Napajanje hard diska ???

Imam nekoliko neispravnih hardova i svi se pocnu "vrtit" kad ih pristekam na PC napajanje...

Kada probam umjesto pc napajanja uzed dva AC dc adaptera jedan 12V, drugi

5V i kad tako spojim nece se pokrenut ?

Struja i snaga adaptera je i vise nego dovoljna

Sto to ima PC napajanje a adapter nema , te kako je moguce da kada se na PC napajanje pristakaju DVa hard diska (bez spajanja data kablova bez racunala, znaci samo diskovi na napajanju) da se jedan pokrene prije a drugi kasnije, a ne ocitavam nikakav pad napona na izlaznima napajanja ? Ima li samo napajanje ikakvu detekciju i da li je to razlog sto mi se disk nece vrtit kad ga spojim da izvore 5V i 12V ne koristivsi pc napajanje

Reply to
505

na

Adapteri nisu dovoljno snazni ili im napon nije dovoljno stabilan/filtriran na izlazu ili nisu dobro spojeni.

PC

racunala,

kasnije,

Moguce je da disk ima jumper za master mod i da se zbog toga prije pokrene iako mislim da je to stvar slucajnosti i/ili tolerancije.

PC napajanje bi trebalo imati OCP, UVP i OVP zastite ali one ne utjecu na potrosace.

Jesi li siguran :-)

Nema nista posebno na tim 5 i 12V naponima u PC napajanju osim da moraju biti u stanju dati trazeni napon i struju (koja je malo veca kad se disk starta). Znam to jako dobro jer sam svojevremeno kad sam pokusavao sastaviti XT sa budzetom od 0$.59c isprobavao razna (ne PC)napajanja iz furde. Onda je dobro novo napajanje kostalo preko 50jura preracunato u tadasnje novce

Boris

Reply to
Boris Vuletic

kod mene nema uopce pada napona

hdd ladice externe imaju oko 1,25 A 12V

ja imam 2,5A 12V i 3A 5V

oba dva adaptera su switcherska i stabilizirana na tocan napon

Reply to
505

zajednicku masu ?

dali su diskovi od istog proizvodjaca i isti model ? mislio sam reci da se svi diskovi ne moraju zavrtiti u isto vrijeme, uzmi npr. stari cd citac i najnoviju dvd przilicu, i u njih ubaci isti cd, jedan drive ce prije ocitati taj cd od drugoga, znaci nije sva elektronika ista.

--
'Lo, there do I see my father. 'Lo, there do I see...My mother, and my
sisters, and my brothers. 'Lo, there do I see... The line of my

pa mase oba dva adaptera sam spojio zajedno

razni proizvodjaci svi rade na napajanju od pc.a a niti je sa adapterima

stvarno cudno...

ako netko ima kakav pokvaren disk (koji se vrti) neka proba

Reply to
505

ajde stavi konde 2400uF paralelno naponskim prikljuccima diska pa onda probaj.

ovaj od 5 V ima 6800 uF unutra

npr

Reply to
505

ali na kraju krajeva moguc je lapsus da sam krvo spojio nesto.. probat cu ponovo, mozda je ipak moja greska,, ali probavao sam bio dva puta tje sve spojevem sam provjerio

Reply to
505

Ne znam za diskove, ali sam spajao cd citac na 12V sa akumulatora, gdje sam upotrijebio 7805 i 7812 i radilo je bez problema.

[...]

zajednicka masa ti fali....

Reply to
electricity007

ja ali mislim da dc masa ti nece pomoc nego treba ic iz istog izvora......

Reply to
electricity007

ma ne fali.. bez zajednice niti nema zvukova.. ovako se bar pokusava vrtit ali nista

spojim mase oba dva adaptera zajedno,. a ionako na samom hardu dva srednja puna su spojena zajedno !!

Reply to
505

svi diskovi ne moraju zavrtiti u isto vrijeme, uzmi

drive ce prije ocitati taj cd od drugoga, znaci nije

Moguæe je imaju u firmware-u neki random timer u svrhu da se minimizira situacija da svi ureðaji potegnu struju u istom trenutku.

Takva stvar bi bilo korisna i u ATX napajanjima (ne ovim PCF) , nama se u firmi zna èesto dogoditi da izbaci osiguraè kada spojimo napajanje na liniju u kojoj se nalazi 10-ak raèunala. Kad bi imali nekakav random timer koji ukapèa ulazni filter kondenzator u vremenu npr. 50-1000 ms vjerojatno bi se izbjegli takvi problemi.

Reply to
- Zoki -

Ako ih ima¹ dovoljno, napravi ovo

Franc
"

kakve to ima veze.. pojasno .. ? ak mase sva izvora spojis zajendo onda je ocito masa zajednicka ... ?

Reply to
505

moza radi zatvaranja strujnog kruga... jel imas 7 v izmedju crvene i zute zice??? ( 12V - 5 V)..

Reply to
electricity007

Pa ako je izmeðu jedne ¾ice i mase +5V, te izmeðu druge ¾ice i mase +12V, kaj nije oèito da je izmeðu te dvije ¾ice razlika potencijala 7V?

Reply to
Damir ©eligo

Klikaj ako te zanima post iznad:

Grunf :)))

--
Bolje zec na ra¾nju nego u sigu.
Reply to

Potpuno nebitno jer taj spoj ne koristi ni jedan element hard diska. Btw tih

7V imas samo ako je potrosac koji ih vuce znatno slabiji od onog na 5V inace napon na +5V sabirnici raste.