regulacija broja okretaja Asinkronog motora?

ok znaci ide naponski... e sada kako srediti taj regulator, u biti od cega ga iskoristiti... gdje kupiti ili kako napraviti... neki su spominjali onaj naponski regulator jacine rasvjete... sta mislis o tome??

Reply to
Hrc

A jel bi mozda najlakse bilo uzeti borbusilicu .. one imaju i regulaciju i mislim da su dovoljno jake.

Reply to
Kresimir Pecnik

Da ¹to se tièe tih regulatora osvijetljenja mo¾e¹ probati ali ej malo pitanje kako èe se to pona¹ati pod optereèenjem, jer redovito svi ti regulatori imaju triak i rade takon da se sinusoidaprekida na odreðenom mjestu, ovisno koliko snage ¾elimo prenjeti na tro¹ilo......sad tribalo bi probati kako to radi.....

Reply to
mtech

Mi u firmi prodajemo ventilatore koji se reguliraju obicnim regulatorom sa triakom. Motori su obicni asinkroni, sa pomocnim namotajem i kondenzatorom. Reguliraju se bez problema, jedino se zna javiti zujanje iz motora kad je smanjen napon. Postoji i druga opcija, sa autotransformatorom s 5 polozaja (izlazni napon od 65V do 230V). Ventilatori normalno rade sa konstantnim opterecenjem, tako da ne znam kako bi se ponasao motor koji je ima promjenjivo opterecenje... f

Reply to
Filip Lolic

A gle..i vesmasine imaju regulaciju trijakom, al ne znam koliko im je jak motor. Moze raditi i ono sto je radio valjda i Tesla...stavljati otpore (npr

5 zarulja od 100W smanjit ce napon na motoru od 1kW na pola, a snagu na 25%) u seriju pa ih prespajati. Nije bas ekonomicno, ali radi 100% i jednostavnije ne moze biti.
Reply to
Kresimir Pecnik

Na lokomotivama radi :-))

Reply to
Kresimir Pecnik

Ja tako reguliram struju na sekundaru trofaznog transformatora i radi, nisam nikad probavao na motorima......ali ako ka¾ete da ide, onda sve 5!

Reply to
mtech

bi

Zar lokomotiva nema 1fAC -DC -3fAC invertere?

Naravno da grijesis... Snaga se nakon redukcije ne povecava vec moment naustrb broja okretaja (zakon o ocuvanju energije) tako da ako si na osovini busilice imao

3000RPM i 1.6Nm (cca za 500W) usporenjem preko redukcije na 300RPM u idealnom slucaju imat ces moment od 16Nm... Z
Reply to
zega

cega

onaj

Uz taj motor perilice bih uzeo i njegov regulator, i onda, ako nikako drukèije, savjetovao bih se sa serviserom perilica kako to spojiti van perilice...

Btw: Èemu to lagano upu¹tanje motora: Jesi li promatrao kako centrifuga perilice sa asinhronim motorom polako posti¾e max. broj okretaja?

Reply to
Vaso

bi

kondenzatorom.

kako

neko ali za sve drugo bi trebao biti frekv.pretvaraè ako se ne varam

Reply to
ivek

Kako koje. Postoje i lokomotive na DC napon (Slovenija, Italija ...). Kod nas su na izmjenicni napon a tu ima svega diodne, tiristorske, frekvencijska regulacija (najmodernije).....glede faza i tu ima svacega mislim da idu do

12 faza (6 sigurno).
Reply to
Kresimir Pecnik

Definitivno triba¹ frekventni regulator, ako se koristi asinkroni motor onda je to jedina opcija, sve drugo mo¾e¹ zanemarit, a to nije ba¹ jednostavan ureðaj, da bi se moglo pravilno regulirat asinkroni motor pored frekvencije triba minjat i napon i obratno inaæe se dogaða da motor ostaje premagnetiziran ili podmagnetiziran, i javljaju se problemi oko momenta i grijanja i sl.,samo oni nisu ba¹ jeftini, ali ni tolko skupi za tu snagu, jednostavno unese¹ parametre motora i vanjski potenciometar i to je to, ima¹ i soft start, okretanje smijera itd., Danfos radi najbolje pretvaraæe, a kod nas mi se æini da Telemecanique ima odliæan omjer cijena kvaliteta.....

Reply to
pinco

U poruci: snipped-for-privacy@gmail.com, Crni je napisao/la:

: Regulacijom napona se ne moze regulirati broj okretaja asinhronog : motora, samo regulacijom frekvencije.

Ako motor nije opterecn, to stoji. Ali, ako je motor dosta opterecen, mjenjanjem napona, mjenjat ce se i okretaji. Jer, motor ne ce imati snage zavrtjeti ono kaj treba. Tako "pate" malo namotaji motora, al, vecinom je sve OK. Naravno, na takav nacin se nema regulacija od nule, vec od neke pocetne vrijednosti.

-- Tihomir Krizan

Reply to