Prebacivanje rucne kosilica na struju

Pozz ! Kupio sam si rucnu kosilicu AL-KO i fakat sam zadovoljan jer doma mogu pokositi sve bez problema i kaj je najbolje trava je pokosena a ne potrgana. E sad :-). Imam jedan malo veci grunt na kojem je isto posijana trava a teren je ravni, s tim da je trava dosta gusta.

Nagadate kaj bi htio napraviti :-) Ovaj nacin kosnje je po meni fenomenalni pa sam razmisljao spojiti DC motor na osovinu i napajati ga preko baterije. U biti nista novo, sve to vec postoji ali ja bi si to htio sam napraviti jer imam sve dijelove.

Kosilica ima prenos preko zupcanika i za 1 okret kotaca, noz se okrene 6x. Ako potrcim, bez problema pokosim sve pred sobom :-).

Ja cu skinuti te kotace i prijenos tako da ce se noz vrziti nezavisno.

Pitanja:

1.) Neznam kako izracunati koja snaga motora bi mi bila potrebna za kosenje i postizanje brzine vrtnje slicnu gore opisanoj. Tu treba uracunati i otpor prilikom samog reza trave.

2.) Koji motor ( rabljeni ) bi bio dobar za tu svrhu?

3.)Baterija bi se punila, pa nagadam da bi bila OK jedna NiCd od kojih 12V ? U biti koja baterija bi bila dovoljna za cca 1h rada ?

4.) da li treba neka posebna elektronika za upravljanje motorom ?

Rucna kosilica ( slika je bosh kosilice ali slicna stvar ) :

Elektricna komercijalna verzija izgleda ovako:

UVCID

Mislim da ljudsko tijelo mo¾e "proizvesti" 60-80W snage, no ono ¹to kosi travu je brzina rotacije no¾eva. Meni trenutno pada napamet spojiti neki brzohodni motor snage 50 ili vi¹e W direktno na te no¾eve kako bi se zadr¾ala brzina okretaja (i izbjeglo gubljenje snage na trenju zupèanika ili remenica), naravno 12V. Ovdje ne treba raditi regulaciju broja okretaja, pa se motor mo¾e direktno spojiti na mali akumulator od 12V. Samo treba paziti da ga motor previ¹e ne isprazni jer æe biti problema kod ponovog punjenja.

Motori iz automobila za pogon ventilatora, brisaèa (ako je dovoljno brz) i sl. Sve na 12V.

To ovisi koliko tro¹i motor. Recimo da je motor 100W i 12V. On pri nazivnoj snazi vuèe 8,3A i da bi radio 1h, zahtjeva 8,3Ah (8300mAh) energije, odnosno toliki je terijski minimalni kapacitet akumulatora. Naravno, u praksi kapacitet mora biti barem za 50% veæi.

Za upravljanje nije nu¾no potrebna, ali naravno da mo¾e. Ono ¹to bih ja preporuèio od elektronike je nadzor stanja akumulatora, odnosno da se akumulator ne isprazni previ¹e. Tome mo¾e poslu¾iti jedan obièan voltmetar sa kazaljkom koji æe ispod 10.5V imati oznaèeno crveno podruèje.

Eto, kolege æe me nadopuniti ili ispraviti ako sam i¹ta krivo rekao. Pozz!

-Rio-

Reply to
-Rio-

Ljudske noge kurblaju pedale bicikla sa 200w bez umaranja, a 500 i vise wata u forsiranju. Rukama recimo vrtis kurblu na bunaru, i recimo 10kg dignes na visinu 10m za 10 sec, izracunaj kolika je to snaga, a to moze djete, snagator to isto dize uz teret 50-100kg. Nema tog elektromotora od 80w koji moze pogonit bicikl uz brdo, a na ravnome bi isao jedva 20km na sat.

Flaksanja trave nema bez 300w, i to je jadno, a sa nozevima je samo malo bolja situacija. Pri zagusenoscu nozeva travom treba se racunati sa barem 500w a u praznom hodu sa 100-200w.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ima, artas.hr :)

Reply to
BladeRunner

kod

wata

na

ravnome

-Rio- Hvala na iscrpnom odgovoru a Petar thnx na dodacima ! Budem probal nekaj iskemijati pa da vidimo.

Za 150w motore nema problema ali ne znam di bi na¹ao jace i rabljene ( cca

300-400W). Prijedlog ?
Reply to
UVCID

moze i 750W :D

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3832 (20090206) __________

grizli

Ma znam da mo¾e, ali mislim da mi je ovaj podatak ostao u glavi da prosjeèno ljudsko tijelo mo¾e 8 sati kontinuirano proizvoditi 80W snage bez umaranja. Oni "neprosjeèni" mogu vi¹e, ali za to je zadu¾eno malo kemije i puno radnih sati u teretani ili na te¹kim fizièkim poslovima, dakle praksa i kondicija. Znam da oni e-bicikli imaju oko 400W motore, ali ovdje govorimo o maloj kosilici za ¹i¹anje vr¹kova trave. Mislim da bi bilo apsurdno s takvom kosilicom iæi kositi pola hektara trave visoke pola metra.

I ¹to se tièe kurble na bunaru, kad je veæ uzet primjer, treba uzeti opseg bubnja na koji je namata u¾e i opseg kurble na kojoj se nalazu rukohvat. Taj omjer nije zanemariv.

Reply to
-Rio-

Nije bitno. Manja sila æe zahtijevati br¾e okretanje kurble da bi vrijeme podizanja istog tereta ostalo jednako.

Reply to
Dusko Lolic

Pa je uzeto kao referenca konjske snage:-)))))) Konj inace ima puno vise od toga.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Prvi parni strojevi su zamjenjivali konje na pumpanju vode iz rudnika. Naravno da kad su mjerili da su izabrali najjaèeg konja i dobro ga na¹ibali. :-)

Tako da prosjeèan konj ima manje od jedne konjske snage, na du¾i rok. Na kraæe staze potegne i vi¹estruko.

Reply to
Dusko Lolic

------------- Nego, ¹to mislite koji bi motor mogao koristiti za tak nekaj. Ako govorimo o 300-400W Normalno, rabljeni ...

Reply to
UVCID

Mo¾da mo¾e manja snaga? Naime, mislim da mu treba redukcija broja okretaja.....

Hm,mislim da ti je jeftinije kupiti pravu motornu kosilicu.Ali ako se veæ hoæe¹ igrati probaj sa aku bu¹ilicom ili s motorom od nekog jaèeg aku usisavaèa Za neko normalno ko¹enje treba ti bar 500w,a za to napajati ti treba automobilski akumulator.

Reply to
manky

*************** Gledam ovu komercijalnu verziju te rucne kosilice na baterije pa mi se sve to cini relativno malo. Mislim nema tu nekog velikog motora, jakih baterija itd. Tip koristi 12V bateriju a za motor ne znam...
Reply to
UVCID

Ka¾em ti, trik je u redukciji broja okretaja!

Daj gle ovo..

Koji je to motor u pitanju ?

Reply to
Zomby