munje i padovi napona

zasto kada grom udari blizu odnosno munja zasto napon na djelic sekunde padne umjesto da poraste?

tnx :)

Reply to
Dakky

Zbog prorade nadnaponskih zastita na mrezi tj. trafostanici (iskrista ili odvodnici prenapona) tece ogromna struja u zemlju dok napon ne padne ispod odredjene razine. Ta ogromna struja izaziva pad napona a katkad (ako duze traje) i proradu prekostrujne zastite (najcesce APU).

Ono kad ti se na dijeliæ sekunde ugasi svjetlo? Grom ti je opizdio u dalekovod i prenapon je probio kroz zrak ili izolator na drugu fazu ili na zemlju. Do¹lo je do kvara i sad zavisi gdje i i koja za¹tita æe reagirat. Bilo bi glupo izbacit vod van jer èim ti prekine¹ napajanje luk æe se ugasiti. Zato je izmi¹ljen APU. Za¹tita u tzv. prvom stupnju kod izbacivanja prekidaèa aktivira APU koji æe nakon nekog vremena ponovo uklopit prekidaèe kada bi luk trebao biti uga¹en. Prièa se tu jo¹ i nastavlja ali ovo bi bio odgovor na tvoje pitanje. Uglavnom, APU se ugraðuje na prijenosnoj mre¾i i mislim na 35 kV napojne toèke. Na distribucijskom nivou toga nema. Tamo ti krepa osiguraè i mora ga netko doæi zamijenit.

Reply to
Mario

Ako sam dobro shvatio kazes da na dalekovodu Zagreb-Rijeka (to je najveci kojeg sam u blizini Zagreba vidio) nema automatskih uredjaja za iskapcanje vec klasicni VN osigurac? Pitam zbog jednog eksperimenta koji je za sada na misaonoj razini.

Reply to
Svemirko

Kolko sam ja shvatio on hoce reci da kod stanova,kuca(znaci 230V mreza).

Reply to
Fire

na

ako se radi o 110kv ili vise (400kv) onda je sigurno da nema VN osiguraca nego da se radi o VN sklopkama i relejskim zastitama

E super. Da ne bi koji dio grada ostao bez struje zbog bezveznog eksperimenta. Hvala.

Reply to
Svemirko

:-)) Dobro su ti drugi rekli. Na distribuciju sam mislio. Znaèi x/0,4. Ovaj prema Rijeci je DV 400 kV Tumbri - Melina. Taj ti ima svu silu za¹tita. Primarna je distantna. Ne znam jel ima i diferencijalnu? I sve to je jo¹ poduplano. On ti ima APU. Inaèe, najveæi dalekovod u blizini ZG ti je ovaj od ®erjavinca k Hevizu. On nosi dvije trojke, svaka faza s dva vodièa po cca 500 kvadrata i sve to na

400 kV. Pa ti sad raèunaj koliko taj mo¾e prenjeti. :-)
Reply to
Mario

za¹tita.

On

Super! Sila si! Evo bas racunam i dobivam ohoho megawata, taman :-))

Eksperiment ce najvjerojatnije preci iz misaone faze u praksu u proljece

2006. Bit ce na binsima kad bude gotov. Zainteresirani za prisustvo pokusu morat ce potpisati izjavu da prisustvuju na vlastitu odgovornost :-)
Reply to
Svemirko

Samo to je uvjet:), to sam vec dosta puta potpisao:)

Reply to
Fire