udar groma?

kako imam dosta elektronike i tehnike u stanu, zanima me par stvari u slucaju udara groma, na koja mi nitko do sada nije dao pravi odgovor :))) . Dakle, najsigurnije je sve istekati iz struje, zanima me dali je isto ako na prekidacu na produznoj letvi iskljucim napajanje, a da je kabel i dalje ustekan u zid? Isto tako imam jednu uticnicu koja na zidu ima salter upaljeno/ugaseno, ako je salter ugasen, znaci ako nema napona u toj uticnici, a na nju je ustekano racunalo dali ga grom moze ostetiti? mislim ako je jaki prenapon i skuri i salter i sve :))) I za kraj, imam perilicu sudja sa elektronskim programatorom dali je preporucljivo i nju istekavati za vrijeme grmljavine? Hvala!

Reply to
Teo

Ako to radis preventivno, da ti se nesto ne skuri. Iskljuciti ces steker skroz iz struje iz svih uredaja koji su skupi i imaju imalo elektronike u sebi. ¹to podrazumjeva i telefonski kabel iz tel. uticnice. Koliko se ja razumijem u struju, kod udara groma se radi o tolikim naponima da ako ti iskljucis samo sklopku na produznom ili sto vec. tom naponu nije tesko preskociti kontakt sklopke i spaliti ti sve uredaje. Nesto slicno se desilo onim ljudima sto su se igrali po dalekovodima i zavrsili.... a da nisu ni taknuli vodove. Kod dalekovoda se radilo o vrijednostima nekoliko kV, a munja ima uhuhuhuu vi¹e od toga.

Reply to
teletex

Licno sam bio svjedok preskakanja gadne varnice na jednoj uticnici na vikendici izmedju faze i nule kada je grom udario u obliznji stub. Na uticnici nije bilo nista prikljuceno, varnica je preskocila kroz vazduh.

To se vrlo rijetko desava i to na mjestima koja nemaju dobru (ili imaju nikakvu) zastitu od groma.

U svakom slucaju, ako hoces 99,99% zastitu, ono sto zelis je da iskljucis aparat(e) iz struje a ne da preklapas neke prekidace ili nesto takvo.

Reply to
klokan

ok hvala, bas me to zanimalo, a sta da napravim ako hocu 100% zastitu?

Reply to
Teo

Kupi si odvodnik prenapona. Kad sam ih ja gledao ko¹tali su oko 300 kuna.

Reply to
Mario

Preseli se u atomsko skloni=B9te :)

Reply to
..::deavstator::..

gromobran?

Reply to
Chupa

Ni jedna zastita nije 100% sigurna...pa ni Durex extra safe..ak znas na kaj mislim :-)?

.

na

Reply to
Kresimir Pecnik

kako nije sigurno 100% ako istekam iz struje?

Reply to
Teo

Napravis dozivotni ugovor direktno sa bogom ili barem sa crkvom da ti daju garanciju :)

Reply to
Apach

Netko tko se predstavlja kao "Teo" a mo¾ete pisati na izjasni se ovako:

Zato jer grom mo¾e npr. zviznuti u zgradu/kuæu, pa ti prepasti maèku, koja skoèi na na televizor i sru¹i ga na pod...

-- Svaki elektronski uredaj radi na bijeli dim. Kada dim izade, uredaj vise ne radi!

Andro Baèan snipped-for-privacy@fer.hr

Reply to
&ro B

kaj

Kupi si odvodnik prenapona. Kad sam ih ja gledao ko¹tali su oko 300 kuna.

Jevtinije ti je hodati u crkvu Tih tristo kuna ce ti se pretvoriti u polugodisnji kredit a svevisnji ce te zaobilaziti. Cilj opravdava sredstvo!

Reply to
Drago

Dana Mon, 6 Jun 2005 15:03:57 UTC, "Teo" napisa:

Preseli se negdje gdje ne grmi. :-)) Ne postoji 100% za¹tita od udara groma.

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to

Cini mi se da je to uzaludno bacen novac. Covjek mi donio nekoliko uredjaja i telefon na popravak nakon udara groma. Po vidjenom unutar uredjaja isto bi bilo i bez te zastite. Ipak se tu radi o oko 2 MV.

Reply to
stef

Totalno krivo razmi¹lja¹. Kao prvo, tu se ne radi o 2 MV. Ako bi mu se na mre¾i i pojavio veliki prenapon, on bi se veæ negdje na¹ao put do zemlje preko zraka ili neke slabe toèke (koja æe dobiti po piksi, tu se sla¾emo) ali, problem su prenaponi koji su toliko mali (na desetine kV) da ne mogu preskoèiti kroz zrak nego lutaju mre¾om i kure ljudima elektroniku. Jer npr. izolacija va¹eg TVa je ispitana sa 2 ili 6 kV (ne znam napamet) udarnog napona i kao takva pu¹tena u prodaju. Znaèi, dobro je ako jedan najebe (ne ako ste to vi :-)) a ne da sto kuæanstava dobije po piksi. Sad sam se sjetio da mo¾ete slo¾iti jednostavno iskri¹te od dva eksera meðusobno udaljena nekoliko milimetara. Tu æe prenapon sigurno preskoèiti sam kaj se luk neæe moæi ugasiti pa æe letejti osiguraèi na trafostanici. :-) Ovo je bila zajebancija, nemojte to raditi! Raspitajte se u lokalnoj distribuciji oko metaloksidnih odvodnika i njih stavite. Oni nisu 100% za¹tita jer ne mogu ¹tititi od direktnog udara neke mrcine ali efikasno ¹tite od tih lutajuæih prenapona o kojima sam prièao i koji si ti koji ljudima prave probleme.

Reply to
Mario

Najsigurnije ti je istekati iz zida... kako je vec netko rekao, ona sklopkica ima tako mali rasklopni preostor (zanemariv za grom ili prenapone)... Inace se bas profesionalno bavim tom tematikom... da bi imao pravu prenaponsku zastitu, potrebno je uloziti nesta vise od samog odvodnika (i instalacija mora biti kvalitetna) u principu od direktnog udara groma stiti te samo gromobran... Inace razlog pregaranja uredaja nisu direktni udari groma (najcesce nisu) vec su to lutajuci naponi po mrezi nastali indirektno, a radi groma ili nekih pogonskih neispravnosti... to je inace dosta interesantna problematika, a vise o tome mozes procitati na stranici firme DEHN (vodeci proizvodac prenaponskih zastita) ili firme MTL surge protection. Njihove uredaje projektiram...

--
__________________________
-==BuKoFsKy - of - pINheads==-
"Drago"  wrote in message

> [...]
>
> Jevtinije ti je hodati  u crkvu Tih tristo kuna ce ti se pretvoriti u
> polugodisnji kredit a svevisnji ce te zaobilaziti. Cilj opravdava

Reply to
Bukofsky

imam najslabiju belkinovu razvodnu letvu sa prenaponskom zastitom jeli ta letva stiti od lutajucih napona ili bih trebao nabaviti nesto bolje?

Reply to
Teo

Reply to
devil's dance

ma to ti je sve tak-tak... ja inace potrpam pun k... DEHN ili nekih drugih profi sp-ova na instalacijui opet sve vrisne... ti prenaponi su ti grda stvar... ali ako siu gradu i kuca nije na osami i nemas nekih vecih poduzeca u bliskom susjedstvu, onda ti to niti ne treba...

Reply to
Bukofsky

Pobacaj sve u kuæi s elektornikom i kupi sve s mehanikom

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ