MOV unutar SMPS-a

Na koliko volit treba "klapati" Metal Oksid Varistor u primaru SMPS-a? Mo¾da 275V? Ili vi¹e? Imam jednu ciglu od laptopa gdje je dotièni u komadima zbog prenapona pa da znam koji da kupim...

Reply to
The Unbound

Hmm.. Ne znam ¹to ugraðuju u laptope, ali upravo gledam jedno PC-napajanje. Ugraðen je SCK 2R55A, a za njega se ne spominju naponi, veæ STRUJE i otpori:

Taj se i stavlja na 230V mre¾i.

275V oznaèava izmjenièni napon koji jo¹ prolazi, a ¹lus radi kod vr¹ne vrijednosti napona reda 410-450V. Vr¹na vrijednost kod 230v je 324v. Znaèi ima jo¹ oko 100V rezerve, a zbog tolerancije to mo¾e biti i manje.

Gurni ga u utiènicu 220v i ako ne opali, dobar je. Mo¾e¹ ga u¹tekat izmedju faze i uzemljenja, ako ne izbaci fidovka, odlièan je. Mo¾e¹ ha tako i ogradit u razvodni ormar, pa izbaci fidovka u sluèaju prenapona, ¹to joj inaæe nije funkcija, i ne ¹titi u takvom sluèaju.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Varistot i NTC su dvije potpuno razlièite komponente za razlièitu namjenu.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Recimo da se u PC-napajanje ugraðuje jedno, a za laptop drugo. Za¹to ne ista komponenta?

Tnx

Reply to
The Unbound

Ugradjuje se i jedno i drugo - NTC u seriju s osiguracem za smanjenje inrusha i VDR u paraleli s kondezatorima na primaru za prenaponsku zastitu.