sdram chip odlemivanje

Bok, trebam odlemiti sdram chipove sa plocice ali da ih nesprzim, da li je to moguce sa puhalom,jer nemam nista osim njega i male lemilice? Vidim da ima neki smd kit neka tekucina koja "pojede" lem.. Koliku temp izdrzi takav chip? Ima li tko kakvu ideju da ga odlemim sa puhalom ali da cip izdrzi? Thnx. Btw, treba mi 16mb ili 32 mb po chipu 16 bit-a. 2 chipa. Pa ako tko ima, dogovorimo se,,,preferiram samsung.

--
ldjfn
Reply to

Uzme¹ obiènu lemilicu,kru¾i¹ sa vrhom preko no¾ica,tako da ih dodiruje¹ i dodaje¹ lema,i samo nastavi¹ kru¾iti dok se èip ne odvoji i nada¹ se da nisi popalio èip:-)

Reply to
Puf

Teoretski mo?e postojati: Kemikalija ( kiselina) koja otapa samo sastojke lema, ali ne i materijal no?ica!?

Jep, zove se smdquick nesto...ludnica.

--
ldjfn
Reply to

Puhalicom bez ikakvog problema. f

Reply to
filiplolicREMOVE

ali da je citav,ispravan! tesko puhalicom.

Reply to
shuky

Ma ja to radim s obiènom lemilicom, bez problema. Zalije¹ po malo jednu i drugu stranu (ili sve 4 ako je neko QFP kuæi¹te, ali SDram nije) i grije¹ po malo jednu pa drugu stranu dok se ne odvoji. Pustim zatim da se ohladi pa pa¾ljivo lemilicom oèistim no¾ice. Jo¹ ni jednog nisam spalio.

Reply to
coin

Koliko sam ja chipova skinuo i stavio SMD puhalicom ili cak obicnim fenom za skidanje boje, iznenadio bi se ;) Bez da mi je ijedan riknuo zbog toga.

Chip ce riknuti ako si junac i grijes ga par minuta na 300+ stupnjeva, ili ako je napravljen od voska :) f

Reply to
filiplolicREMOVE

Ili za 'dvostrane' ako mo¾e¹ podvuæi skalper pa prvo digne¹ jednu stranu, a onda grijanjem druge strane chip otpadne... PS: oprezno sa skalperom, hoæe se diæi i vodovi na tiskanoj ploèici!

Ja bih se slozio sa Filipom, po vama ostalima cemu onda puhalica uopce sluzi, za termobuzir? :)

Tisuce chipova skinuo puhalicom i vratio bez ikakvih ostecenja ili problema. Popravljam takvu elektroniku gdje cesto nema sheme pa puno puta skidam smd chipove da pogledam kud idu vodovi, puno zbog pojedenih vodova ispod smd chipova zbog vlage, soli ... itd

Pogotovo se nebih slozio sa Petrom da chip treba hladiti jer tada dolazi do ogromnog temperaturnog naprezanja u kucistu i skoro sigurnog ostecenja chipa. Cijeli chip treba ravnomjerno zagrijati (predgrijati) i onda se orijentirati na nozice. Ima tu jos cijeli niz stvari koje postanu rutina radom. Ima dobrih clanaka o smd lemljenju na netu ali jos vise bedastoca napisano.

Reply to
Paky

gotvo svi IC ovi su definirani 300C max 10 seckundi za lemljenje

kolika je MAX temperatura na kojoj mogu biti dugo vremena?

Reply to
grizli

150 °C?

? hmm to je max operativna temp spoja.. a sad mozda se moze grijet na kojih

200 tinjak bez problema dugo vremena

na kojoj temperaturi se pocinje topiti lem, tj do koje temp treba zagrijat nozice da se moze IC "odkeljiti"

Reply to
grizli

Odlemio ,malo jedna pa malo druga strana, i woila zalemio i radi.!! Hva A svima. Puhalicom za skidanje boje sam smrdo 4 chipa memorjje...

--
ldjfn
Reply to

Puhalica za skidanje boje obicno ima dvije snage. Koristiti manju i polagano zagrijavati iz daleka, te se lagano priblizavati chipu. Ne usmjeravati direktno u chip vec oko njega, u izvode! Cilj je ugrijati plocicu. Chip svako malo gurati odvijacem. Onog trenutka kad se kositar rastali chip ce jednostavno otpasti bez da si ga sprzio. Druga jos sigurnija metoda je grijati plocicu s donje strane i jednostavno podici chip pincetom kad se kositar rastali. f

Reply to
Filip Lolic

Ma kakav skalpel, silu ne smije¹ upotrebiti nikako. Zalijem no¾ice lemom, grijem da se rastopi, u par sekundi samo odklizi s ploèice.

Reply to
coin

pod plocicu se postavi lemilo koje grije odozdo. ja tako skidam konektore, malo duze traje al manje nego da mi se izvitoperi od puhalice pa onda moram traziti isti takav ;)

Reply to
Spuzva

jesi uspio skinuti IDE konektor sa maticne ploce?... meni se na svakom do sad rastopila plastika...

pozdrav

Reply to
Fastah

Èak sam uspjevao skinuti i ISA-konektore: Grijem ploèu na re¹ou, veæim odvijaèem 'trèim' okolo konektora i pritiskam ploèu prema dolje da pinovi 'izlete' iz ploèe, tj. da se ploèa odvoji od pinova. Onda ga 'podkajlam' i odvojim. Naravno, ploèa to vi¹e ne pre¾ivi. VA®NO: To sam radio na otvorenom, hoæe se ploèa malo 'zdimiti' ako nije optimalna temperatura!!!! Za IDE i sliène konektore je po¾eljno da u¹teka¹ 'cvikani/skraæeni' stari kabel, to onemoguæuje krivljenje pinova i plastike... Optimalnim grijanjem vjerojatno bez uni¹tenja tako mo¾e¹ skidati i SMD komponente, èak i chipsete....

i ja sam isa vadio ali na plinskom stednjaku... ali smrdi u 3pm... moji su bili pre sretni :-) pa sam kupio u Lidlu hot air gun tak da mogu na dvoristu radit... istina plocica je poslije za bacit ali koga briga za to i tak mi ne treba vise :-)

ovo za ustekat kabel u IDE ti je dobra ideja... vidis kak se toga nisam sjetio...

pozdrav

Reply to
Fastah