Solarne èelije..

ovako, imam jednu solarnu celiju ... dimenzija 155x155 mm ugradjenu u nekakvo kuciste (neznam tocno odakle sam ju dovukao, dugo mi vec stoji doma pa ajd da ju iskoristim)

napon koji calija daje na suncu iznosi cca 7.4 V

u kucistu di je integrirana nalazi se 6 punjivih baterija o kojim neznam nista jer su omotane sa folijom, ono kao "tvornici", uglavnom ukupan napon koji daju iznosi 6.0 - 6.2V. A kolika im je vrijednost u mAh samo nebo zna.

izmedju (+) zice koja dolazi s celija i baterija nalazi se dioda koja stiti od nepovratne struje ...

eh sad .. mene interesira ... kolika je max struja ( u mA) koju ta celija moze dati, ima neko pravilo po kojem se to odredjuje na celijama? ako izmjerim s kojom strujom puni baterije dali je to dovoljan podatak ili mozda podnosi koji mA vise?

pretpostavljam ako celija daje na izlazu 7.4 V, da s njom mogu punit baterije do max 7 V?

kako mogu znati kad su baterije do kraja pune? i dali mogu punit recimo DURACEL NiMh kapaciteta 2650 mAh? da nebude to previse mAh za celiju, tj. mozda ih nece moc nafilat tri dana ...

To sve me interesira jer imam u planu, uz posotjecih 6 baterija, u kuciste staviti jos 6X DURACEL 2650 mAh, i ako je moguce sloziti nekakav indikator da vidis kad je prva serija puna pa onda prebacit da puni drugu seriju od 6 baterija. Nadam se da me razumijete sto mislim ..

ako ima ko kakve ideje ili link di da pogledam ...

thx.

Reply to
trica

"trica" wrote /cut

Ono sto tebi treba je strujno naponska karakteristika te celije za razlièite stupnjeve osvjetljenja, a to vidi na netu.

Struja koju daje ovisi (osim o suncu) o radnoj toèki celije koja se moze podesti drugim sklopovima.

Reply to
Mad I.D.

cut da ... treba mi tocno to ... samooo ... da ja to imam ili znam nebi trazio odgovore /cut

cut toga mozda i ima na netu, samo sto ja nemam nista o toj celiji, niti proizvodjaca niti bilo kakvi serijski broj, model i slicno

koliko vidim moze mi pomoci jedino MINI-KLA uredjaj

/cut

hmm o tome cu kad dobim karakteristike

Reply to
trica

Pa po osnovnom pravilu elektrotehnike. Najveca snaga iz celije se izvlaci kad su unutarnji otpor celije i opteretni otpor jednaki. Znaci izmjeris napon praznog hoda i opterecujes otporima, kad napon padne upola, to je tocka pri kojoj celija daje najvecu snagu. Najveca struja je struja kratkog spoja, pa i to smijes na kratko.

Ali, posto ti ionako namjeravas punit baterije, pa to nema potrebe. Izmjeris struju punjenja prazne barerijske serije od 6x1,2V.

Napon praznog hoda celije koja puni baterijijsku seriju 6x1,2v je reda 12v.

Samo mjerenjem napona. Inace, ta povrsina celije ni nece napunit taj kapacitet bez 3 dana, po noci nema struje.

nacrtat cu ti ja shemu za to, oces da prekidacki element bude relej, tranzistor, mosfet? a ti prvo utvrdi sa kolikom strujom puni prazne celije, jer ako ih treba punit

50 sati, mislim da ti to nema puno smisla.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Mogu ti ja to nparaviti za æeliju ako si blizu

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ

Nije bas da sam blizu a opet nije ni tako daleko. Iz VZ zupanije sam. Prema mailu vidim da si ti iz koprivnice. Tamo ima neka firma koja se bavi obnovljivim izvorima energije. Imaju tam neke spravice za mjerenje?

Znas mozda tu firmu? Dosta me interesiraju ti obnovljivi izvori energije.

pozz trica

Reply to
trica

Solaring? Imaju jedan unimer za 35 kn, 2 kombinirke i 3 ¹arafcigera. Dok nekaj treba¹ oni to naruèe, s time da varaju na ploèoma. Naruèi¹ 100 W oni ti deklariraju

75 W ploèu kao 100

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ

:-O ;->>

dobro je znati... da se èovjek sluèajno ne zabuni ;-)

nego, jel su to oni na crnogorskoj?

Reply to
Gyz

imaju na lageru i veoma su strucni i usluzni! z

Reply to
zega

Za njih neznam

Kre¹o