PC napajanje problem

Od jucer nisam mogao upaliti PC. LED na maticnoj ploci koji pokazuje da je napajanje spojeno (po manualu 3VSB LED) treperi umjesto da konstantno gori kao sto je normalno. Niti PC niti napajanje (odnosno ventilator na njemu) se ne pale. Sa drugim napajanjem sve radi ok.

No samo za sebe napajanje radi, svi naponi na ATX konektoru su ok, takodjer sam probao spojiti motor koji na 5V povuce preko 10A i radi bez problema. Otvorio sam napajanje i svi kondenzatori koje mogu vidjeti izgledaju ok. U cemu bi mogao biti problem? Radi se o enermax liberty 500W napajanju, novi dodje 800 kuna tako bi ga probao popraviti ako je moguce.

Reply to
Marko

Pogledaj ili zamijeni elektrolite na primarnoj strani napajanja

Reply to
zdr

a jesi li opteretio 3.3V i 12V railove?!?!

a 3VSB bi inaæe trebao biti 5V...hmmm...

uglavnom, 12V rail ti ide na fetove koji drajvaju procesor...pa ako 12V padne onda ni matièna ne radi, logièno...dakle, optereti 12V rail sa auto halogenkom od fara...cca 60tak Watta oliti 5 Ampera... i onda provjeri NAPON na "¾utoj"...

Reply to
Gagi-9a6aag

Mo¾da je na njegovom napajanju umjesto 5V samo 3V?

da, mo¾da...zato mi je to i èudno...jo¹ nikad nsam dr¾ao u ruci napajanje sa

3VSB koje je imalo 3VSB rail kao samostalan unit u sklopu....veæ samo kao derivat 5VSB raila...i to gdje je 5VSB limitiran sa 3,4V-ZNRD...a to se inaæe upotrebljava kod nekih brandova koji koriste POWER ON paricu koja direktno ide sa matiène na standby rail u napajanju....recimo, HP, IBM, Compaq...znaju imati onu "nekakvu" ¾ièicu, paricu koja ide iz napajanja i ima samo onaj mali crni pinski konektorèiæ...
Reply to
Gagi-9a6aag

se

Po ovome nevalja StandBy napajanje.

takodjer

novi

Jesi izmjerio napone (+5VSB mjeri sa ugasenim napajanjem)?

Sorry na sporosti, nisam bio blizu napajanja jucer pa nisam mogao to izmjeriti.

Nasao sam problematicni rail, 3.3V. 12V i 5V radi sa trosilom od par desetaka W, no kada probam spojiti motor na 3.3V (to je onaj isti koji sam spojio na 5V, nazivno radi na 3.6V) napajanje se odmah ugasi. Motor se niti malo ne pokrene.

Pise 3VSB u prirucniku. Radi se o relativno staroj maticnoj ploci, ABIT IP35 Pro.

Reply to
Marko

ma pusti ti matiènu na miru :)) dakle..ako 5V rail radi, onda to znaæi da i 3.3 bi trebao raditi....tj, ako neæe raditi, odnosno ru¹i se, a pokazuje nazivno napon od 3.3 do 3.6 Volti (napon koji dolazi sa 5V raila preko dvije diode u seriju) ...onda mora¹ svakako pogledati dupli EMI filter u seriji (LC-LC) na izlazu 3.3 V raila....ima¹ 2 mala induktiviteta spojena u seriju i odmah na njih iza svake zavojnice ima¹ spojen elektrolit...6.3 ili vjerojatnije 10V od minimalno 1000uF svaki...pa èak do 3300uF...sa plus polom na tim zavojnicama NARAVNO...a ispred tih induktiviteta ti je na hladnjaku velika dulpa schottky dioda....i ako malo poprati¹ vodove bude¹ vidio da 3.3V rail uzima napon tj struju u principu direktno, tj paralelno sa 5V raila...uglavnom....paralelno tome bi trebao biti spojen i jedan mali tranzistor koji je spojen na feedback na IC...uglavnom, izvadi ta dva konda van i provjeri ESR ako su na oko OK...a naravno, shodno time i kapacitet....99% je jedan ili oba rikavela...

ako su uistinu OK (u ¹to sumnjam), onda bumo nastavili tragati dalje :)

Reply to
Gagi-9a6aag

Hvala, testirat cu to sto si gore predlozio, no nazalost sada imam dodatni problem, nakon sto se zadnji puta ugasilo napajanje kada sam probao povuci par ampera na 3.3V isto se uopce vise ne pali, ventilator ne radi, nemam nikakve napone na atx konektoru. Kada priblizim uho napajanju cujem brzo pulsiranje odnosno pucketanje, koje se cuje desetak sekundi i nakon sto iskljucim mrezni kabel. Sto bi to sad moglo biti?

Reply to
Marko

"Marko" wrote

hmmm..riknuo stand by?! elektroliti u primaru dr¾e naboj neko vrijeme i nakon i¹tekavanja iz mre¾e...pa se 5VSB poku¹ava incijalizirati, ali oèito nemre pa se ru¹i...a onda se ciklus ponavlja...sve dok se primarni elkaæi ne isprazne...bez ikakvog optereæenja taj se ciklus mo¾e ponavljati tih tvojih 10tak sekundi...dok pod optereæenjem se to manifestira sa paljenjem napajanja na sekundu iako nije ukljuèeno u 220V mre¾u..

tj, spoji neki teret (disk ili cdrom) na napajanje i daj power on preko zelene i crne pa æe to puckanje od 10 sekundi prestati za manje od sekundu...

Reply to
Gagi-9a6aag