kondenzatori i punjenje

Pozdrav !

Ovako... imam 12V bateriju s strujom od 25 miliAmpera. Htio bih napuniti jedan 1A kondenzator ( ili spojiti vise njih pa da opet dobim 1A ).

Pitanja:

- Kako to izvesti

- Koliko dugo bi trajalo punjenje

- Gdje nabaviti takve kondenzatore

Thnx !

Reply to
Mc21

mislim da te nisam bas dobro razumio(mozda mislis na As,to mi ima vise smisla),kondenzator je definiran kapacitetom,i naponom za koji je napravljen(izm/ist) te max iznosom za istosmjerne kond. i ef.nap. za izmj. kond. bar mislim,e sad ako sam dobro skuzio ti bi htio dobiti struju od jedan amper(kod punjenja?) to ovisi o izvoru jer ti u prvom trenutku struja izmedu ostalog ovisi o unutarnjem otporu izvora+ otporu kruga(zice),kondenzator sam po sebi predstavlja skoro kratki spoj u prvim trenucima punjenja i to traje vrlo kratko,ovisno o vremenskoj konstanti kruga i to ako imas samo jedan kondenzator u krugu tada izmjeris otpor(zice/izvora)kruga i pomnozis ga sa iznosom kapaciteta,broj koji dobijes tako predstavlja ti vremensku konstantu,kroz 5 takvih vremenskih konstanti kondenzator mozes smatrati punim jer je(teoretski) kondenzator nemoguce napuniti u potpunosti,redovito su te konstante vrlo male ali po potrebi ih mozes povecati vecim otporom i/ili vecim kapacitetom,veci otpor dati ce ti za posljedicu manju struju uz isti napon,dok ce za tvoju potrebu biti bolje uzeti kondenzatore veceg kapaciteta i naravno drugi izvor jer(pretpostavljam) da se radi o nekakvom adapteru male snage koji nece to moci obaviti.

dakle: ako zelis kondenzatore puniti strujom od jedan amper,to ces moci ali ce ta struja vrlo brzo poceti opadati u bilo kojem slucaju

mozes povecati kapacitet paralelnim spajanjem kondenzatora,tada ce to trajati malo duze i=ui/Rk => to ce biti struja u prvim trenucima punjenja,struja se tada vlada po ovom zakonu=> napon na kondenzatoru raste uk=ui(1-exp(-t/(vremenska konstanta=tau)) pa ce struja biti i=(ui-uk)/Rk,gdje su ti Rk=ukupni otpor kruga,ui=napon izvora(pazi na snagu/max struju),uk=napon na kondenzatoru ,za t racunski uzmes da je nula u trenutku kada prikljucis izvor u krug i to ti je to,neznam dali sam te uspio shvatiti sto bi zelio napraviti,nadam se da jesam,pozdrav.

Mc21 wrote:

Reply to
faton.berzati

Hvala ti lijepa na ovakvo brzom replayu !

Pojasnjenje:

- Radi se o testnom projektu i cisto iz hobija

--------------------------------------------------- Imam 250 Watni DC\AC konverter ( recimo 70% ucinkovitosti )

12V Bateriju ( 25 mA )

--------------------------------------------------- Htio bi spojiti bateriju direkno na konverter i probati dobivati AC (220,

50Hz ) kojih 4 sata.

Malo kalkulacije:

P 250W I = --- = ---------- ~ 1,13 amperes E 220V

Pizl. 250W Pinverter = ------ = ---------- ~ 357 watts Efekt. 0.7

-------------------------------------------------- E sad... znam da iz baterije ne mogu dobiti toliku struju pa sam razmisljao ubaciti neki "meduuredaj" koji bi akomulirao struju potrebnu za rad invertera. Normalno, sad se postavlja pitanje koliko dugo bi ja mogao vuci struju iz tog meduuredaja i da li se da to nekako izvesti ? Kao kriterij sam si uzeo 4 sata rada DC\AC konvertera na 250 W.

Znam da sad ovo zvuci malo svemirski ali hey, zasto ne probati :-))

Thnx!

Reply to
Mc21

razmisljao

250W, tj. brutto 350W na 12 V je 29A, puta 4 sata je 116Ah. Znaèi, ako ima¹ 'bateriju' koja ima toliki kapacitet, pretvaraè æe raditi teoretski 4 sata, ali za to ti ne treba meðusklop. Ako æe¹ meðusklop puniti obiènim baterijama malog kapaciteta, stvar æe raditi, ali trebati æe¹ recimo 1000 takvih baterija isprazniti....
Reply to
Vaso

Kakva je to baterija i na koji nacin je izmjereno to 25mA?

Kondovi se deklariraju u faradima (1F =1 As/V) pa je bitno vrijeme u kojem bi trebala teci ta struja 1A.

Najjednostavnije je spojiti kondezator na bateriju, a koliko ce punjenje konda trajati ovisi o njegovome kapacitetu, otporu vodova (zanemariv)...

Znaèi, ako ima¹ 'bateriju' koja ima toliki kapacitet, pretvaraè æe raditi teoretski 4 sata, ali za to ti ne treba meðusklop.

** nemam bateriju tolikog kapaciteta. Zato sam mislio koristiti step down upravljac da dignem struju, ali se opet postavlja problem kako to rijesiti.

Ako æe¹ meðusklop puniti obiènim baterijama malog kapaciteta, stvar æe raditi...

*** I o tome sam razmisljao. Koji meðusklop bi ti koristio za akomulaciju struje potrebne za rad DC\AC konvertera ?

Kakva je to baterija i na koji nacin je izmjereno to 25mA?

*** solar recharge, made in china. Preko 1K otpornika.

Najjednostavnije je spojiti kondezator na bateriju

*** Da ali tu postoji mali bed. Nema smisla puniti neki full jaki kondenzator nego sam mislio napucati par malih prije toga pa nek oni pune ove jace. Jer kako je "vaso" napisao, za 4 sata rada ce mi trebati 29A struje. Imas kakav jednostavniji prijedlog. ?

-------------------------------------------------------------------- Znaci: Cilj je postici 4 sata rada 250 W DC\AC konvertera Imam 12V (24mA) bateriju.

Trazim: Nacin kako napuniti meðusklop (od 29A ) iz kojeg bi se vukla potrebna struja za 4 sata rada konvertera.

Thnx!

Reply to
Mc21

rijesiti.

Za 4 sata rada otpadaju kondenzatori u meðusklopu jer bi se oni ispraznili prije i bez tro¹ila. Najjednostavnije ti je dva akumulatora od po 75Ah pa ih puni kako hoæe¹. Mehanièki ekvivalent bi bio:

350W puta 4h je 1400Wh, tj. oko 5 000 000 J. To je energija koju ima 50 kubika vode dignuto na 10 metara visine?
Reply to
Vaso

*** Da znam, ali to mi se s financijske strane definitivno ne cini kao moguce rjesenje. Osim toga, koliko bi trajalo vrijeme punjenja ? Imas mozda koju drugu ideju ?

------------------------------------------------ S druge strane ako bi imao npr. 48V bateriju ?

Reply to
Mc21

ideju

Nemam, i sumnjam da bi se to moglo izvesti za manje od 1000 kuna koliko staju dva akumulatora....

Misli¹ 48V bateriju iz koje bi akumulirao energiju u meðusklop? Ili takvu bateriju za rad pretvaraèa? Za rad pretvaraèa 12V/220V pri naponu od 48V slo¾i¹ SMPS koji daje 12V, tada ti treba oko 4A struje u trajanju od 4 sata

Reply to
Vaso

Misli¹ 48V bateriju iz koje bi akumulirao energiju u meðusklop? Ili takvu bateriju za rad pretvaraèa?

** Da. Jer u cemu je caka.... ove baterije nisu tako skupe pa si razmisljam nabaviti, samo radi testa, 48V ( 48mA ) da vidim kako bi to funkcioniralo. To bi mi bilo puno jeftinije nego akumulatori...

Za rad pretvaraèa 12V/220V pri naponu od 48V slo¾i¹ SMPS koji daje 12V, tada ti treba oko 4A struje u trajanju od 4 sata

** E vidis, zbog ovog je bilo i postavljeno prvobitno pitanje :-). naime, nisam bio siguran kako dignuti struju u odnosu na malu voltazu pa sam razmisljao o ovome ¹to si napisao. Ako bi koristio neki switch mode PS onda bi se stvar mogla izvesti.

Pitanja:

- Ovih 4A struje kaj si naveo, kako to misli¹ dobiti iz 48mA baterije, jer i ako smanjis napon, da povecas struju, opet ti nece biti dosta... mozda nesto propustam ali ne kuzim...

- Koji gotov SMPS bi preporucio ( koji design, koja iskoristivost ) ?

- teoretski gledano, mogao bi nabaviti dvije 48V baterije pa bi mogao vuci

500W kojih 4sata (preko SMPS-a) ?
Reply to
Mc21

rijesiti.

struja

Za 250W DC/AC uz iskoristenje 70% ulazna struja bi bila 250W/0.7*12V=29.76A pa bi baterija za 4H rada trebala imati kapacitet min 120Ah. Ako postojeca baterija nema toliki kapacitet (a to je nepoznato jer mjerenje preko 1k otpornika neznaci nista) jedino rjesenje je promjeniti je ili paralelno dodati bateriju odgovarajuceg kapaciteta sto moze zahtjevati i promjenu punjaca (ovisno o struji koju moze dati i prihvatljivom vremenu punjenja baterije).

Btw Kapacitet bi trebalo izmjeriti spajanjem npr zarulje poznate snage na bateriju i mjerenjem vremena dok napon ne padne do granice ispraznjenosti.

razmisljam

tada

onda

Ispravka lapsusa: trebalo bi iz 48V baterija teoretski oko 9A struje kroz 4 sata. Trebao bi spojiti dovoljan broj baterija koje bi mogle davati toliku struju..Pri tom naponu treba¹ ukupni kapacitet od barem 36Ah....

Reply to
Vaso

takvu

funkcioniralo.

naime,

jer

4
Reply to
Mc21

Ovo sad izgleda kao full pocetnièko pitanje ali "what a heck" :-) Imam problem s mjerenjem, bolje reci s definiranjem, prave vrijednosti struje u odnosu na 1V bateriju. Iako ovo nije pravilno mjerenje probao sam i direkno spojiti multimetar (

+, - ) da vidim situaciju...

Situacija je ovakva ( mjereno na 20mA i na 200mA skali ):

1 mjerenje : 1 V --- 6,5 mA 2 mjerenje : 1 V --- 4,2 mA 3 mjerenje : 1 V --- 3,4 mA 4 mjerenje : 1 V --- 3,8 mA 5 mjerenje : 1 V --- 4,3 mA 6 mjerenje : 1 V --- 3,7 mA

Kako izmjeriti pravu struju iz baterije ? Trebao bih neki primjer iz prakse tako da znam da ocitavam prave vrijednosti.

2.) Koliki je otpor na 200mA skali multimetra ?

Thnx!

Reply to
Mc21

Ti si ampermetrom mjerio bateriju? Sreæa da je bila prazna, inaèe bi morao mijenjati osiguraè u instrumentu...

Jakost struje baterije ovisi o:

-Naponu baterije

-Unutarnjem otporu baterije

-Istro¹enosti baterije

-Prikljuèenom otporu

-itd Unutarnji otpor pak ovisi i o relativnom omjeru struje prema nazivnom kapacitetu baterije....

Ako dozvoljeni pad napona na ampermetru smije biti 0,2 V, na podruèju 200mA unutarnji otpor ampermetra je najvi¹e 1 om.

Reply to
Vaso

Ti si ampermetrom mjerio bateriju?

** Prije sam mjerio preko 1K otpornika ali s obzirom da su mi vrijednosti gadno varirale probao sam i na ovaj nacin ( ipak se radi o malim strujama )

Jakost struje baterije ovisi o: -Naponu baterije -Unutarnjem otporu baterije -Istro¹enosti aterije -Prikljuèenom otporu

** Jasno, ali tu ipak imam nekoliko problema. Vrijednosti unutarnjeg otpora baterije variraju dosta i ne mogu uzeti neku "konstantnu vrijednost" iz koje bi mogao izracunati stvarnu struju baterije... Zato sam mislio da imas neku "univerzalnu" tehniku kako da doznam kolika je stvarna struja...
Reply to
Mc21

strujama )

otpora

koje

neku

Za baterije/akumulatore je va¾an pojam kapaciteta Ah. Mo¾da bi bilo korisno izraditi sklop koji bi to mjerio....

Reply to
Vaso

Za baterije/akumulatore je va¾an pojam kapaciteta Ah.

** Ne da mi vrag mira i mislim da radim nesto krivo u svezi te baterije. Baj mi molim te nacrtaj kako bi ti mjerio struju baterije ( s tim da uzmes u obzir da mi je PRAVA jakost struje full vazna u ovom slucaju ). Sorry na ovom smjesnom pitanju ali evo...

Npr:

  • -
Reply to
Mc21