Smanjenje "opsega" potenciometra

Ovako....imam dvosmjerni PWM regulator DC motora, znaèi kad je potenciometar u sredini motor miruje.....kad potenciometar poèmem okretati od sredine prema jednoj strani on ubrzava i kad doðem do kraja je na max broju okretaja, tako i obrnuto kad okrenem potenciometar samo motor vrti u drugu stranu.

E sad normalan potenciometar ima oko 270 stupnjeva okretno podruèje, i kad ja idem od sredine za 135 stupnjeva u jednu stranu dobijem max, i tako u drugu.....meni bi tribalo da dobijem max broj okretaja èim idem u jednu stranu za oko 30 stupnjeva...tj. da smanjim opseg potenciometra...ka¾e mi jedan prika da je u nekoga vidio da je to rije¹io otpornicima ali mi ne pada ni¹ta sad napamet.....

Inaèe je otpornik 100K a shema je ova:

Marin

Reply to
mtech

Ako izbacis R1, odnosno bolje osim 100kohma stavis 5 kohma, opseg ces smanji 2 puta, i to je maksimum sto se moze postic sa otporima, jer time je napon na ulazu OP reguliran gotovo od nule do maksimuma. To pomice i sredinu, pa nula vise nije u sredini potmetra.

Da bi postigao vece smanjenje kuta potmetra, treba OP natjerat na pojacanje, u tom sklopu je jedinicno. na elekronika binsima je shema 1 i shema 2, modificiran dio tvoje sheme sa tim OP pojacava. Prvo dodaj trimer i otpornik, pa vidi kako se ponasa. Opseg potmetra tako mozes podesavat, od takve kakva je do 5 puta osjetljivije.

Ako ne budes bio zadovoljan sredinom svojeg potmetra, gdje je nula, dodaj jos trimer po shemi 2, s njim se ta sredina potenciometra P1 podesi na mjesto na kojem zelis da bude.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Petar_Bjel=E8i=

Ne znam kako stojis sa elektronikom ali to ti nebi trebalo biti tesko za napraviti uz malo eksperimentiranja. Vjerujem da se slabljenjem povratne veze (R4) na IC1B moze postici veca promjena broja okretaja sa manjim pomakom potenciometra. Probaj taj R4 povecati na 470K pa vidi sta ce se desiti.

Pozdrav!

Reply to
pekmez

Nikako. R4 je pozitivna povratna veza jer ide na + ulaz OP, i to je PWM ocilator.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Petar_Bjel=E8i=

Petar je u pravu, jer IC1B slu¾i kao oscilator....pa bi s ime promijenio frekvenciju.....

Isto tako petrov prijedlog je super i radi.....ja budala se ne sititi da samo promjenim pojaèanje....uff....a to je zato kad proimatram potenciometar van sheme, a i bilo je kasno pa mozak ne radi ba¹ ;-)

Reply to
mtech