Munja u more?

Sta se desava kad se desi elektricno praznjenje u more? Ilitiga kada munja "strese" more. Da se netko nadje u blizini u moru, bi li ga "zdrmalo"? Ako bi, na kojoj bi udaljenosti od mjesta udara groma minimalno trebao biti da se ne osjeti? Bas me zanimalo a ne mogu nac na netu odgovor ;)

A ono nisam bas cuo da je netko umro od udara groma dok je plivao... :)

Pozdrav

Reply to
Dakky

DA

Ne znam. Inace ako munja vec udara u more u blizini udarit ce ti u tintaru a ne pokraj tebe jer je to istaknuta tocka

Ako se i dogodi takvi se vjerovatno vode kao utopljenici a i manjak je pacijenata koji bi isli plivat po takvom vremaneu

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Sta nije jedne godine nekog ceskog turista na lufticu opicio grom? Fakat su peh ti Cehi, stalno negdje najebu.

Reply to
pekmez

Ove godine ga je opizdio dok je plivao, i to valjda jedini grom koji je opalio. Nije prezivio. Sad da li je opalio drito u njega ili ga fulo, to nitko ne zna, ja mislim da ga je fulo i 100m, a voda je ucinila svoje.

Reply to
Petar Bjelèiæ

A, nebi isla struja po najkracem putu prema zemlji? odnosno prema dnu?

Reply to
Vanc

"Vanc"

Najkraæu put je relativna stvar u odnosu na fiziku koja se uèi u ¹koli i na fax-u

Reply to
miha

Isla bi ali ne sva. Po omovom zakonu. Recimo imas u paraleli otpornike od 1 ohm i 100 ohma. Gurnes kroz njih struju. Nece struja ici samo kroz otpor 1 ohm iako joj je on najkraci put, vec ce i kroz otpor 100 oma proci

100 puta manja struja nego kroz 1 ohm.

Voda je za struju i grom beskonacan niz paralelno koncentriranih otpornika. Najmanji otpor je na mjestu udara a u paraleli su mu otpori kojima vrijednost raste sa povecanjem radijusa.

I tako ako se nadjes negdje sa strane udara groma, gdje struja i milijun puta moze biti manja nego glavnina struje koja je prosla kracim putem, taj milijuntni dio te moze ubit.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Meni ne izgleda bas tak. Ipak otpor slane vode je jako mali prema otporu tijela.

Reply to
fire

Mozda ga je ustvari dotukla neka vrsta udarnog vala koji nastaje pri udaru munje u vodu!!??

:)

A mozda ga je strefio herc kad je munja udarila pokraj njega?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Kako sam cuo, vecinu ljudi koje ubije munja, ubije ih srcani udar izazvan valjda grcenjem misica prolaskom struje.

Reply to
Pino

A sta ce drugo pri tolikoj voltazi nego da ti se zgrce svi moguci misici u tijelu, a mozda i mozak skuri....jedino ak ima dvije paralelne ploce u glavi pa ce od njega napravit kondenzator. :D

Reply to
wireless