Analiza slike

Bok ekipa, kako najjednostavnije izraditi nesto pod temom:

"Sustav za klasifikaciju kuglica temeljen na analizi slike.

Realizirati sustav za klasifikaciju kuglica. Slike sa kamere se prenose na racunalo u realnom vremenu. Analizu slike i utvrdjivanje znacajki snimljenih kuglica izvrsiti pomocu Matlaba te dodatnih paketa kao sto su Image acquisition toolbox i Image processing toolbox. Temeljem rezultata obrade slike, racunalo salje upravljacki signal na aktuator koji pomice i namjesta jednu od mogucih ladica za prikupljanje kuglica te otpusta kuglicu. "

mozda nesto ovako:

Izraditi racunalom upravljani sustav koji bi se sastojao od spremnika kuglica razlicitih boja, cijevi, kamere te dvije kutije pokretane dc motorom ili pneumatikom. Softver: Matlab. Tok signala: Racunalo preko lpt porta daje signal za propustanje jedne kuglice u cijev. Kuglica se zadrzava na mjestu pogodnom za akviziciju slike. Slika se salje na racunalo i obradjuje . Ovisno o detektiranoj boji (npr. crvena ili plava) racunalo daje signal za namjestanje kutije u koju se propusta kuglica. Kuglice bi isle cijevi kojom bi se one kretale jako sporo, da ih kamera moze snimiti, te matlab obraditi, i poslati signal motoru tako da motor moze na kraj cijevi dovesti odgovarajucu kutiju.

ovaj rijesenje je ok, al ima li koji prijedlog za nesto jednostavnije i bolje??? Malo odstupanje od teme je dozvoljeno, samo nek se postigne glavni cilj sustav za klasifikaciju kuglica temeljen na analizi slike.

Ako sam falio grupu, gdje bih jos mogao pitati za ovu temu??

Pozdrav, thanks...

Reply to
lord051

S obzirom da kuglicu mozes pozicionirati tocno ispred optickog senzora, to drasticno olaksava detekciju i prakticki je dovoljan jedan opticki senzor u boji i stvar bi se mogla rijesiti mikrokontrolerom pa nije potreban niti kompjuter niti Matlab. Posebno paziti na osvjetljenje i boju pozadine koja se mora razlikovati od kuglica.

U sluèaju da je potrebno detektirati npr. proizvode na transportnoj traci, dakle i njihovu poziciju, tu je potrebna kamera i malo slozeniji algoritmi "Computer Vision" (komjuterskog vida). Za tu svrhu preporucam pogledati OpenCV projekt koji sadrzi funkcije u C-u za to poducje. Racunalo algoritmima obradi sliku, detektira koordinate odredjenog proizvoda, prepozna ga (klasificira) i aktivira odgovarajucu skretnicu koja usmjerava proizvod u odgovarajucu gajbu.

Naravno predvidjeti gajbu i za 'neprepoznate' predmete.

Pozdrav,

djuka

Reply to
djuka

Kuglicu snimati dok miruje ( recimo pregrada ih zaustavi i 'okine' Snapshoot, a kada se prepozna, spu¹ta se pregrada i ide u svoju kutiju. Lak¹e je obraditi sliku nego video-materijal....

Ovisno o vrsti teme. Ako je tema "znanstveni zadatak" ili projekt na faksu, onda najjednostavnije mozes kroz Matlab rijesit. Stavis kameru, matlab hvata sliku sa kamere, obradi je, ¹alje informaciju preko serijskog porta (mogu biti releji ili mikrokontroler), stavi¹ step motor da ga mo¾e¹ upravljati i to je jednostavno. Mi smo ne¹to slièno radili u edukativne svrhe pa pogledaj ovo:

Slièna je ideja. Ako je pak komercijalni projekt, preporuèam OpenCV i programiranje u C-u. Ima¹ dosta tutorijala i materijala tipa:

Ako nije ne¹to komercijalno i slu¾i samo kao diplomski, zavr¹ni ili slièan rad, nemoj se zakopavat, napravi najjednostavniju prvu opciju sa matlabom. Raèunaj da æe ti vjerojatno biti sporija, ali æe¹ je br¾e napraviti i poslu¾it æe svrsi. Pozdrav V.

Reply to
vlaade

Za analizu slike, tj. boje i oblika loptice/kuglice, kao temelj moze posluziti projekt RoboCup. Ovaj dokument opisuje osnovne smjernice, sadrzi i Matlab source.

StoneThrower
www.dgmicrosys.com
Reply to
Stonethrower

MOj komentar neæe imati veze s pitanjem, no vidim da se spominje openCV.

Relativno nedavno su autori tog koda otkrili da postoji tamo neki jezik koji se zove C++. Tako da æe ubuduæe razvoj iæi u tom smjeru i veæ sada su vidljive razlike izmeðu ta dva API-a.

Iz iskustva - ako se nema previ¹e iskustva s obradom informacija iz slike, najprije pogledati primjere koji dolaze uz library i nabaviti ovo:

Pisano je za stariju verziju library-a, no bitni je shvatiti koncept a ne nakucani kod.

Uz to pogledati i opæenitiju "machine vision" literaturu.

http://dimkoelectronics.wordpress.com
Reply to
Mario Malenica

Radi se o zadatku, projektu na faxu, tako da cu morat koristit Matlab jer je tako zadano. Pazit cu na boju pozadine.

thanks

Reply to
lord051

Hocu, tako nesto cu napravit, da se obradjuje slika kuglice, a ne video.

thanks...

Reply to
lord051

Radi se o projektu na faxu, tako da me ovaj prvi dio posta jako zanima. Vjerovatno cu imati problema sa Matlabom, ne poznajem ga bas, pa sam siguran da cu te oko toga zatlaciti jos koji put, ako budes mogao pomoci. Odlicno za ovaj projekt sta ste radili, sve cu pregledati.

thanks

Reply to
lord051

hvala svejedno, ali ja cu se orijentirati na Matlab, takav je zadatak.

Reply to
lord051

hvala, vjerujem da bi mi ovo moglo biti korisno...

Reply to
lord051

Znaci napravit cu zadatk koristenjem Matlaba, kamera ce napravit snapshot, kroz Matlab ce se obradit slika, i ovisno o rezultatima, step motor ce dovest odgovarajucu posudu u koju ce otici analizirana kuglica.

Kao sto je v@work rekao moram nabaviti step motor, i mikrokontroler ili releje(ono sta bi od toga bilo jednostavnije za uvest u projekt).

Gdje i kako to sta prije nabaviti, te koliko ce me to kostat uopce? Sve te komponente cu koristiti vjerovatno samo taj put, pa mogu biti i koristene, polovne i slicno, samo da sve proradi.

Nakon sta to nabavim, ostaje mi jos "samo" da to sve isprogramiram.

pozdrav...

Reply to
lord051

Vidim malo po netu, da bi se step motor mogao uzet od nekog starog printera... moguce?

Reply to
lord051

Koje su mase kuglica, koliko kuglica treba stati u pojedine kutije?

nije definirano ni uvijetovano, bitno samo da funkcionira, da projekt odradi svoju svrhu...

Reply to
lord051

Ako ima¹ RGB kameru, tada nije problem iz slike i¹èupati komponentu koja ti treba.

Ali ako treba¹ ne¹to stvarno jednostavno, pogledaj ovo:

Mario Malenica

Jee....Za odabir motora te stvari mora¹ prvo definirati. Kako ti brzina rada nije kritièna, steperi iz pisaèa s postojeæim redukcijama bi mogli poslu¾iti...

Evo, nasao stepere iz pisaca... stavio sam dole post, pa molim te baci oko kad uvatis vremena...

Reply to
lord051

Ja sam nabavio stari printer, otvorio ga, i dobio sam ove motore:

motor1

motor2

motor3

a printer je imao ovu plocicu:

sada, ja sam to zamislio ovako:

znaci motor vrti veliki tanjur(lagana plastika), na kojem su dvije posude(

). Znaci motor ispod otvora iz kojeg ce ispadat kuglice dovede ili jednu ili drugu posudu. Otvor iz kojeg ce ispadat kuglice bila bi neka plastika, oblika case, kojoj bi bilo pokretno dno, tu bi bio drugi motor koji bi to dno otvara o zatvarao, nakon sta dobije signal, to takodjer moze biti neki tanjur koji napravi cijeli krug, pa se tako otvor otvori/zatvori. A na vrhu te "case" bi bila kamera, kuglice bi se u casu ubacivale na neki bocni otvor. Do sada sam to smislio, mislim da bi to bilo solidno rjesenje, sta kazete???

Sada, koji motor da koristim za ovo sta sam gore opisao, znaci jedan je visak. I molim vas recite mi sada na koji nacin cu spojiti motore na komp, tako da ih mogu upravljati, i naravno povezati sa Matlabom. Trebam napraviti plocicu? Googlao sam, vidio sam masu shema za takve stvari, ali koja bi bila najbolja/jednostavnija? Dali mi je jednostavnije raditi plocicu za oba motora posebno il da ih sibnem na jednu plocicu? Molim vas da mi date link/shemu plocice koja bi bila najbolja za ovako nesto. Dali je mozda moguce sve to izvesti preko ploce od printera, tako da ne radim nove dodatn plocice???

uuuuuuuufffff, puno pitanja :) jos jedino sta bih mogao napraviti bi bilo da napravim takav sklop da loptice same iz nekog spremnika dolaze u "casu" , ali to bi dodatno zakompliciralo projekt, zar ne? Bit cu jako zadovoljan ako i bez toga napravim sve da radi, pa cu ako budem mogao taj dio zadnji dodati.

Reply to
lord051

mislio sam sa ovom obicnom WEB kamerom, ako je to dobro? Ako ne mogu posudi, nabavit neku bolju kameru.

Veceras cu pogledat link sta si mi poslao, zezao sam se oko matlaba i motora ovih dana...

Reply to
lord051