MISTIÈNI KONDENZATORI?

uzmem ¹aku kondova i mjerim LOW ESR kond od 1000uF / 10 V i ka¾e da je unutarnji otpor oko 0.6 ohma...ajd, to je OK...i njih 5-6 poka¾u isto 0.6 ohma....

prebacim iste te kondove na C-metar kad ono;4 komada u rangu od 1000-1050uF,

1 komad oko 1250uF i jedan èak 1380uF..stavim ih u napajanje i napajanje rika...stavim one koji su bli¾e deklariranoj vrijednosti i napajanje radi OK

u èemu je caka sa poveèanjem kapaciteta u odnosu na deklariranu vrijednost uz èinjenicu da je ESR jednak sa onima u potpunosti ispravnima?!?!?!?

PS: u ovakvim primjerima mi se ESR metar èini potpuno beskorisnim...

Reply to
Gagi-9a6aag

hmmm, pazi ako su normalni kondovi to je +/-20% i taman to i je ¹to si izmjerio, tako da tu nebi stvarao problem, nadalje, stvarno pojima nemam ¹to bi napajanju lo¹e radio kond veæeg kapaciteta, sem ako je ripple prevelik pa onda kond da "ubije" ripple vuæe jaèu struju, te onda to smeta napajanju, malo bez veze ali neznam, ipak samo 20% veæi kond po meni nebi trebao stvarati probleme, èak kad sam popravlajo neke SMPS de¹avalo se ono da nema¹ odgovarajuèi pa stavi¹ pribli¾no, da stvar bude sigurna uvjek veæi, i stvarno mi se nikad nije dogodio problem.

Reply to
mtech

nisi me sku?io...

ESR je isti na svim izmjerenim kondovima...svi su identièni, skinuti sa iste ploæe....a razlika u kapacitetu tako ogromna... pazi, 1000uF i ESR 0.6 ohma...a stvarni izmjereni kapacitet je 1380uF....i jo? kad se malo podgrije digne ga i preko 1400uF...a to nije 20%, nego veæ 40%....?to se to sa kondovima dogodi da tako dignu kapacitet?

to sam primijetio i ranije u gro sluèajeva...pa sam mislio da su tak tvornièki isporuèeni a deklarirani na ni?u vrijednost....no onda sam u jednom mjerenju primijetio nakon 2 godine rada LCD-a da su kondovi koje sam ja veæ mijenjao, a stavio sam glanc nove izmjerene i sa deklarirnaim vrijednotima...a kada sma ih nedavno mjerio primijetio sam istu pojavu....da im se kapacitet poveæao i to vi?e od 20% dok je nekim drugima pao za 20%, a ESR oko 0.5 do 0.6 ohma na svim kondovima...

dakle, ESR ne mora nu?no biti glavni i jedini indikator da je kond u komi...

Reply to
Gagi-9a6aag

Ne znam sto se dogodilo s kapacitetom, ali imho 0.6 ohma za 1000uF 10V elektrolit je previse. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Definitivno se sla¾em da je 0.6 previ¹e za kapacitet od 1000uF,najvi¹e bi trebao biti 0.1. Sa kojim instrumentom mjeri¹ kapacitet,jeftileni znaju do¹ta grije¹iti.

Reply to
Manu

IMHO debelo prevec, znaci ESR metar je pokazao da ne valjaju. Nadji tableicu ESR vrijednosti za orjentaciju

Reply to
sstop

pa kupujem glanc nove kondove u Electronic Centru i Elmatisu.....i SVI, ali SVI koje mjerim su 0.5 ohma...i u praksi mi se pokazalo da je sve do cca 0.7 OK, na 0.8 ih bacam van i stavljam nove...

Reply to
Gagi-9a6aag

Pa s cim ih mjeris ? Na mom homemade ESR metru (projekt iz Elektora) sam morao kalibrirati vrijednosti i podesiti nulu.

--
________
Pozdrav,

a ¹ta ti reèe tvoj ESR metar kad spoji¹ otpor od 0.1 ohm :o) mislim da bu opet rekel 0.6ohma :o)

Reply to
miha

"Walter Gottwein" wrote

evo, sa ovim;

i po?telam ga ja sa trimerom..tako da ga na klasiènom omskom mjerenju nuliram....i onda ga prebacim na ESR mjerenje...i svi novi kondovi mi pokazuju 0.4 do 0.5 ESR

Reply to
Gagi-9a6aag

I nije ti nimalo slican ovom ?

;)

Uspjeli su drpiti sve osim teksta gdje pise kako se kalibrira uredjaj, i da su pojedini elementi dosta kriticni pa treba uzeti kvalitetnije verzije...

Meni za ispravne kondove veceg kapaciteta (npr. 1000-3300 uF kakvi su najcesce na maticnim) uglavnom prikazuje oko 0.1

Kalibraciju sam napravio uz pomoc osciloskopa, a drzao sam se preporuka i narucio kvalitetnije IC-ove iz RS-a.

--
________
Pozdrav,

"Walter Gottwein" wrote

totalno drukèije...sve su izmjenili.. :))

Reply to
Gagi-9a6aag

Mogu potvrditi da imalo kvalitetniji elko kapaciteta 1000uF/10V ima esr oko

0.1ohm na manje . Mjereno sa rcl metrom Fluke PM6303A.
Reply to
srele

Baterija dobra, napon?

Reply to
sstop

kako mjeris ESR ?

Reply to
grizli

pipallicama dotakne? izvode i pogleda? na digitalni display :))) bilo da su izvaðeni, bilo da su na ploæi

Reply to
Gagi-9a6aag

lol

tek sam poslje vidi da si dolje rkeao koji esr meter imas...

kao sto ne netko vec spomenuo stavi 0,1 ohm otpor i vidi kolko ima ohma :D

Reply to
grizli

Malo komplicirano .. Ima i jednostavnije:

Darko_swl

paaa....neæe? vjerovati...ali toèno pokazuje nego, primijetio sam drastièno velike oscilacije u mjerenju kada je instrument hladan...tj na oko 13-14 stupnjeva u sobi...i kada je oko

20.....bude èak do 1 ohm razlika u mjerenju...

jasno mi je da se otpor poveæava zagrijavanjem vodiæa...i smanjuje sa hlaðenjem vodiæa....ali opet...da je ba? tako jako osjetljivo...hmmm

Reply to
Gagi-9a6aag

ako kondic ima ESR tako niski otpor od 0,1 ohm

onda sve tvoje stezaljke i vodovi u isntrumentu moraju imat tako mali otpor takodjer, hmm

ali kako onda tvrdis da tocno pokazuje? tj na kojoj temperaturi tocno pokazuje ?

a hladan lem lako moze imat vise od 0,1...hmm

Reply to
grizli