Overcharge akumulatora

Imam jedan 40W solarni panel koji puni 135Ah akumulator. Sad kad je sun?ano dosta brzo ga napuni.

"Problem" je u tome ?to me nema par dana doma tako da bi morao ugraditi neku za?titu za overcharge.

Zanima me gotovo rje?enje i cijena, ako netko ima prijedlog/link nek javi.

Reply to
nescafe

Dana 17.7.2012. 14:37, nescafe je napisao:

pa na cijenik ...........

Reply to
Dario

Mislim da bi trebao biti nekakav elektronski sklop izmedju panela i akumulatora, i on bi trebao kontrolirati punjenje akumulatora.

Reply to
Sinisa Platz

Regler nekog dinama ( NE alternatora)!

Regulatori (solarni) punjenja akumulatora ima veæ od 90 kn. npr:

(stranica 10)

(na polovini cjenika)

U¾ivaj! :)

Reply to
-Rio-

Hvala na informacijama ! Nego, ova amperaza kaj je definirana na tim regulatorima, ¹to ona predstavlja ? Npr. u mojoj situaciji...za 135Ah akumulator.

Reply to
nescafe

Ampera¾a na regulatorima pokazuje kolika je max struja punjenja akumulatora. Ta struja mo¾e se ostvariti jedino iz solarnih panela (ako ju oni mogu isporuèiti). Isto tako, potrebno je voditi brigu o max struji punjenja akumulatora, ne mo¾e niti on ba¹ sve progutati.

Za 135 Ah akumulator, preporuèena struja punjenja je 13,5 A (jedna desetina kapaciteta). 13,5 A pri naponu punjenja od 13,8 V uzimat æe snagu od 180 W. Preporuèani regulator bi bio od najmanje 15 A, ali bolje onaj od 20 A (zaliha sustava i umanjena disipacija snage).

Reply to
-Rio-

Pa rekao je da je panel od 40W. /12V= max 3.5A u podne u 7 mjesecu. Pi¹e straga na panelu njegova struja.

Reply to
Dario

Da, ima¹ pravo. Ja sam se osvrnuo samo na konkretan regulator punjenja, bez izvora (solarnih panela).

Bojim se da panel neæe dati tu struju niti u podne. Naime, diskutabilno je mjerenje nazivnih vrijednosti panela. Èesto se navodi napon praznog hoda i struja kratkog spoja. Te vrijednosti pomno¾e i prika¾u max snagu Pp-p. Treba vidjeti u tehnièkim podacima krivulju struje u ovisnosti o naponu pri insolaciji od 1000W/m^2 i onda naæi napon od 14 V i za tu vrijednost struje. I tek tada se mo¾e vidjeti prava (korisna) snaga FN panela.

Reply to
-Rio-

MPPT to zna.

Reply to