Pranje ventilatora ?

©to mislite da li bih smio oprati ventilator procesora odma¹æivaèem pa potom toplom vodom? Naime, s vremena na vrijeme imam potrebu èi¹æenja ventilatora i hladnjaka u jednom ugostiteljskom objektu gdje se zbog blizine kuhinje dosta masnoæe nahvata na ventilatore, a ventilatori su dosta mali a masnoèa dosta tvrdokorna i zeznuto je èistiti na drugi naèin. Kakvi su le¾ajevi u tim ventilatorima? Ako nisu suhi onda bi moglo biti problema jer bi se i le¾aj odmastio, pa bi trebalo podmazati, a to je te¹ko izvedivo...
Reply to
bnd

naèin.

biti

te¹ko

Po meni, najveæi problem pri odma¹æivanju/pranju neotvorenog ventilatora je su¹enje prostora izmeðu rotora i statora. Podmazati le¾aj mo¾e¹ odljepljivanjem okrugle naljepnice i stavljanjem malo masti za le¾ajeve...

Dana Wed, 3 Feb 2010 01:24:18 +0100, snipped-for-privacy@gmail.com napisao/la je:

da. ja to redovito radim kod kuce gdje nemam kompresor. operem i osusim fenom izmedju statora i rotora

Reply to
Spuzva

Rastavi vent. Ispod naljepnice ima=B9 plasti=E8ni osigura=E6, njega skine=B9 i lopatice s= a osovinom odvoji=B9 od ostatka. Kad sve istretira=B9 odma=B9=E8iva=E6em i vo= dom, ponovo podma=BEe=B9 osovinu i dosjed gore spomenutog osigura=E8a i vent je kao nov. Mo=BEda i bolji. Za podmazivanje je odli=E8no ulje za mjenja=E8e ili bilo koje sinteti=E6ko.

Reply to
maxxp

Hvala svima na odgovorima. Znaèi treba samo izvuæi "bolcnu" da se rastavi. Tako æe i biti. Pozdrav

Reply to
bnd

Meni vec duze vremena odlazi ovaj:

Par puta sam ga rastavio i podmazivao:

(i s uljem za sivacu masinu i sa suncokretovim uljem!! :-) ) ali efekt traje prekratko. Nakon podmazivanja par dana radi ko nov ali onda opet pocne zujati i istovremeno se temperatura chipset-a digne za par stupnjeva.

Trazim ga vec godinu dana ali ga nigdje nema za kupiti. To je inace ventilator od maticne:

DFI Infinity NF UltraII-M2.

Vrti se na od oko 4500 do oko 6200 okretaja u ovisnosti o temperaturi chipseta.

--
Chupo
Reply to

ce sa

i vodom,

je

=E6ko.

Strojno je prerijetko, a jestivo ne=E6u ni komentirati...

Reply to
maxxp

Trenutno pri ruci imam samo INA Delta 5 i UK-4 za kocnice, da li da probam s jednim od ta dva ili da stavim bas ulje za getribe? Mozda bi bio dobar i WD-40?

Problem je da nisam skidao osigurac jer mi je nekako cudan i cini mi se da ce se slomiti:

Chupo
Reply to
Chupo

WD-40 ne valja, a 'ulje' za kocnice uopce nije ulje! Delta 5 ti je jedini pametan izbor ;)

Osigurac je sasvim normalan i nece se slomiti ;) f

Reply to
Filip Lolic

Probacu sljedeci put onda s Deltom ali bih ipak najradje prvo nabavio i rezervni ventilator. Cak i ako sve prodje OK, ovaj radi bez gasenja od

  1. mjeseca 2006. pa bi bilo dobro imati rezervu jer bez njega PC mora biti ugasen.
--
Chupo
Reply to

U sluèaju zujanja, ja bih probao s litijevom masti, ali u vrlo maloj kolièini jer je mast gusta i moglo bi se desiti da stvara prevelik otpor. Znaèi probaj malo masti na vrh èaèkalice. Delta 5 bi trebalo biti OK ako ne upali mast jer je dosta gusto i neusporedivo s uljem za finu mehaniku. UK4 nemoj stavljati jer to i nije ulje za podmazivanje i moglo bi ti gadno nagristi sve okolo od plastike do tiskane ploèice i metala. WD40 takoðer nije predviðen za podmazivanja i vrlo je kratkotrajan jer hlapi, koliko sam upuæen.

Reply to
The Unbound

Tnx!

--
Chupo
Reply to

Ulja su prerijetka i osu¹e se, ako nisi znao, Bagaticu treba svako malo podmazivati...

se

Neæe se slomiti, prije æe ti odletjeti nekuda, ni vrag ga ne pronaðe poslije....lol

Dana Wed, 3 Feb 2010 17:33:59 +0100, Chupo napisao/la je:

ja imam trenutno 4 komada na lageru. a vjerujem da i svaki posteni servis inf. opreme ima bar jedan

Reply to
Spuzva

Bas *tocno* takav? Od bas te maticne?

Jer ima puno slicnih sa sirim sarafima, s drukcijim kontaktima, bez regulacije broja okretaja i slicno. U Linksu npr. ima slican ali je dosta deblji i smetao bi grafickoj, sarafi su puno deblji i ima duplo manji broj krila. Ne znam kako je s okretajima.

Raspitivao sam se po raznim ducanima a i ovdje na comp.hardver i nitko vec duze vremena nije vidio slican ventilator.

Ti ih prodajes? Ako da koja je cijena?

--
Chupo
Reply to

Dana Thu, 4 Feb 2010 12:41:39 +0100, Chupo napisao/la je:

ne. takav ne bi ni prodavao

Od bas te maticne?

naravno da ne

moj je s dvije zice, dakle trebas malo znanja da ga spojis. nema zutu. i moj se zalijepi na chip a ne kopca se ni ne sarafi. BTW, to je ultra nf4 ploca? na njoj se chipset grije ko lud i na svakoj prosvira taj ventilator koji je shit kvalitete.

kod mene je 50kn sa ugradnjom.

Reply to
Spuzva

:-))

Zasto 'naravno'??

Razlicitih sam reko da ima hrpa modela.

Znaci da vise ne bih imao indikaciju broja okretaja ili da cak ne bi ni bio komaptibilan s upravljanjem preko za to predvidjenog konektora na maticnoj ploci?

Ako cu ista lijepiti onda ce to biti

a onda mi vise nece trebati ventilator.

Da ali AM2:

Meni sad radi preko 3 godine bez gasenja, od toga 90% u uvjetima kad sam prasinu iz kucista morao ispuhivati svaka 2 tjedna.

Temperatura chipseta je izmedju 56 i 62 stupnja ovisno o opterecenju (max brzina ventilatora se ukljucuje tek na 67 stupnjeva ali je to bez overclockanja prakticki nemoguce postici osim ako bi PC bio na suncu). Ova maticna inace ima temperaturni senzor na specificnom mjestu (vise o tome na gornjem linku).

--
Chupo
Reply to

malo bi bilo nemoguce da imam na lageru sve moguce kulere za sve ploce. pogotovo kad vec duuugo nisam sreo plocu sa aktivnim kulerom chipseta.

neces imati broj okretaja u biosu. a sto se tice regulacije - mozda se vrti 10 minuta sporije al nakon toga je cijelo vrijeme na high speed. jer je to tako tanak kuler sa malom povrsinom da se to grije kao ludo

samo sto je to problem za nabaviti vec par godina. davnih dana kad sam imao DFI plocu (s939) sam razmisljao kao i ti jer se taj vent cuo kao avion. onda sam ju prodao i kupio drugu-non DFI. sad imam neku gigabyte sa amd 770 chipsetom koji se ne grije i nema ventilator

meni je od prvog dana bio smetnja koja se jako cula

meni je na 30-45 stupnjeva. a nema nikakvog venta

Reply to
Spuzva

Niti mi ne treba u BIOS-u nego u SmartGuardian-u.

Vrti se STALNO s oko 4500 okretaja i temperatura je vecinom oko 56-59 stupnjeva. Tek kad je chipset opterecen do maximuma se temperatura dize do 61-62 a to je jos jako daleko od preko 6000 okretaja, na toj se temperaturi vent vrti na oko 5200-5500 okretaja.

Problem je samo zbog istrosenosti tog ventilatora pa ponekad dodje do trenja, vent zazuji i onda ne hladi kako treba.

Da, to je problem. Ali zbog toga niti ne pomisljam promijeniti plocu nego cu u krajnjem slucaju staviti drukciji ventilator.

Ova moja ploca ne da je bila the best buy nego je bila the best of the best buy :-)) Prouci onaj link gdje je testirana pa ces vidjeti o cemu pricam. Trebala mi je ploca koja ima i 2 IDE kanala i SATA kanale, koja ima RS-232 i dovoljno slotova. Osim toga preko jednostavnog mod-a moze raditi u SLI mode-u a o potencijalu za overclock da i ne govorim (do sad mi jos nije trebao).

Kad sam ju kupio sam ju platio 860 kn a niti jedna do 1800 kn mi iz odredjenih razloga nije pasala.

Frend je imao tocno takvu a sad ima drugu ali mu je zao stare.

Do nedavno sam imao slijedece ventilatore:

- napajanje usis

- napajanje ispuh

- kuciste usis

- kuciste ispuh

- processor

- chipset

- graficka

I nije bilo problema s bukom.

Sad imam graficku s pasivnim hladjenjem tako da je jedan vent manje.

Moj chipset bi sa spomenutim pasivnim hladnjakom bio oko 45-55 stupnjeva a na linku od maticne imas objasnjeno kako je smjesten temperaturni senzor na ovoj ploci. Uostalom, cak i da je preko 100 stupnjeva, to me ne zabrinjava ako je to za odredjenu komponentu normalno a za moj je chipset sve ispod 70 OK.

--
Chupo
Reply to