji nisu ba¹ diy friendly, pa bi od svega iraudamp7 bio mo¾da najbolji odabir. Mislim da èak jedini ima singlesided ploèicu i koristi dupli mosfet u jednom kuæi¹tu kojeg odnedavno ima i Farnell pa je jednostavan za izradu.

Reply to
Mrak

Imas li kakav papir gdje je Ucd rijesen diskretno a ne u jednom IC-u kao kod philipsa?

ali bez sigma delta modulacije nema pomaka suma kao visim frekvencijama. hmm kod philipsovog dizajna nigdje nevidim nikakve reultate mjerenja

kod irfa, nornmalno je da THD jako raste kad izlazna snaga se priblizi maksimalnoj snazi koje mode dati DC napajanje... ako se 500W pojacalo drzi ispod 300W thd je manje na 300W kod irf-a nego ovdje na 10W kod philipsa, tj gdje je graf ths.a u ovisnost o snazi kod philipsovog rada ?

a sto se frekvencije tice thd mu ode do 0,1% (bar po grafu) tj dok ne vidim grafove od philipsovog sklopa , nemam sto za komentirati (da li si ikad mjerio philips pojacalo)

Reply to
grizli

Evo vi¹e o philipsovom dizajnu zajedno sa mjerenjima:

Zapravo vrlo zanimljivo ¹tivo. Ima mjerenja i na hypexovoj stranici u datasheetovima njihovih proizvoda.

Mislio sam na porast THD-a sa frekvencijom. Ovo sa rastom pri max snazi je naravno normalno za svaki amp.

Sla¾em se, moænije pojaèalo æe bolje raditi u istoj aplikaciji, ali IRF ima THD deklariran na 1kHz, dok Philips ima takav THD u punom opsegu od

20Hz-20kHz.

Napravio sam si svojedobno jedan UcD za sub, ali nisam ga mjerio. Dobro, malo sam pretjerao sa "THD ode nebu pod oblake", ali 0,1% na nekoliko kHz mi se èini puno kada nije rijeè o nekom pojaèalu na kojem dominiraju prvenstveno parni i/ili ni¾i harmonici poput A-klase :).

Reply to
Mrak

pa ako D klasu koristis prvenstveno za sub.. onda je thd manji nego kod b klase ionako, tj najvise snage otpada na niskotonce... sto se tice kucnog hifi-a i hifi opcenito. ako pak radis pojacalo za kakvo vece ozvucenje onda ovih 0,1% mi ne igra neku ulogu hmm ... tipa kod ozvucenja par kilovata, neki disko isl..

ako se ne varam na neparne je uho osjetljivije nego na parne, ili obratno ?

a kolika je bila cijan tog philipsovog chipa u D klasi ?

nego mozda bi se irf-ova shema mogla modoficirati da koristi povratnu vezu iza zavojnice ?

Reply to
grizli

Misli¹ 5 puta po 2 redna u paralelu, ukupno 10? I onda dobi¹ samo 500 uF. Mre¾ni elektroliti u PC napajanju su 200V-ni....

Treba razlikovati Audiofile i one se furaju na tu pricu, audiofili jako dobro poznaju materijal koji slusaju i imaju ogromno znanje vezano uz produkciju, i samu prirodu ZVUKA. Mi ostali razlikujemo neke stvari ali posto smo vecinom ostecenog sluha od raznih motanja i rada po diskotekama, razglasa i slicno bas i nismo najbolja mjera.

CD i MP3/192 ce moci prepoznati 9 od 10 ljudi sa normalnim sluhom ako se materijal pusti na "kvalitetnim" monitorima ili slusalicama, i da nemaju pojma kako materijal u osnovi zvuci ono sto ce sigurno primjetiti je nedostatka VOLUMENA na MP3-ci (nije bas neki izraz ali boljeg se ne mogu sjetiti da to opisem), no ako to usporedjujes na nekoj krami onda i tako nema veze da li je 128/196/320.

Reply to
Lex-Lutor

koliko god treba.. vazno d su besplatni :D is starih pc napajanja...

Reply to
grizli

da mi je vidit test na sirokoj populaciji ... koji je minimalni thd na nekoj frekvenciji koji se u normalnom slusanju neke muzike moze primjetiti .....

Reply to
grizli

Radim u jednom klubu, imamo EV razglas (ofc nije HiFi al je daleko od krame) pa malo tko zbilja ku¾i razliku. Dodu¹e, nisam nikad provodio test na HiFi od 20k+ kn. :-)

Reply to
drstoka

Da, na neparne je osjetljivije.

Koliko znam nema gotovih rje¹enja u jednom chipu. Sva rje¹enja koriste zasebni komparator, gate driver i fetove, neka u diskretnoj izvedbi, neka s chipovima.

Mo¾e se staviti povratna veza iza filtera, ali za UcD bi morao imati pristup objema ulazima komparatora ¹to kod IRF-ovih chipova nije sluèaj, pa bi trebalo koristiti neki komparator dodan izvana. IRS20954 i IRS20955 su imali nekih problema pa IRF preporuèuje IRS20957. IRS2092 se ne mo¾e koristiti za UcD, IRS20124 bi vjerojatno mogao proæi. IR2011 i slièni nemaju integrirane za¹tite, pa bi dosta toga trebalo dodavati izvana. Ja sam koristio TL3016 komparator i HIP4081A kao gate driver, ali HIP nema toliko integriranih za¹tita. Kod IRF ovih chipova je super ¹to mjere pad napona na mosfetu kada je upaljen kako bi se izmjerila struja kroz mosfet, dok sva druga rje¹enja moraju imati mali otpor u seriji sa mosfetom i vanjski sklop za prekostrujnu za¹titu ¹to komplicira dizajn.

Reply to
Mrak

Ja bih rekao da je glavni problem nedostatak dinamike u takvoj glazbi.

Reply to
Mrak

a po kojoj si konkretnoj shemi (pdf-u) ti radio svoju D klasu ?, mozes li to linkati

Reply to
grizli

"mtech" wrote > i ako idemo na beeeeeeeeeee, onda nema beeeeeeee, nago mlajckanje :D!!!!!

ja se ne bi ¾alio ni na skviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiæ :))

Reply to
Gagi-9a6aag

u napajanju su 330-470uF i 200-250Volti...5 komada u paralelu po 470 je

2350uF....i onda to u seriju sa jo¹ jednim takvim redom....

mali je problem taj ¹to ih u jednom napajanju ima samo 2 komada....dakle, treba 5 napajanja samo za jedan takav komplet...i to ako nadje sve takve , identiène kondove...osobno imam averziju prema klo¹araciji kod takvih stvari....digne¹ poklopac nekog ureðaja, a unutra 564 razlièita proizvoðaæa i kapaciteta kondenzatora spojeno u jednu cjelinu (ja to zovem IKEBANA)....iako mo¾e biti funkcionalno, nije ba¹ oku milo....

Reply to
Gagi-9a6aag

Slo¾io sam je po vlastitom projektu. Shemu sam postao ovdje:

Mrak

Danas ne bih odabrao HIP. Ima lo¹ matching propagation delaya gornje i donje strane, skup je i predviðen je za full bridge koji uopæe nije potreban za snage do pola kilovata.

Reply to
Mrak

a sto fali ir2011 driver, vidim ti imas neke zamjerke ? koji bi trenutno po debi bio najbolji mosfet driver half bridge ?

Reply to
grizli