Re: Jedno "LASERSKO" pitanje

Tocno tak jer max. 5mW laser se koristi na CNC gravirki

Reply to
Miha

iskreno; ...fakat mi sad ni¹ nije jasno... Tom mi zbraja jednog po jednog... Kre¹o navodi da je max 0,4mW po diodi...a s druge strane "samo u mojim snovima"... Miha komentira...da jer je max 5mW na CNC-u.... ....pa kakve sad vra¾je veze ima CNC-gravirka?!

po ovome do sada...èini se VELIKO NI©TA...èini se da to onda pobija 1. Kirhofov zakon...u najmanju ruku!!!! ok...pojednostaviti æu pitanje;

©to se dobije usnopljavanjem vi¹e komada lasera preko leæe????? (u usporedbi sa usnopljavanjem recimo sunèevih zraka sa leæom)..tj; vrijedi li tu da je rast "snage" lasera linearan sa uveèanjem broja istih ili exponencijalan!!??

ovo sam pretpostavio jer sam usporedio lasersku zraku sa elektro magnetnim valom tj dijagramom zraæenja stakiranih yagica!! (znam da je ulazna snaga jedanka izlaznoj...samo je rijeè o usnopljavanju tj su¾avanju i time produljivanju zraèeæe latice....a kod lasera je vi¹e ulaznih snaga)

ja bih ovako povukao pralele; laseri su predajnici...a leæa je prijemnik(antena)!!

Reply to
Gagi-9a6aag

Da. Za pointer gdje ce alat zarezati, ali ne i za rezanje (5mW nije dosta niti da ubije komarca a kamo li da zareze plastiku ili metal, ovo s komarcem je provjereno).

Ako ti nije bitna vidljivost zrake (ne znam za sto bi ga htio upotrebljavati) uzmi lasersku diodu iz CD przilica. Mogu ici i do 100mW ali su oko 800nm pa se ne vide golim okom. Crno-bijele CCD kamere ih vide ko lude a za prijenos podataka su izvrsne (laser a ne kamere, of korz).

Reply to
Svemirko

pa od kud ti taj podatak da idu do 100mW?

Reply to
Miha

da zaboravih ti reci da gravirka sa 5mW laserom probija 10mm pleksiglas il kak se vec to pise. Bar ova na kojoj sam ja radil :)

Reply to
Miha

Read my lips: 5mW je SAMO POINTER!

Reply to
Damir

joj, nema pointera reze s laserom i nikad se nist ne vidi osim dima. Meni je logicno neznam zakaj vama ne. Ako je sva snaga lasera nabijena u desetinku milimetra i uski freq. spektar.

Reply to
Miha

"Miha" da zaboravih ti reci da gravirka sa 5mW laserom probija 10mm pleksiglas il

Stimac! No za to joj treba najmanje 5 godina ;)

Reply to
Oldtimer

Ipak daj razmisli malo o 5mW taman i da je na desetinku milimetra.

Reply to
Damir

Osim toga radi se jednoj valnoj duzini a ne o nekom spektru.

Reply to
Damir

je

spektar.

Radi se o CO2 laseru zato jer njegova valna duzina (10 mikrometara tj. 10000 nanometara) je idealna za rezanje plastike, stakla, i ostalih "prozirnih" materijala (staklo, pleksi i slicne tvari su za CO2 laser potpuno crni i neprovidni i izvrsno ga upijaju) a uz to ima i izvrsnu efikasnost (oko 10%).

Ima jedan tip malu CO2 gravirku a nalazi se blizu Name u Vrbanima. Njegov laser je CO2 i ima snagu 25W.

Imaju i na strojarskom faksu CO2 laser od par stotina vata (rekao mi je kolega koji tamo radi) ali ga ne koriste jer nemaju glavu za skretnje snopa :-((

Reply to
Svemirko

il

:-)

Reply to
Svemirko

jedno ovak bezveze pitanje a kolko bi taj laser s co2 od nekoliko stotinaw dosao negdi oko 20000eura maybe "Svemirko" je napisao u poruci interesnoj grupi:dknn4j$u23$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr...

Reply to
cise

Da sad sam se sjetil da je i neki plin u igri kaj se mora punit svakih 2 godine. Dosta davno sam gledal neke ponude laserskih rezaca i ak se dobro sjecam, glave sange 1W su bile dovoljne za rezanje tanjeg lima.

Reply to
Miha

Neznam zakaj je onda samo 10min trejalo rezanje reklame od 10 mm pleksiglasa velicine pol metra

Reply to
Miha

Ovisi o tome kolko komada trebas :-))

Cijena ovisi o tome koju firmu kupujes (naravno da su kinezi jeftiniji, ali ljudi imaju s njima losih iskustava) i o dodatnoj opremi, ali mislim da je to taj red velicine. Ako narucis od mene proci ces puno jeftinije.

Reply to
Svemirko

pleksiglasa

Zato sto su imali jaci laser. Evo, jedan linkic sa filmicima rezanja razlicitih materijala CO2 laserom.

Jedan filmic sam bacio na binse

Reply to
Svemirko

Vjerovatno zato sto je laser snage reda Wata a ne mili Wata.

Reply to
Damir

Izvadio sam iz veceg color laserskog printera laser, te me zanima kolika bi mogla biti priblizna snaga istog?

Reply to
500g

Znam, opæe je glupo prièati o tim igraèkicama :). I kad bi ima 100 lasera 1 mW i da ih udru¾i¹ u 100 mW opet bi bilo vidljivo ko 5 mW zeleni.

Reply to
Kre¹o Bukviæ