napupceni kondici na maticnoj

Opet ja sa svojim pitanjima :)

Dakle nabavio sam jednu socket A plocu koja je "ispravna" ali su kondenzatori malo napuceni... e sad, pitanje je prvo, da li se to desavalo tokom godina zbog loseg napajanja koje nije davalo ispravne napone, ili jednostavno zbog "kvalitete" izrade?

Drugo, da li smijem stisnuti te kondice prema dolje, odnosno ono sto je ispupceno izravnati? Da li bi to produljilo vijek trajanja ili bi ju pak moglo dokrajciti? Ajmo dalje.

Imam jednu identicnu plocu koja ne radi, upali se komp ali se ne boota, nema ni BEEP-a, sve je skroz mrtvo. Da li mogu s te prelemiti kondenzatore na ovu? Odnosno kako isprobati da li doticni rade uopce? Da ne zeznem ovu polumrtvu plocu? I koliko je tesko prelemiti to odnosno da li to mogu sam iako nemam previse iskustva? (jer koliko vidim ne bi trebalo biti tesko, jer su kondici lemljeni s druge strane maticne; koja je sansa da ostetim neki od susjednih vodova prilikom lemljenja?)

Ako i spojim sada tu poluispravnu plocu, koja je sansa da ce mi bas sada iscuriti ti kondenzatori i sprziti mi memoriju, CPU i jos nesto? Recimo da je radila zadnjih par mjeseci ovakva, ali ja nisam uopce imao pojma dok je nisam eto igrom slucaja izvadio...

Hvala i pozdrav, ako se sjetim jos cega pitati cu :)

Reply to
Dakky

Prvo, mo¾e biti, a ne mora, svakako promjeni napajanje i kupi ne¹to iznad

200 kn, ako ga veæ nema¹.

Drugo, nista neces time postici, kondovi su jednostavno neispravni ako su se napuhali...

Imao sam iskustava sa matiènim ploèama gdje je bilo potrebno zamjeniti kondezatore, dosada 4 komada koje su uspje¹no o¾ivljene...

Ako nema¹ dovoljno iskustva sa lemljenjem i nema¹ adekvatnu upremu (kvalitetnu lemilicu) bolje se nemoj upu¹tati u to, nego taj posao prepusti nekom elektronièaru...

Reply to
olzac

ovak ,ja mislim sljedece:

mislim da je normalno da kondenzatori tako izgledaju, a takodjer mislim da to nije moglo napraviti napajanje..., sto se tice ravnanja C-ova..., cemu ? ..., mislim da je ovako dobro

otkud odmah sumnjas na kondenzatore na maticnoj... ovak.., prvo pogledaj dal je PC speaker dobro spojen.., zatim dal je procesor dobro ustekan.., izvadi rame..,, i trebalo bi stalno beepkat.. (al ovisi o maticnoj).., i tak.., istekaj sve (hdd, fdd i to) i probaj uc u bios.., ak udje i to.., onda nije problem do maticne

malo detaljnije opisi.. , komp se upali i..... (vidis li koja ti je graficka ?, dal vidis poruke od biosa ? (za hdd, fdd, keyboard error i slicne), dal mozes uci u bios ?

Sve je relativno (za neke je to i logicno)...., za¹to ? Pa poznato je da je
derivacija sinusa kosinus.
Hrvoje Kusulja
ANTI_SPAMhrvoje.kusulja@zg.t-com.hr
http://hrvoje-kusulja.tk
Reply to
Hrvoje Kusulja

[...]

dobro je sve spojeno i ustekano, ram sam jedva nabavio plocicu, naime chipset je amd761 a taj navodno je jako izbirljiv i radi iskljucivo sa PC1600 ili PC2100 DDR ram-om ... i nabavio sam plocicu Samsung PC2100 256MB ... i dobro je ustekana ... hdd fdd i ostalo nisam ni spajao, vec samo ovo sve najosnovnije... i ne beepa... i bez i sa ramom .. probao sam bez rama i graficke.. samo cpu.. ne beepa... BTW ploca je Gigabyte 7DXER+ (cak 4 IDE porta, dakle do 8 hdd-ova! itd)

: malo detaljnije opisi.. , komp se upali i..... (vidis li koja ti je : graficka ?, dal vidis poruke od biosa ? (za hdd, fdd, keyboard error i : slicne), dal mozes uci u bios ?

Ne.. samo se upali.. zavrte se ventovi... ledica na maticnoj svijetli... i to je to... nista na ekranu... isprobao dvije graficke... i nikakav beep..... probao clear cmos, probao upaliti drzeci Insert ... nista... mrtvo... a ne znam na sta da sumnjam.......

A zao mi ju je baciti bas zbog podrske za 8 HDD-ova bez ikakvih dodadnih kontrolera......

Pozdrav

Reply to
Dakky

Plocu sam dobio na poklon od frenda jer je njemu bila "nestabilna".. pa je sumnjao na kondice...

: Drugo, nista neces time postici, kondovi su jednostavno neispravni ako su se : napuhali...

Dobro...

: Imao sam iskustava sa matiènim ploèama gdje je bilo potrebno zamjeniti : kondezatore, dosada 4 komada koje su uspje¹no o¾ivljene...

Opet dobro :)

: Ako nema¹ dovoljno iskustva sa lemljenjem i nema¹ adekvatnu upremu : (kvalitetnu lemilicu) bolje se nemoj upu¹tati u to, nego taj posao prepusti : nekom elektronièaru... : Dobro #3 :)))))

Reply to
Dakky

hmm, onda neznam.., jedino jos da probas.., provjerit procesor, al mislim da si to vec napravio....

e, da , i znam situaciju.., izvadi sve PCI kartice (modem i sl.),

ostalo fakat neznam vise..

[...]

probaj zamjeniti kondenzatore, 30-etak kuna... i mo¾da o¾ivi¹ ploèu...

provjereno u praksi ---

pozdrav grupi...

Reply to
olzac

nema

jer

od

Provjeri sve diode i one smd osigurace...prvenstveno one oko konektora za napajanje. Na jednoj Asusovoj ploci koju sam radio neka dioda je bila u shlusu, stavio 1n4007 i proradila. Osiguraci su obicno zelene ili sive boje i oznaceni su sa F.

Ako je sve to O.K. onda je najvjerojatnije krepo Bios. Iako spada u vjerovali-ili-ne, na jednoj Biostarovoj ploci je bukvalno pukao Bios...naravno s donje strane. Popi*zdio sam - ploca koja je do tada radila bez greske prilikom paljenja proizvela cudan pucketavi zvuk.Pale se ventovi, led i - nista... Bas kao i kod tebe. Kontam - garant neki elektrolit. Pregledao plocu od A do Zh - sve O.K. Kondovi normalni, diode ispravne, osiguraci ispravni. Nemam vise ideja, vise iz ocaja izvadim Bios iz podnozja, reko - mozda ima neki osigurac ispod. Na chipu s donje strane napuklina u obliku polumjeseca, uz blagu asistenciju srafcigera otpao cijeli komad...Za ne povjerovat.... Nabavio isti chip, skinuo bios s neta, programirao ga s Willemom i radi ploca (opet) bez greske.

Zato - ne odustaj. Garant je nesto banalno :-)

Pozdrav,

Reply to
Iberlauf

Sto je najbolje... i je banalno... procesor je mrtav.

Pogledaj na misc.binaries topic pod nazivom "jezgra procesora" od nedjelje

12.02. u 21.30 ... pa ce ti bit jasno...
Reply to
Dakky