regulator za solarni panel

Imam univerzalni adatpter za laptop. PiĹĄe iskoristivost 95%.
ulaz po specifikaciji je od  11-14V, a izlaz po Ĺželji  od 15V do 22V,
snaga 80W

Ideja je na ulaz spojiti solarni panel samogradnja od 45W izlaznog
napona od 0 do 13,80 volti te koristiti sve ĹĄto da.
Izlaz postaviti na 15V i spojiti ga na akumulator od 12V.

Hoće li to radit? Ovo bi bio jeftini switch regulator. 120 kn.

Pozdrav

Re: regulator za solarni panel

zbog:
ulaz po specifikaciji je od  11-14V

Hoće raditi dok 'prži' sunce, a inače, tko zna, možda se i zdimi, ili samo
neće raditi....

Re: regulator za solarni panel

Ideja kao ideja je losa. Ukratko, ako ti je panel max 13,8V u praznom hodu
onda ih neces nikada dobiti pod teretom, iskoristivost nikakva kada pogledas
prosjek suncanih dana i cim ti padne napon ispod 11V, a past ce ti kad ce
akumulator trebat punjenje tj. kad "povuce" struju. Slobodno malo procitaj
kako rade solarni paneli. Panel od 13.8V u praznom hodu je dobar jedino za
6V akumulator.

Drugo, celije uvijek trebaju imati zatvoreni strujni krug zbog hladjenja, a
switcher radi ... prouci :)

Trece, bilo koji akumulator 12V ce nakon kratkog vremena "otici" na punjacu,
bolje receno ispravljacu na 15V.

Kolko je 120kn "jeftino" (i neefikasno) prema "skupom" regulatoru kojeg
mozes kupiti za 250 kn ili napraviti za 70kn, zakljuci sam.

Re: regulator za solarni panel

Kad si već spomuno napraviti, imaš kakvu provjerenu shemu, imam par susjeda
i često im rikne regulator, a kako je sve smd onda fak....a ovako ako
napravim par komada može se lakše servisirati.

Re: regulator za solarni panel

Svaki shunt regulator namjesten na izlazni napon 13.8V radi posao, tj. visak
energije sa solarnih panela tranzistorom vodi na otpornik za disipaciju da
bi odrzao 13.8V na izlazu. Medjutim, stvar se ne moze jednostavno rijesiti
ako zelis imati komfor tvornickog regulatora jer ti treba jos najmanje
zastita akumulatora od ispraznjavanja ispod dozvoljenog praga a za to pak
treba sklop za iskljucenje potrosaca namjesten na donju granicu napona
akumulatora sa histerezom ponovnog ukljucenja.

Ukratko receno, ako si "instalirao lovu" u solarne panele, gel akumulatore
onda je u cijeloj prici kvalitetni regulator najmanja stavka.

Re: regulator za solarni panel
Ja sam kupio čelije njih 28 kom od 0,5V-3,6 A. Spojio ih, stavio na
staklo i zalio u silikon. Napon praznog hoda je 13,8-13,9 V., struja
kratkog spoja 2,8A . Kad na njih spojim direktno na akumulator bez diode
pune sa 0,9A.
Kad spojim halogenku 20W na njoj je napon od 12,6V i svitli ko luda.:-)

Nije mi jasno? Moja je na suncu. Nije joj lako. 70 stupnjeva minimalno.
Svi jeftini su regulatori sa nekim mosfetom kao prekidačem kod punog i
praznog akumulatora. Trivijalno i loĹĄe.
Snaga panela je največa pri njegovom max naponu i struji. I to je
prevara jer odmah izgubimo dio od 12 do npr 18,7 V, a zbog pada napona.

Zato treba pametni pretvarač od 18.7 do 5V koliko daje panel na napon
akumulatora tako da se iskoristi ĹĄto se moĹže.

Re: regulator za solarni panel

zalio u silikon?

može malo opširnije?

vidio sam zalijevanje sa poliesterskom dvokomponentnom smolom
SYLGARD 184

silikon mi ne zgledi da se tak lagano razlijeva
to još sa nečim razrijeđeno?

staklo je kaljeno ili deblje obično

Re: regulator za solarni panel
Misio sam prekriti sa rowingom i preliti smolom. Nešto kao daske za
surf, ali mi je pala na pamet druga ideja.

Staklo je nažalost obično 3mm. kaljeno treba naručit i čekat. Na njega
su poslagane čelije, međusobno su spojene. Debele su samo 0,2mm i krte
su, ali iznenađujuče čvrste. Nakon spajanja osigurao sam ih komadičima
trake za pituravanje. Treba pazit da se traka skine max za dan - dva jer
se osuši pa se teško skida.
Ispravka silikon je ljepilo  Sika 11 FC poliuretanko ljepilo brtvilo.
55 kn kartuša. Uzeo sam bijelo. Sa njime sam ispunio razmake između
čelija prstom lagano razmazao te sve poljepio. Čelije sa gornje strane
nisam ljepio, samo rubove uz razmake.  Moglo bi i malom špatulom. Sa
gornje strane izgleda kao tvornički panel jer PU brtvilo je ljepljivo,
neprozirno i jako dobro prekriva staklo. Hvata se za sve. Kad se osušilo
(1 dan)  panel sam zaljepio na krov sa istim ljepilom ( traka po
rubovima i razmacima ) tako da strši iznad ravnog krova za 5 mm.
Vodovi su bakrena traka širine 5mm koja se korisi za vitraj i ljepljiva
je sa jedne strane. Zaljepi se za staklo kao folija, a onda lemiš po
njoj. Ludilo.

Kad pukne ( krupa, veslo, kolino) za drugog nabavim kaljeno staklo i
idemo iznova.

Nije da reklamiram 11 FC ali nakon mog otkriča tog ljepila brtvila teško
da upotrebim ponovo obični silikon. Jedino se malo sporije suši ali kad
uhvati....

Re: regulator za solarni panel

aha kužim...
nisi cijelu stražnju plohu zalijeval,
nego samo rubove, da se čelije drže za staklo

a vodonepropusnost si dobil tako da si cijelo staklo po rubovima zalijepil
na ravnu podlogu

meni to ne paše, jer panel mora biti samostojni

ali o nečemu slicnom sam razmišljal
isto tak silikonom zalijepiti, i poslije cijelu stražnju plohu ofarbati

thanks za info o Sika 11 FC, bum probal

Re: regulator za solarni panel
Možda pomogne metoda popravki harmonika mažetni. Moja na Z nogi Volva
traje godinama, a tribalo bi je minjat svake godine i dođe 1200,00 kn.
Savjet je od servisera. Puno mu hvala.

Na manžetnu navuči žensku bičvu. Tunjom je utisnut u valove.
Premazati silikonom. Silikon razrijediti sa nitro razrjeđivačem. Svaki
silikon ne otapa svaki nitro. Meni je najbolji hempelov
razrjeđivač za epoksi boju. Treba probati. Kad se osuši izgleda ko pravi
silikon.

Možda bi ovako razrijeđen silikon bio dobar za premazati panel ili PU
ljepilo razrjedit sa PU razrjeđivačem.

Ja sam prvo imao ideju zaljepiti ga na ploču od stakloplastike debljine
npr 6mm, na gornju hrapavu stranu. Ovako mi je ispalo lakše. Cijelu
donju površinu krova  sam premazao odvajačem za plastiku  tako da ga
mogu kako - tako lako skinut, a samo su rubovi stvarno zaljepljeni, ali
tu će pomoči skalpel.

Sutra isprobam regulator pa javim.

Re: regulator za solarni panel

da možda razrijeđeni silikon..

uglavnom, osnovna ideja mi je napraviti ovako:

http://www.youtube.com/watch?v=6mdBnIt0xIQ&feature=related

samo tražim jeftin ekvivalent za SYLGARD 184

a to bi baš mogel biti razrijeđeni silikon

Re: regulator za solarni panel

Izvrsno, ali kažu 0,5 kg za cca 50$. Sika 11 FC mi djeluje bolje i
jeftinije a vjerojatno ima i neki razrjeđivač za njega.

Re: regulator za solarni panel

To ti mislis da je tako, a nije. Nije mosfet prekidac da pri praznom accu
spoji celije a pri punom ih odspoji. Ti regulatori su potpuno dovoljno dobri
shunt regulatori koji visak proizvedene energije trose na otpornicima unutar
regulatora a time pomazu i u odrzavanju nize temperature panela. Dakle, nije
trivijalno i lose.

Naravno da to nije istina. Slika govori vise od tisucu rijeci:
http://www.reuk.co.uk/Measuring-the-Power-of-A-Solar-Panel.htm

Slazem se, premda su takvi vrlo skupi i isplativi kod dovoljno velikog
spremista (ili potrosnje) energije. Za 90% aplikacija solarnih panela su oni
pretjerana (cak i bespotrebna) investicija.

I dalje mislim da svojim "izumom" neces napraviti nista ucinkovito.

Re: regulator za solarni panel

Naravno, što je veća snaga panela, to će se prije isplatiti investicija za takve
regulatore. Znači, kompromis...

Re: regulator za solarni panel

Prvi put cujem za ovo, moze izvor?
Svi bolji regulatori a pogotovo MPPT su switcheri.

Re: regulator za solarni panel
možeš staviti 2 panela u seriju i ograničiti napon na cca 14V nekom
zennericom. podesi je tako da ti izlazni napon ne bude viĹĄi od 13,8V.

na izlazu ti treba zaĹĄtita od totalnog praĹžnjenja akumulatora. pada mi
napamet da liniju kojom puniĹĄ akumulator spojiĹĄ preko kontakata releja
od 12V. on će ti otpustiti na nekih 9V.

ovo je samo razmišljanje temeljem kojeg ćeš uz minimalni trošak
unaprijediti svoju ideju.
ne garantiram niĹĄta, samo govorim ĹĄto mi pada na pamet.

Re: regulator za solarni panel
Akumulatoru su 150Ah i nema ĹĄanse da se prepune. Kako su gel ja sam
osigurač od prepunjavanja metoda pali gasi. Samopražnjenje je 1% mjesečno.

Re: regulator za solarni panel

Koja je veza regulatora za punjenje i zaĹĄtite od prevelikog praĹžnjenja?
Btw: Akumulator/ trošilo se treba isključiti pri naponu od oko 10,7V....

Re: regulator za solarni panel
Meni je panel na brodu. Dva su gel akumulatora 100 i 55 Ah. 55 sluĹži
uglavnom samo za paljenje motora.
Nemam trajno uključenih potrošaća, osim greškom.:-)
Kako su struje pražnjenja veće nego regulatori mogu podnjeti (vinch)
moram sam paziti da ispraznim akumulator.

Automatika bi valjala za npr. friĹžider.

Re: regulator za solarni panel
Na Ĺžalost ne radi. SruĹĄi napon panela na 3,8V sa io bez tereta. Na
izlazu daje 12V pri teretu od 5W Ĺžarulja.
Grije se. Ne radi mu ni regulacija napona na izlazu.

Ostao ispravan i radi i dalje kao adapter za laptop.
Ĺ teta.

Site Timeline