Pecenje transformatora

Sa cime se lakira i kako se "zapeku" namotaji transformatora. Da li je to izvedivo u kucnoj radinosti sa pecnicom i mjernim termometrom?

hvala

Reply to
stef

Npr, VN-trafiæi se ne peku, veæ se zaliju s nekim, mislim dvokomponentnim, sredstvom!?

Npr. tko je spomenuo VN transformator? Imam prigusnicu kroz koju ide oko 13A i zuji namotaj (ne zuje limovi).

Reply to
stef

dvokomponentnim,

13A

I kod VN-trafiæa se s tim zaliju namotaji, a ne jezgra!!...lol

Vaso, oprosti, ali ti nemas pojma o ovoj temi isto kao ni ja. Jedina razlika izmedju nas je sto sam ja postavio pitanja s nadom da ce netko odgovoriti tko zna, a ti trabunjas bezveze, tek toliko da se pise.

Povlacim ova pitanja jer sam danas saznao sve sto me zanimalo od covjeka kojemu je to posao.

Reply to
stef

je

oko

razlika

Ako si nas gnjavio s tim pitanjem, red bi bio da i nas upozna¹ s tim ¹to si saznao!?

ako se ne varam oece se na kojih 60 C

a imas i dvokomponentih koje netreba peci

-trafiæa se s tim zaliju namotaji, a ne jezgra!!...lol

Reply to
grizli

Za lakiranje se koristi izolacioni lak predvidjen bas za tu namjenu - navodno ga ima za kupiti u svim 'boljim' ducanima boja i lakova. Ovo jos nisam provjerio jer nisam u Zg.

Moze se koristiti i neki drugi lak koji nije na bazi nitra. Ovaj prvi izolacioni nije potrebno "peci" jer je napravljen da se sam osusi, a ako se 'pece' onda se pece i do 150 stupnjeva (zavisi od laka). Vecina lak zice 'bi morala' izdrzati

200 stupnjeva. Samo susenje bez pecenja oko 70 stupnjeva.

Ovo je uglavnom najvaznije, s covjekom sam razgovarao telefonom pa nisam bas zapitkivao detalje.

Reply to
stef

ako si iz zg polakiram ti ga ja i zapecem besplatno Lak nije obicni vec bas za tu namjenu, grije se na 130-170 stupnjeva cca 4 sata u peci za transformatore. Mogao bi ga staviti i u obicnu, samo poslije ne bi bila za normalnu uporabu zbog isparavanja laka. javi se na snipped-for-privacy@elpro.hr pa cemo ga polakirati, nije nikakav problem

Pozz

---------- M

Mister M

zar se ne topi lak zica na oko 120-130 ?

Reply to
grizli

4

A i purica bi bila re¹-peèena za 4h!?...lol

???? pa istina peèe se 4-5 sati, mi peèemo na 130 stupnjeva 5 sati, naravno ako su mali trafiæi da se mo¾e kraæe, kaj ak ima¹ 500 kVA pa na vi¹e, kaj misli¹ kolko treba da se zagrije jezgra od 600-700kg i 200-300 kila bakra, znaèi ne samo povr¹inski zagrije, jer kad ti potege¹ vakuum lak uðe i izmeðu limova i slojeva namota.

poz

Reply to
Raynor

naravno

izmeðu

Ima li neko pravilo: Koliko kila, toliko minuta? Osim toga, ba¹ mi uloga vakuma nije jasna? Zatim, ako je vakum, naravno da je sporiji prijenos topline s grijaèa na trafiæ!?Ili peèete Infra-crvenim grijaèima, ili je trafiæ na tijelu grijaèa-direktni spoj? Ja bih koristio infra-metodu, kako su namotaji odvojeni izolacijom od jezgre, nije potrebno i jezgru ugrijati na ¾eljenu temperaturu....( osim ako peèete i limove)

cijeli trafo se peèe, zajedno sa namotima veæ montiranim, peèe¹ 4-5-6 sati na 130 stupnjeva, trafo stavi¹ u komoru i potegne¹ vakuum i zatim pu¹ta¹ lak, koji se pod vakuumom upija i zavlaèi izmeðu limova i slojeva namota ( nemo¾e¹ ti stegnut jezgru a da se lak pod vakuumom ne poène podvlaèit i izmeðu limova ), kad nebi imal vakuum i samo uronil trafo u lak, lak bi mo¾da prodrl do 2-3 sloja namota, a ostali bi ostali suhi. Trafo dr¾i¹ u vakuumu dok got se ne prestanu stvarat mjehuriæi zraka na povr¹ini laka, tako zna¹ da je i zadnji traèak zraka isisan iz trafa i na njegovo mjesto se zavukel lak, a onda nema ¹anse da zuji :-)))

poz!

Reply to
Raynor