Q: shemica za SMPS 18V/2A (3A)

jel ima tko kakvu "jednostavnu" shemicu za smps 18V/min 2A. pod jednostavno podrazumjevam da nema neke pretjerane za¹tite ne znam èega sve ne...èime se dodatno komplicira shemica...tj izvedba!

ili shemicu nekog "univerzalnog" smps-a koji je lako prilagodljiv naponima od npr; 12-24V.

12V od PC-smps ne dolazi u obzir....to je "kvrga"...a limitiran sam prostorom! dimenzije kuèi¹ta koje imam su recimo kao pola kuèi¹ta od PC-napajanja!

i zanima me mogu li se toroidi iz PC-napajanja i oni trafiæi uopæe....iskoristiti za smps bez neke preinake...tj premotavanja...za napone veæe od 12V ...toènije za napone od 14-24V max a struje ne veæe od 3A recimo!???

a ako ne....gdje mogu naæi "podatke" u vidu tablice ili formule kojom raèunam potrebnu induktivnost tih zavojnica u odnosu na napone i struju koja se tra¾i. a kako nakon ¹to namotam taj trafo mogu izmjeriti toènost pretpostavljenih vrijednosti na papiru....ili se to radi na "blef" ...tj dovoljno je "pribli¾no" namotati...uz pretpostavnku da je tolerancija vrlo velika (u ¹to sumnjam)....ali zakljuèujem ovo jer sam imao SMPS koji sam mogao regulirati potenciometrom..i to od 6-16V/1,5A...¹to hoæe reæi da su i te zavojnice/trafiæi bili velike tolerancije...

hvala na "odgovorima" !

Reply to
Gagi-9A6AAG

Par linkova:)

shema(da se modificirat
izracun zavojnica
treci post za izracun trafa

Reply to
fire

ight=&pagenumber=3

i to je nesto!! :))

Reply to
Gagi-9A6AAG

recimo!???

sumnjam)....ali

Hi Gagi, gledam kraj sebe mali ispravljac laptopa i kaze: 18V 3.5A mozda ce ti jeftinije/jednostavnije biti da kupis gotovi. mislim da hgspot nudi univerzalne ispravljace za laptop sa selekcijom izlaznog napona. no ako si naumio sam raditi, cijenim to. pozdrav tom 9a5tt

Reply to
no.no.no

recimo!???

"pribli?no"

sumnjam)....ali

Da se za 100kn sklepati(pogotovo ako imas doma pokvarena at/atx napajanja(trafo, zavojnice, kondovi,diode,hladnjaci...)

Reply to
fire

Zasto se zajebavat :-)

Preradis AT / ATX napajanje.....

Ili kontaktiraj Tihi-ja on ti je mister SMPS :-)

no nema ga ovih dana, zapeli bice na ispitima??

Reply to
mtech

Bravo Tom... ...meni upravo i treba mali smps za takve stvari....no treba mi i za printer..poneki put i za laptop....a sada sam nabavio malo krupniji printer-scanner-kopirka ...koji vuæe oko 2-2,2A (2,5 u peeku) ..pa bi ja gledao napraviti bar 2-3 komada takvih smps-ova!!!

a imam doma oko 7-8 ?to AT ?to ATX napajanja, ispravnih i jo? barem 15tak neispravinih!!!...a svi prièaju da se to da "iskorisiti" ili preraditi!! pa reko...kao RA-entuzijast....iako ne s prevelikim znanjem o elektronici...za?to se reko ne bih upustio u samogradnju istog.....a sa "klasiènim" stabiliziranim i reguliranim ispravljaèima imam nekog iskustva....ali kako vidim....ovo je veæ malo vi?a matematika!!

Reply to
Gagi-9A6AAG

Je je ima matematike, ali od tih napajanja stvarno ima¹ dosta dijelova, FET-ove, shotky diode, trafoe, kondove za gladit 220....

Googlaj jo¹ malo pa naðe¹ negdje gotovu shemu za ne¹to takvo

Reply to
mtech

In poruci: dhev4k$r2b$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr, mtech je napiao/la:

: Je je ima matematike, ali od tih napajanja stvarno ima¹ dosta : dijelova, FET-ove, shotky diode, trafoe, kondove za gladit 220....

Pa, zavojnice, ventic, kuciste....

BTW. vec dugo nisi narucio od mene par komada. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to

In poruci: dhcapp$l22$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr, mtech je napiao/la:

: Zasto se zajebavat :-) : : Preradis AT / ATX napajanje..... : : Ili kontaktiraj Tihi-ja on ti je mister SMPS :-)

:)

: no nema ga ovih dana, zapeli bice na ispitima??

Nisu ispiti krivi kaj me nije bilo - bio sam na putovanju u inoszemstvu kod rodbine.

-- Tihomir Krizan

Reply to