Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Pozdrav svima,

Zivim u Centru Zagreba i susreo sam se ovih dana s neobicnim problemom.
Naime, zbog novih instalacija, kao u kuci, tako i onih vanjskih, uvijek
sam imao 230V +-1% i nisam navikao na probleme sa distribucijom napona. No
ovih dana, vjerojatno zbog opceg kaosa i nerazumnih trosenja klima, napon
zna pasti i od 203V.

Takve stvari se ocito ne svidjaju mom Elextrolux frizideru, jer otprilike
od 10h ujutro do 18h popodne, neprestalno se pali/gasi (i kompresor, i
elektronika) te ga iskljucujemo iz struje. Slicna stvar se dogodila i sa
klimom, kojoj je ocito crknuo kompresor (ostale tri klime rade normalno, i
nikada nisu sve tri upaljene, maksimalno jedna na 24-25C i polovinom snage
ventilatora te hladi citavu kucu). Ocito je stvar s klimom ad acta za ovo
ljeto (odlazak na more i tako to), pa ce neki veci popravci biti potrebni,
no zanima me moze li se sto poduzeti s friziderom? Sada je napon 215V
(mjereno s Unitrendom UT70D) i frizider radi najnormalnije.

Pokusao sam najlogicnije - pogasio klime, racunala, frizidere (koji rade)
i ostala cuda, no u "spici" se napon sa 203V nakon svih zahvata popeo do
207V, sto frizideru ocito nije dovoljno.

Postoji li nesto a la UPS sto bi ispravljalo napon, gdje se moze kupiti,
koliko ko$ta i kako uopce treba biti dimenzionirano za velikog potrosaca
kao sto je frizider/klima. Ostale ideje?

Unaprijed hvala,

--
Documentation is like sex: when it's good, it's very, very good; when it's
bad, it's better than nothing.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
jedina stvar koja će pomoći je jača trafostanica a s obzirom da se
ovakvi padovi napona događaju eventualno jednom godišnje za vrijeme ovih
ekstremnih vrućina i usred dana kada je špica potrošnje sumnjam da će
hep investirati u takvo neĹĄto

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
Stroj's log on stardate 19 srp 2007

Ne mogu to nikako rijesiti lokalno, barem na utikacu za frizider?

--
Documentation is like sex: when it's good, it's very, very good; when it's
bad, it's better than nothing.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
Jako mi je sumnjivo da Electrolux ne radi na 220 - 10%, sto je 198 V!
Pogledaj na stranice proizvodjaca ili u prirucnik od frizidera i tamo bi
trebalo pisati za koje napone ti je garantiran ispravan rad - nesto tipa 230
V +-10% ili +-15% ili +15% -10% ili...

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
Hector's log on stardate 19 srp 2007

Od 2003., AFAIR, nominalni napon iznosi u Europi (osim u UK) 230V -10% +6%
(207.0 V-243.8 V). Ja imam manje od toga. Doduse, svi ostali uredjaji
normalno rade, ukljucujuci 3 skrinje i frizider. OTOH, cim napon poraste
iznad 210V, firzider radi k'o nov.

--
Documentation is like sex: when it's good, it's very, very good; when it's
bad, it's better than nothing.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Neki rashladni uredjaji specificiraju, osim nazivnog i + - napona, i
maximalnu impedanciju mreze, u doticnom slucaju pisalo je 1 ohm.
Vjerovatno zbog startne struje...
Mjerenje napona u radu hladnjaka nije pouzdano mjerilo kvaliete mreze,
jer zaobilazi vazan dio, start kompresora, kada impedancija mreze
ogranicava struju starta i time limitira potezni moment motora...

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Nominalni napon 230V, tolerancija -10% do +6%
Pravilnik o normiranim naponima za distribucijske NN mreze i elektricnu
opremu (NN 28/2000)

Da znate,...

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

/cut/
/cut/

Klima se regulira tako da je max razlika unutarnje i vanjske temperature
6°C.
Upravo zato ima i problema u distibucijskoj mreži jer ljudi nafrlje klime
koje onda neprestano rade. Još k tome, ljudi "mjere" potrošnju klime po
jačini puhanja unutarnje jedinice čiji je ventilator 100W, a zaboravljaju na
vanjsku jedinicu koja je par kW.

Uz to, padove napona neće riješiti samo trafostanica, već je potrebno
graditi i nove elektrane jer je hrvatska proizvodnja električne energije
daleko, daleko ispod potrošnje - potražnje (razlika se uvozi).

Pozz!

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
-Rio-'s log on stardate 19 srp 2007

Boze dragi, koja glupost. Za pocetak, mislim da ne postoji klima koja je u
stanju isporuciti temperaturu (na "hladjenju") iznad 30 C, s obzirom da je
danas bilo i do 42C *u hladu* (vracao sam se danas autom, P407, stajao sam
u guzvi 20ak min u Boskovicevoj na strani gdje nije bilo sunca vec 3-4
sata, termometar je pokazivao bas toliko). Takodjer, sto je to vanjska
temperatura? Temperatura termometra na koji je upeklo sunce na vanjskoj
jedinici? Temperatura zraka u hladu? Temperatura zraka na suncu? Kao sto
rekoh, obicna glupost.

Svakako se slazem da se pretjeruje s klimama, ali 24-25C je sasvim ugodna
temperatura za rad. Vjerojatno ni to nije nesto meritorno, no meni osobno
ta temperatura pase. Klima se namjesta po osobnim preferencama. Sigurnost
o zdravlju i postepena aklimatizacija na razliku temperature je nesto
sasvim drugo. To se ne "regulira" prilagodjavanjem klime, nego zdravom
pameti.

Za to bi se trebali obratiti elektri, no mene zanima (jos jednom) postoji
li nekakav lokalni workaround kao sto je UPS (no oni su mi preslabi za
frizider, barem ovi jeftiniji) koji bi drzao stabilan napon?

--
Documentation is like sex: when it's good, it's very, very good; when it's
bad, it's better than nothing.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

jedino sto mi pada na pamet je transformator. frizider ti nije preko 130W,
tako da i trafo ne bi smio biti skup. problem je u tome sto frizider pri
startu povuce neku vecu struju ali neznam koliku. zna netko? mislim
transformator bi podnio kratkotrajna optercenja ali bi napon pao, pa opet
nista od rjesenja. zna li netko koliko je startna struja veca od nazivne?

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
 zna li netko koliko je startna
 struja veca od nazivne?

Priblizno 8X. Zavisno od snage.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
kolega trafostanica bi rješila dotični problem lokalno kada bi napon
cjele mreĹže u hrvatskoj bio manji 10% dogodilo bi se neĹĄto kao potpuni
blackout. Na visokonaponskoj distribucijskoj razini je nedopustivo da
napon bude manji 10% od nazivnog. Najnormalnija je pojava da napon
oscilira 5-10% pri najvećem opterećenju (recimo u podne na +40)
To nije problem samo hrvatske nego i većeg dijela europe, a zašto bi hep
investirao u pojačanje maksimalne izlazne snage svoje mreže ako će im
većinu vremena ta snaga ostat neiskorištena i samo će time "dobit
gubitke" zbog skupog odrĹžavanja
Na kraju normalno je da za vrijeme ĹĄpice napon padne i ispod 200V na
slabijoj mreĹži tj. na slabijoj trafostanici. A Bubbi ne bi savjetovo
kupnju ups-a jer ćeš jeftinije proć ako kupiš drugi frižider jer kao što
je već neko napisao on bi morao radit na 200V

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

/cut/
/cut/

Višak = izvoz, a kod nas je trenutno manjak = uvoz.
HEP je 2006. uvezao električne energije za nešto više od 2 mlrd kuna.
(izvor: www.hep.hr/hep/financije/dobit.aspx)

No, znam da je lako reći, ali morao sam komentirati.

pozz!

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

pogledaj si ovdje http://www.eex.com/en /

to je nekakva burza elektricne energije,

meni se cini da je kod njih struja skuplja jedno 3 puta a ne

samo 60%

s.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

snage
na

Ali ako se pri prikljucivanju zakupljuje odredjena snaga i postavlja
limitator onda HEP MORA i osigurati tu snagu tj da pri potrosnji tolike
snage napon bude unutar propisanih granica.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona
Recimo da ste svi u pravu, ali ja ipak mislim da je sada pravo vrijeme za
naplatu bahatosti i HEP-g bezobrazluka, kada kupujes struju oderu te 200E po
KW i obecaju ti brda i doline, ako nesto rikne zbog prednapona ili podnapona
ne mozes od njih izvuci niti kune jer ih je drzava zastitila kao bogom dane.
Nenajavljeno ispadanje mreze ili iskapcanje u susjednoj IT. kosta njihov
HEP, (iako je monopolista kao i kod nas, samo sto se jedna firma podjelila u
vise manjih da zodovlje norme),  stotine tisuca Eur. po tuzbi, pa zasto onda
i mi ne uvedemo slicna pravila.

Po zadnjem zakonu HEP ce biti duzan otkupljivati sve viskove el.energije
proizvedene alternativnim izvorima, a kada ih nesto pitas o tome nadju sto
nacina da te odgode i zavlace sa odgvorom.

Sirotinji iskapcaju struju za dugove od 100 Kn, a firme koje su im duzne par
milionceka ne smiju niti pipnuti,,,,,,, PA DOKLE TAKO VISE ??

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

ja zato razmisljam o solarnom sustavu, je skupo, ali nisi ovisan o hepu
od jucer ocitavam brojilo da utvrdim potrosnju :)

imam i jedno pitanje: sto hepu znaci stalna mjesecna naknada?
kojeg majmuna oni to naplacuju? nije li dosta sto placamo kilovate?
hoce li se ta naknada promijeniti dolaskom konkurencije
ili ce struja samo poskupiti 3-4 puta da stignemo trzisne cijene?

s.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Ja upravo radim na tomu intezivno.

Dosao sam do sljedeceg.
Potrebna instalirana snaga u solarnim panelima 1.5kW
Potrebni kapacitet akumulatora 1400Ah
Invertor min. 3.5kW
Izolacija izvedena s stiroporom  debljine cak 8 cm.

Investicija prema cijenama po kojima je moguca nabava i ocekivanom
poskupljenju struje od 2-3 puta, kroz 3-4 godine.

I naravno neovisnost o energiji od bilo koga.

Napomena: jedini energent koji koristim za sve u kuci je elektricna
energija.

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Pri kojem naponu?

//Marin

Re: Ljtne vrucine i ogromni padovi napona

Vjerovatno da ce prema inverturu, radi rusenja struja biti podjeljeni u 2 x
12 V

Site Timeline