Laseri i valne duljine

Zasto se 5mW zeleni laser toliko bolje vidi nego crveni, iste snage? Danas mi stigao ovaj:

, odusevljen sam snagom i kvalitetom. Bez problema baci preko kilometra bez da se zraka rasprsi. I zraka je full vidljiva.

E sad .. jasno mi je da laser moze ostetiti vid, medjutim ono sto me zanima, na kojoj udaljenosti prestaje biti "letalan".. govorim o ovim malim 5mW naravno...jer na kilometar udaljenosti pomak od milimetra u ruci je par metara tamo... i naravno da je tesko drzati toliko ruku mirnu.. pa da ne bi oslijepio nekog na drugom kraju grada.. pitam..

Hvala

Reply to
Dakky

Zbog toga ¹to je oko najosjetljivije u zelenom dijelu spektra.

Na kilometar sigurno nikoga neæe¹ oslijepiti, ali bi nekoga mogao zaslijepiti. Laseri nisu igraèke i nikad ih nemoj usmjeravati prema nekome. Uz to, jeftini zeleni laseri èesto nemaju IR blok filter, a to znaèi da uz onih 5mW vidljive svjetlosti mogu emitirati puuuno vi¹e nevidljivog IR zraèenja koje mo¾e biti vrlo opasno, a da toga nisi ni svjestan. f

Reply to
Filip Lolic

Oko je najosjetljivije na zelenu boju.

Reply to
drstoka

a jel zna¹ za¹to to? I da li je to OKO ili MOZAK najosjetljiviji na zelenu boju? Ako mo¾da zna¹?

Reply to
miha

Znam. :-) Oko tj. cunjici za zelenu boju ukupno najjace reagiraju na svjetlost. Da ja ovdje puno ne duljim, preporucam

.

Reply to
drstoka

Fala.

da oko je problem ali èini se da elaboracija odgovora nije posve toèna prema WIKIju. èini se da razlièiti ljudi imaju razlièite omjere receptora za duge (L) i srednje (M) svjetlosne valne duljine. Zato sam i pital jer ja osobno nisam sku¾io da mi se zeleni vidi jaèe od crvenog.

Wiki citat: The results illustrate that S cones are randomly placed and appear much less frequently than the M and L cones. The ratio of M and L cones varies greatly among different people with regular vision (e.g. values of 75.8% L with 20.0% M versus 50.6% L with 44.2% M in two male subjects

Reply to
miha

Kad smo na faksu (FER) radili s laserom imali smo u uputama jednu naponenu koja je otprilike ovako glasila: "Crveni laser snage 1 mW ili veæe na udaljenosti od 1 m mo¾e trajno izazvati sljepoæu ako se izravno osvjetli pjega u oku u vremenu du¾em od

1 s. Obvezno je no¾enje za¹titnih naoèala."

:-)

Mo¾da zato jer je efikasniji :) Manje snage od tih 5mW se potro¹i na toplinu (grijanje) a vi¹e na emitiranje svjetla. Deklarirani su snagom koju tro¹e a ne jaèinom proizvedenog svjetla.

Reply to
briglja

Ako nisi primjetil, sve oko nas je ZELENO. Toènije, sve kaj ¾ivi od svjetlosti - iz èisto evolucijskih razloga: Sunèev spektar se najvi¹e prote¾e kroz zelenu boju pa se ¾ivi svet tak i prilagodil.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Nije istina, laseri se deklariraju optièkom snagom. f

Reply to
Filip Lolic

svjetlosti - iz èisto evolucijskih razloga: Sunèev spektar se

A i zelena je otprilike na sredini vidljivog spektra pa bi bio red da je oko najbolje zapa¾a

Reply to
- Zoki -

na kojoj udaljenosti prestaje biti "letalan"..

Laseri nisu igraèke i nikad ih nemoj usmjeravati

onih 5mW vidljive svjetlosti mogu emitirati puuuno vi¹e

svjestan.

Zeleni LED laser da oda¹ilje IR svjetlo? Jesi siguran da ne prièa¹ o YAG ili nekakvom sliènom laseru?

Reply to
- Zoki -

Pa prièam upravo o DPSS (Nd-YAG) zelenom laseru jer jedino takvog mo¾e¹ kupiti. f

Reply to
Filip Lolic

najbolje zapa¾a

Ili je sredina vidljivog spektra ba¹ tamo zbog zelene?

Uf! Sve je zeleno jer reflektira zelenu i od nje nema gotovo nis koristi za te zelene tj. biljke... Biljke koriste ljubicasti i crveni dio spektra, a IR i zeleni reflektiraju, ima u njima i zutih, crvenih i smedjih pigmenata, no to je druga prica...

Toènije, sve kaj ¾ivi od

Reply to
-=Teutis=-

Za¹to si tako okrutan pa ljudima u lice ka¾e¹ istinu :-)

Reply to
Hombre

Ok, drugi put æu ne¹to zakukuljiti i zamuljati k'o na¹i politièari :) f

Reply to
filiplolicREMOVE

A da se vrati¹ u O© na sat biologije? Klorifil? Fotosinteza? Does that rings any bell? :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Kaj ne ¹tima? Pa dobro je napisao. :)

(izvor Wiki) Primarne reakcije se odvijaju u grana tvorevinama kloroplasta. Induciraju ih fotoni koji "udaraju" u molekulu klorofila te iz nje izbijaju elektron koji pomoæu prenosioca dolazi do koenzima NADP+ i s H+ ionom preostalim iz fotolize vode tvori NADPH.

Fotoliza vode je proces u kojem se molekula vode razla¾e na H+ i OH- ion pomoæu sunèeve svjetlosti. H+ ioni se spajaju s NADP+, a OH- ioni reagiraju meðusobno 4OH- --->

2H2O + O2 +4e- Elektroni nastali u reakciji nadoknaðuju elektrone izbijene iz molekula klorofila. Pri prolasku kroz fotosisteme elektroni dio svoje energije ugraduju u molekule ATP.

Zbog zelene boje klorofila i kloroplasta zeleni dio spektra sunèeve svjetlosti se najvi¹e reflektira, pa biljke izgledaju zeleno. Ostali fotoni se apsorbiraju i èine mehanizam fotosinteze.

Trebalo bi pitati ekipu koja uzgaja maru u staklenicima i ormarima koje lampe najbolje prolaze. :)

Spektar, stranica 4.